Gerizekalı Teğmen Mehmet Tümer

Olayı duydugumdan beri sakinleşirim diye bisey yazmıyorum. ama goruyorum ki sakinleşemiyorum ve daha da sinirleniyorum. Gerizekalı herif, "Mandalı bırakırsan ölürsün, bırakmazsan yaşarsın demiş". Sonrası şöyle gelişmiş. Elinde pimi çekilmiş el bombası bulunan Er Öztürk (resimdeki asker), Teğmen Tümer'in bulunduğu mevziiye giderek "25 yaşına geldim. 75 gün askerliğim kaldı. Beni öldüreceksiniz" dedi ve pimi kendisinden istedi. Ama Komutan Tümer, "Nöbet yerine git, ben gelip takacağım zamanı biliyorum" karşılığını verdi. Bunun üzerine Öztürk, çevredeki diğer mevzilere, pim aramaya arkadaşlarından yardım istemeye gitti. İkinci kez Komutanın yanına geldiğinde yine aynı cevapla karşılaştı. Tekrar mevziler arasında dolaşmaya başladı. Olayın üzerinden çok geçmeden de arkadaşları Mesut Bulut, İbrahim Yaman ve Ali Osman Altın'ın bulunduğu mevziye geldi. Bu sırada Öztürk'ün elleri terlediği için bomba büyük bir gürültüyle patladı. Öztürk ve 3 arkadaşı olay yerinde yaşamını kaybetti.

Nükleer Nedir    Yatırım Fonları    Taksi Şöförü   VOB nedir?  IMF Nedir   Borsa Tüyoları  Borsa Nedir  Zaman Nedir  Pi Sayısı Nedir

Belki Taraf gazetesi olayı acıga cıkarmasa bundan da haberimiz olmayacak! Tüm bunlar neyin sonucu biliyormusunuz, insana deger vermeyen; sadece belli refah seviyesine, belli statuye sahip bir zumreye deger veren anlayışın sonucu. yoksa bunun ulkeyi kurtarmakla filan ilgisi yok. Sen eger generalin oglu yada torpilli degilsen orda bir er isen, mehmet tümer gibi bir aptal senin canına kastedebilir. Olay bu kadar basit!

Ruhlarınız şad olsun İbrahim, Ali Osman, Mesut ve İbrahim.

Not: Bu yazıda gecen gerizekalı, aptal gibi sıfat tamlamaları hakaret olsun diye degil, bahsi gecen şahsın kişisel özelliklerini vurgulamak amacıyla kullanılmıştır. Özellikle(!) belirtilir.

10 Yorum Var.:

Unknown dedi ki...

Demek ki, ülkemizde yüksek okul okumuş olmak bile cehalet belasını engelleyemiyor ne dersiniz bu bizim ulusal bir zaafımız olabilir mi?

vanmemet dedi ki...

dünyanın en profesyonel ordusu olan abd ordusunda böyle bile rezil rüsvay olaylar mevcuttur sadece ilk elden örtbas edilir. çünkü sistem "ağzı olanları" iyi besler. türkiyeden farkı.
silah vermişsin zaten adamların eline. bilgisayar oyunu ya da futbol topu yokki. bununla oynamak zorunda tehlikesi ne olursa olsun. teğmen sadece ölümle dans ederekten, görevini yerine getirmemiş bir askeri korkutmaya çalışıyordu. niyeti askeri öldürmek olduğunu zannetmiyorum. hiç hoş bir olay değildir ama bunu kendi ideolojilerine, dünya görüşlerine söven generalleri kötülemek adına sadece türkiye ordusuna yıkmak ya da genellemek bu olayı böyle vurgulayanları, o genarellerden daha insancıl yapmaz. erkekseniz, liberallikten, insandan, birey haysiyetinden bahsediyorsanız insanların ellerine oynamaları için silah vermeyi bırakırsınız. askere ihtiyaç duyulmayacak, silah vermek yerine kalem verecek, silaha ihtiyaç duyulmayacak yöntemler üretirsiniz.
silah tek bir işe yarar. ona sahip olanın bilinci ya da insanlığı onu daha az işinden alıkoymaz.

mr. brooks dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
neqx dedi ki...

mehmet niye bombayi atmamista elinde tutmaya devam etmis? bombayi atip kendini kurtarsa en kotu bir dayak yer kurtulurdu...

Hüseyin MEÇO dedi ki...

bombayı atamadı.belki şakağına silah dayanmışta olabilir.1981 de birtane yüzbaşım vardı.bende karargah bölük yazıcısı idim.adam hırsızın teki idi.askere verilen bütün hizmetler bir bir kalkmıştı.zaten para da bitmişti.
aynı şahış çalıştığım binanın asansöründe beni tanıması sivil olduğu halde silahını bana göstermesi hiçte hoş değildi.yanındaki sivil yapma binbaşım demişti.
1989 senesinde günlük bir gazetenin ön sayfasına haber olarak konu olmuştu.binbaşı kaçakçılıktan yakalanmıştı.
hep karakter meselesi ama...
yaşayana sor.
koğuşta değil yazıhanede yatıyordum.bir g 3 le ve hazır kıta mermileri ile.

Uğur UYGUR dedi ki...

Her yerde salak ve psikopat insanlar olabiliyor. Ha orduda bu oran daha yüksek ama herkese genelleme yapmak doğru değil. Ben askerliğimi yedek subay olarak yaptım. Bölük ve birlik komutanlarımız şeker gibi insanlardı. Sadece bana karşı değil, tüm askerlere karşı. Ama altlarında bir başçavuşlar vardı ki, az kalsın adamları dövecektim. Bir arkadaş ta (yine yedek subay) yazı ile şikayet ediyordu ki yalvarıp vazgeçirdiler...

Yani bazı insanların karakterini genelleyerek göstermek bana göre yanlış. Askerlere yazık oldu...

by-elestirmen dedi ki...

esasen sistem meselesi.Askeriye içindeki hıyerarşik düzenin sorgulanamazlığından kaynaklanan bu olay askerliğini yapmış olan hiç kimseyi şaşırtmamıştır.
Bunun gibi basına yansımayan daha niceleri mevcut.

Mert Nuhoglu dedi ki...

Sorun sistemden mi kaynaklanıyor, yoksa kişiden mi?

ABD ordusu, Ebu Gureyb hapishanesindeki insanlık dışı tutumların ortaya çıkmasının ardından, sorunun büyük bir sepetteki çürük elmalardan kaynaklandığını söylemişti. Ünlü Stanford Hapishane Deneyinin mimarı psikolog Philip Zimbardo ise, suçu bireylerin içindeki kötü özellikler tarafından değil, sistem tarafından üretildiğini söylüyor.

Zimbardo'nun TED'de bu konuda verdiği konferansı izlemenizi tavsiye ederim. Özet olarak şunu söylüyor: Anonimlik, hesap vermezlik, kapalılık gibi koşulların bulunduğu topluluklarda, normal koşullarla kıyaslanamayacak çirkinlikte şiddet suçları mutlaka ortaya çıkar.

Özkan D. dedi ki...

ben 6 ay askerlik yaptım, 3 kez yerim değişti onlarca komutan gördüm.. tanıdığım komutanların içinde piskolojisi tam anlamıyla düzgün bir tane bile yoktu.

Unknown dedi ki...

Olayın sorumlusu olan Teğmen sadece 9 yıl ceza almış.4 İnsanın ölümüne sebep olan adam nasıl bu kadar az ceza alır?İnsan hayatı bu kadar ucuz mu?Adalet bunun neresinde?