Hisse Tavsiyesi Performansi

Okurlarimiz ara ara "su kadar param var, ne yapayim, nasil degerlendireyim, faizler de cok dustu" turunden sorularla karsimiza cikiyorlar. Birincisi bu sorunun cevabi hem zamana hem de kisiye gore degiskenlik gosteriyor. O yuzden de ben herkes sunu yapmali turunden laflari pek etmiyorum. Onun yerine Kasim ayinda enflasyona endeksli bonolarin enflasyon farki oncesi bono faiz orani yuzde 17 iken dedigim gibi "faize para koyacaksaniz bu firsat kacmaz" turunden ifadeler kullaniyorum.

Arada sirada da TEGV'e 10 TL bagis yapan okuyucularimiza email ile "IMKB endeksinden daha iyi performans gosterecegini dusundugum hisselerin" listesini gonderiyorum. Bunu en son 2 ay once yaptim ve benim sectigim hisseler tam tamina yuzde 26.4 artis gostermis. Ayni zaman zarfinda IMKB endeksi ise yuzde 23.5 artmis. Yani endeksin 2.9 puan uzerinde bir performans gostermisiz ve cenab-i Allah yuzumuzu bir kere daha kara cikarmamis.

Reeskont Nedir  Bütçe Nedir  Aritmetik Ortalama Nedir   Hisse Senedi Nedir   Bilanço Nedir   Akreditif Nedir  Tahvil Nedir    Broker Nedir    Portföy Nedir  Tutumluluk Nedir  Varlık Barışı Nedir  Evrim Teorisi Nedir  Reyting Nedir

Ote taraftan 10 TL bagis yapan okuyucularimiz ise eger portfoy buyuklukleri 350 liradan fazla ise bagis yaparak karli cikmislardir. Portfoy'de en iyi performansi Garanti Bankasi yuzde 50 getiri ile gosterirken, en kotu performansi yuzde 14 ile ISGYO gostermis.

Peki simdiki gibi dusuk faiz ortaminda paramizi nereye yatirabiliriz? Birincisi sunu soyleyeyim, bir bucuk sene vadeli tahvillerin faizi yuzde 12 kusur. Bu surede enflasyon oraninin yuzde 7 kusur olacagini varsayarsak yuzde 5 reel faiz hic de oyle burun kiviracak kadar dusuk bir faiz degil. Yillarca yuksek reel faizlere kotu alismissiniz, simarmissiniz yani.

Yok yuzde 5 beni kesmez diyorsaniz o zaman en mantikli alternatif ISGYO gibi gelirleri duzenli ve riski az olan, ayni zamanda NAV'inin yani varliklarinin piyasa degerinin altinda fiyata satilan kagitlari oneririm. Aha bu tavsiyeyi de bedavaya yapiyorum, TEGV'e bagis yapmayi size birakiyorum.

Son olarak size en garantili getirinin sirrini soyleyeyim: para biriktirmek. Risk alip piyasalarin uzerinde getiri saglamak herkesin harci degil, nice doktorali kisinin basarisiz oldugunu, binlerce uzman calistiran bankalarin battigini gordum. Sagasola harcadiginiz paralara dikkat etseniz bence en iyi sonucu alirsiniz.

0 Yorum Var.: