Temizlik

Su ana kadar gazetelerde rastladigim en derli toplu temizlik operasyonu "Ergenekon" yorumu diyebilirim. Nese Duzel'in Sabah'tan Mahmut Ovur'le yaptigi roportajin linkini veriyorum.

Ozellikle malum medya grubunun yaptigi yayinlarla kafasi karisanlara yardimi olacaktir. Zaten karmasik yapilanma... Suc ve suclularin tespiti icin yeterli delillerin toplanmasi ve ozellikle "dokunulamaz" denilen kisilerin derdest edilmesi konusunda yargi binbir guclukle mucadele ederken, herkeste 'siranin kimlere gelecegi' meraki uyanmis durumda.

Mahmut Ovur, sirada eski bir genelkurmay baskaninin oldugunu soyluyor. Acikcasi ben de artik toplanan delil ve alinan ifadelerle (bilmiyorum ama sadece oyle oldugunu tahmin ediyorum) yavas yavas siranin ona geldigini dusunuyorum. Ama acikcasi 'bir numara' o mudur, kimdir bilmiyorum. Kimileri bir sivil olabilecegini soyluyor. Ancak sivil olmasi fikri bana makul gorunmuyor. Cunku sanik sandalyesindeki eski kuvvet komutanlarinin, makami, nufuzu ne olursa olsun bir sivilin liderliginde hareket edeceklerine ihtimal vermiyorum. Aslina bakarsaniz, 'bir numara'nin kim oldugu da cok muhim degil.

Borsa Nasıl Oynanır  inovasyon nedir    Borsa Yorumları    Petrol Fiyatları    Bilgisayar Nedir

Soylemek istedigim su ki; Turkiye demokrasisine cerrahi bir mudahale yapiliyor. Nester, ise pek coklarinin sandigi veya iddia ettigi gibi siyasi gucun elinde degil. Bunu, emekli generaller tutuklandiginda cok acik bir sekilde anlamistik zaten. Yakinlarda muvazzaflardan da tutuklananlar olduguna gore "sorusturmanin arkasinda Hukumet var, bunu Asker'e ragmen yurutuyorlar" safsatasina ancak bu ulkeyi hic tanimayanlar itibar edebilir. Roportajda da iddia edildigi gibi, bu operasyonlarin yapilmasi ve surdurulmesindeki en buyuk iradeyi Nato (ABD) ve AB ile aciklamak en akilci olani. Zaten Ergenekoncularin 'en buyuk sucu' da, Devlet'in tarihsel ve kemiklesmis politikasi olan bati ile entegrasyon fikrinden ayrilarak, "Rusya, Iran ittifaki" gibi alternatiflerin pesinde olmalari degil miydi?

Her neyse... Son olarak, genel kabul gormus kaniya gore 'Devlet'i temsil eden onemli kurumlarimizda "degisim ve dunyaya acilma" konusunda derin gorus ayriligi oldugu gercegi cok onemli bence. Roportajda, bu iki ayri gorus mensuplari icin %70 - %30 gibi bir orandan soz ediliyor. Acikcasi oranin ne sekilde oldugu bu noktada pek muhim degil. Zira onemli olan etkinlik. Netekim hangi tarafin daha etkin oldugunu, mahut Ergenekon sorusturmasinin su ana kadarki surecinde hepimiz gozledik. Soz konusu etkinligin, yani gucler dengesinin, sorusturma ve yargilamanin gelebilecegi en son duzeyde belirleyici olacagini dusunuyorum ben.

2 Yorum Var.:

Pasha dedi ki...

Bu ceteyi aciga cikaran eger baska bir ceteyse ve Turk milleti icin dusunme isini devralacaklarsa, yeni dogrularimiz ne olacak? Hicbir zaman "birakin yapsinlar" diyen bir sistem nasip olacak mi bize?

Her Yol Roma dedi ki...

http://heryolroma.blogspot.com/2009/01/trk-ne.html