Ben de Yercekimine Inanmiyorum

Hurriyet gazetesinin haberine gore Basbakan Erdogan kendisine yoneltilen "Faizlerin yüksek olmasını Merkez Bankası Başkanı’na bağlayanlar var. Nasıl değerlendiriyorsunuz?" sorusuna su yaniti vermis:

Manipülasyon Nedir  Borsa Nedir  Hisse Senedi Nedir  Kırmızı Başlıklı Kızın Hikayesi  IMF Nedir    Ekonomi Nedir    Kalite Nedir

"Merkez Bankası’nın şu andaki politikası bu. Merkez Bankası’na bu konuda herhangi bir dayatma yapamayız. Ben böyle inanıyorum. Faiz ile enflasyon ikilemini birbiriyle bağlantılı koordine ederek. Yani biz enflasyon ile faiz arasındaki açığı, reel faiz noktasında bunu kontrollü götürmemiz lazım. Yani orada ters orantılı bir açılım olmaması lazım. Ekonomide istikrar olması lazım. Ki bu istikrarı yakaladığı anda girişimcinin gerek finans sektöründe olsun gerek yatırımcı kredi noktasında olsun geleceğini o zaman iyi görebilecek. Aksi takdirde bunu göremeyecek, sıkıntı var. Ben de burada hep şuna bakıyorum enflasyonun faiz ile olan bağlantısını yani ana etken olarak ben faizi görüyor ve önemsiyorum. Ve diyorum ki faiz düştükçe, inanıyorum ki enflasyon da düşecek. İkisini ben doğru orantılı olarak görüyorum. Ters orantılı olarak görmüyorum"

Bilimadamlari ne derse desin ben de yercekimine degil, ay itimine inaniyorum.

8 Yorum Var.:

Adsız dedi ki...

Ergun / ADANA
Merhaba Sn. Ekonomix,
:)))))))
Sabah sabah beni güldürdünüz, helal olsun size.
Tabiki "Bilimadamlari ne derse desin ben de yercekimine degil, ay itimine inaniyorum. "
yaklaşımınızla...
Sanırım Sn. Başbakanımızın daha nelere inandığını bilsek, tüm fizik, astronomi, bilim, ekonomi, vatan, millet,... kuralları altüst olur gibime geliyor....Fazla ileri gitmek istemiyorum ama belkide şu an yaşadığımız ve yakın zamanda da yaşayacağımız birçok sorununda (özellikle siyasi ve dış politika konularında) sebebi budur. Ne dersiniz???
Her zaman söylerim; Bir olaya bakış açısı çok önemlidir yani referans noktası. Sanırım başbakanın Faiz konusunda söylediği bu son sözde, baz aldığı referans noktası "0" noktasından çok uzakta, yani yanlış...Biraz felsefi oldu ama başbakanınkine nazaran devede kulak....

Adsız dedi ki...

konusma aynen aktarildigi gibiyse kopuk ve baglantisiz cumlelerden hazirliksiz/sohbet ortaminda yapildigi belli bu aciklamanin. Ekonomi doktorali basbakanmizin olmasini isteriz tabi ama (gerci oldu da noldu?) basbakanin ekonomi bilgisi aldigi brifinglerden ibarettir. Zaten fazlasi da gerekmemektedir, kadrosu guclu oldugu surece. Tabi diyebiliriz ki bu aciklama da kadrosunun/ danismalanlarinin dusuncelerinin yansimasidir. O da mumkundur fakat MB-hukumet iliskilerinde bu tur yanlis bilinen genel yargilar hukumet kanadina anlatilmaya calisilir ve akli basinda olanlar da anlar zaten ve uzlasma olur. Bilgisi derin olmayanin anlamamasini da elestirmemek lazim(ciddi soyluyorum, bilmek zorunda degil yani basbakan)

Adsız dedi ki...

Bilmiyorsaniz daha dikkatli olur, yanlis konusmazsiniz.

Adsız dedi ki...

Basbakan kendinden once siyaset sahnesinde olan laf cambazlari gibi dolandirmaya calismis sozu de, kendi dolanmis gibi. Gerci farketmez, laf dolandirmayi becermek matah bir durum da deildir, olsaydi zaten konumlandirmamiz farkli olurdu... Isin aci kismi bu siyasetcilerin "abi lafi nasil kivirdi da sozu degistirdi!" diye takdir gormesidir ya, bunu diyene de ne desem bos...

Adsız dedi ki...

Aslında gayet doğru söylüyor ama ayaküstü bir konuşmanın gazetelere nasıl yansıtıldığı da önemli. Piyasa faizleri 2 sebepten düşer. Birincisi Türkiye'nin risk priminin azalmasıyla (ki bu aynı zamanda reel faizlerin de düşmesi anlamına gelir). İkincisi de enflasyon beklentilerinin azalmasıyla. Başbakan da büyük ihtimalle bunu belirtmek istiyor. Faizlerde göreceğimiz kalıcı düşüşler, ileriki dönemlerde enflasyonun düşeceğinin sinyalidir demek istiyor.

Adsız dedi ki...

Ben de Evrim Kuramına inanmiyorum:)

Adsız dedi ki...

ege cansen'in bugunku yazisi da benzer ifadeler iceriyor. o da bilim adami degil mi?

Adsız dedi ki...

ekonomi fizik gibi bir bilim midir? bu bilim alaninda soylenenleri fizik bilimlerindeki kurallar ile kiyaslamak kadar sacma birsey olamaz.