Dag Fare Dogurdu Ne Demektir?

Vatan Gazetesinin websitesine gidince sok!!! bir haberle karsilastim. Asaf Savas Akat 2007 yilinda kriz olmaz diyor. Eyvah dedim icimden, Sayin Akat'in tahminlerindeki isabetsizlik hemen aklima geldi ve demek ki 2007'de kriz cikacak dedim.

EFT Nedir?  Faşizm nedir?  Özel Üniversiteler  Devlet Üniversiteleri  Türk Bilim Adamı

Sonra yazinin devamini okuyunca "dagin fare dogurmasi" durumuyla karsi karsiya oldugumuzu farkettim. Sayin Akat krizi "dolarin 3.50 YTL’ye, yıllık TÜFE’nin yüzde 18’e tırmanması, yıllık ithalatın 102 milyar dolara inmesi, yıllık iç talebin yüzde 17, GSMH’nin yüzde 8 küçülmesi" olarak tanimliyor ( bkz. yüzde hesabı nasıl yapılır). Ooooldu, gozlerim doldu!!!

Ben de bir tahmin yapacagim, Turk Milli Takimi Ingiltere'ye bir daha yenilmeyecek. Ama once yenilgiyi tanimlamamiz lazim. Bundan once Ingiltere'ye iki kere 8-0, bir kere de 5-0 yenildik. Ben bunlarin ortalamasini alarak yenilgiyi Ingiltere'ye 7-0 yenilmek olarak hesapliyorum. Bu sartlar altinda milli takimimiz ne kadar kotu olsa da hic bir takima 7-0 yenilmez. Nasil tahmin ama!!!

Sayin Akat Mayis 2006 tarihinde 2006 yilinda (herhalde 2006'da olmazsa 2007'de daha da sert bir sekilde) sert inis tahmini yapmisti, hala takip ediyorum bu tahminini.

1 Yorum Var.:

Adsız dedi ki...

Peki böyle bir durumda artı averajla küme düşmüş bir takımı da başarılı sayabilir miyiz? Ben hiç Polyanna'yı ekonomi makalesi de yazarken görmemiştim, iyi geldi gece gece.