Marka Meraki

Bana mi oyle geliyor yoksa gercekten bizim insanimizda bir marka meraki mi var. Gecen hafta sonu Bloomberg'de gazetecilik yapan Lisa ve kocasi Chuck oturmaya geldiler. Bana 3 hafta kadar once karsilastiklari CNN Turk'te spor haberleri sunan 40 yas civarinda olan bir Turkle tanistiklarini, adamin "Puma" spor ayakkabilarina merakli oldugunu soylediler. "Hii, hii" dedim, "adami tanimiyorum, ben Turkiye'deyken CNN Turk diye bir kanal yoktu" diyerek mevzuyu gecistirdim. Kimse bu kisi (bilen varsa soylesin) buradan soyleyeyim, Turkler marka meraklisidir intibaasi birakmis.

Yatırım Fonları Nedir?   Altın Fonu Nedir  Komünist Nedir  Komünizm nedir?  Kapitalizm Kapitalist nedir

Bu marka meraki konusunda kendi fikirlerimi yazmadan once bakalim okurlarim ne dusunuyor bir ogrenmek istiyorum. Sonra kendi yorumumu eklerim.

3 Yorum Var.:

Kansoy dedi ki...

bence bu mesajda marka ve marka konusunun işlenmesinin yanı sıra "Bloomberg'de gazetecilik yapan Lisa ve kocasi Chuck oturmaya geldiler." işlenmiş ve intibaanın markada değil "ben chuck ve lisayı tanıyorum" kısmında olmush :) reklamlar

jedi-tetsu dedi ki...

Eşeğe altın semer vursan da eşek gene eşektir derler.

Bide tabi "marka" değerinin ekonomiye büyük katkıları olduğunu zannediyorum. Şöyle ki,biz üretici olalim, bir hırkamızın maliyeti 10 lira olsun, (dunya capında meshur) bir marka değil isek 15 liraya satabilirken, onemli bir marka olmus isek ayni mali 25 liraya satabiliriz. Buda bize ayni uretim girdilerini kullanarak daha cok para kazanmamizi, daha cok vergi vermemizi ve isci calistirmamizi, yani ekonomimize daha cok katki yapmamizi saglayabilir. :)))

Saglar mı gercekten?

Adsız dedi ki...

Hehhe soz konusu kisi Baris Kuyucu. Kendisi Cnn Turk spor muduruydu. 6-7 aydir ortalarda yoktu merak ediyorduk kendisini:) bende bikac ay once cnnturk internet sitesinin blog bolumunde yaziliarini gordum. Amerikadan bir gazetecilik bursu almis. 1 yil kadar oradaymis. Hatta kendisi de bu puma konusundan bahsetmis blogunda. Puma ve Cacharel kendisinin sponsoruymus. Amerikali arkadaslari da kendisini cok gore buluyorlarmis kendi anlattigna gore:) Hos bir tesaduf olmus isminin sizin de karsiniza cikmasi:) kendisine de rastlarsaniz sorar misiniz bu hava degisikliginin sebeplerinden bitanesi de Burcu Esmersoyun Ferrari ekibinin $eflerinden biriyle evlenmesi mi:)