TUPRS Sattim

Elimdeki 50 adet TUPRS hissesini 29 YTL'den sattim. Zamanlamasi cok yerinde mi bilemiyorum, ama amacim hem biraz nakte gecmek hem de diger kagitlardan da almak. Bank Asya diye bir bankanin halka arzi varmis, cok arastirmadan oraya talep girisi yaptim. Halka arzlar Turkiye'de genelde %5-10 dusuk fiyatlardan yapiliyor, araci kurumlar para kazanabilsin diye. Bir kac gunluk yatirim icin cok iyi getiri tabii ki bu, ben de deneme mahiyetinde 330 hisse senedi icin talep bildirdim. Hisseler elime gecer gecmez satmayi planliyorum. Yerine tabii ki uzun suredir izledigim kagitlardan almayi planliyorum.

Bu arada TUPRS hisselerini niye sattigimi aciklayayim. Gecen seneden aldigim 5 kagit vardi, bunlardan DOAS'i sattim, AKCNS'anin bir kismini sattim, TSKB su an cok ucuz. Geriye ISGYO ve TUPRS kaliyor. TUPRS'in temel hikayesi yukselen petrol fiyatlarindan ve yeni yonetiminden olumlu etkilenerek cok kazancli bir sirket olmasi idi. Ayrica ulkedeki petrol tuketimi de ozellikle kacakcilik onlendikten ve araba satislari gitgide arttiktan sonra artacak ve bu kazanclarini onemli olcude arttiracak diye dusunuyorum. Negatif tarafi ise yatirimcilar petrol fiyatlariyla ile TUPRS hisse senedi arasindaki baglantiyi pek anlamamislar ve bu yuzden korrelasyon istedigim kadar yuksek degil. Mesela son iki gunde petrol fiyatlari %7-8 dustu, TUPRS yerinde saydi. Daha once petrol fiyatlari %10 yukselirken TUPRS yine yerinde sayiyordu. Neyse, gelecekte yine TUPRS alabilirim, temelde sevdigim bir kagit. Simdilik firsatlardan istifade edebilmek icin biraz nakit tutmayi tercih ediyorum, gorebildigim kadariyla bizim piyasalar kisa vadede hic de rasyonel degil.

0 Yorum Var.: