Borsada Hangi Hisseyi Almaliyim: DOAS

Duruldu mu bizim borsa bilmiyorum ama benim icin fiyatlar gayet uygun oldugu icin kenarda beklettigim son liralarimla 85 adet DOAS hissesi aldim. Niye DOAS’i sectigimi dun aciklamistim. Bundan sonra oturup bekleyecegim Borsa’da yatirim yapmak istiyorsaniz iki sey onemlidir. Birincisi, yakin zamanda ihtiyaciniz olmayan parayi (yani uzun vadeli tasarruflarinizi) kullanmalisiniz. Boylece ters bir zamanda ellerinizdeki hisseleri satmak durumunda kalmazsiniz. Ayrica son cikan vergi kanunundan sonra vergiden muaf olmak icin aldiginiz hisseleri en az 1 sene elinizde tutmus olmaniz gerekiyor. O yuzden geri kalanlarimiz uzerindeki vergi yukunu biraz hafifletmek istemiyorsaniz, uzun vadeli yatirim dusunmelisiniz. Oyle “abi bu sefer borsaya uzun vadeli girecegim, en az 3-5 ay tutacagim kagitlari” diyenlerin kastettigi uzun vadeden bahsetmiyorum.
Ikincisi, belirli bir stratejiye gore yatirim yapmaniz gerekiyor. Yani bir alis disiplininiz bir de satis disiplininiz olmali. Sagdan soldan duydugunuz haberlerle spekulatif yatirim yapmanizi tavsiye etmem. Hisseleri alirken ayni zamanda ne zaman ve hangi kosullar altinda satacaginiza da karar vermeniz gerekiyor. Son bir iki gunde oldugu gibi “borsa tepetaklak asagiya gidiyor, butun destekler kirildi, trend asagiya yoneldi, herkes satiyor” diyerekten satmaya kalkismayin. Unutmayin, teknik analiz, falcilar, medyumlar vb. insanlari eglendirir ama yatirim yaparken bu kisilere kulak asmayin.

0 Yorum Var.: