Spekülatif Forex Piyasalari

İyi günler sayın Ekonomix Blogunuzun 2 yıldır çok sıkı takipçisiyim.Hacettepe Üniversitesi İngilizce İktisat bölümünde okuyorum. Size danışmak istediğim bir konu var.Bildiğiniz gibi Türkiyede özellikle son 1 yıldır bir Forex çılgınlığı aldı başını gidiyor.Ben her ne kadar tasvip etmesemde çevremde bile finansal piyasalar hakkında pek fazla bilgi sahibi olmayan insanlar bile Forexle 100 dolarlarını bir haftada 1000 dolar yapmak gibi uçuk fikirler ve spekülasyonlarin peşinde koşuyorlar.Ayrıca bu piyasaya ilginin bu kadar fazla olmasının piyasayla ilgili yayınlara da olan talebi arttırması da doğal.Buna rağmen piyasada Forex piyasaları ile ilgili Türkçe eser sayısı çok kısıtlı. Sormak istediğim konu; yabancı bir eseri Türkçeye çevirip yayınlatmak imkanı bulunup bulunmadığı.Bu konuda İngilizce baya bişeyler okudum ve bölümüm dolayısıyla da terminolojiye az çok hakimiyetim var. Bu konuda beni aydınlatabilirseniz çok mutlu olurum.

Demokrasi Nedir   Küresel ısınma Nedir  Özel Üniversiteler

Yatirim araclari icerisinde kumara en yakin olani doviz spekulasyonlaridir, ozellikle kisa vadeli olanlari. Gerci dolarin Asya paralarina karsi uzun donemde deger kaybedecegi gibi asikar konular da yok degil. Ya da Amerika'nin ozellikle 19 Mart tarihinde acikladigi gibi piyasayi paraya bogacagim turu yaklasimlardan sonra dolarin deger kaybedecegini tahmin etmek gibi durumlar. Ben forex piyasalarina hic ilgi duymadim, dolarin deger kaybetmesine ise altin ve petrol alarak bahis yapiyorum. Ama sorunu buraya koydum, belki bilgisi olan arkadaslar yol gosterebilir diye.

Not: Bu konularda en son yazılmış yazılarımızı Dolar Alış Satış ve Spekülasyon sayfalarından okuyabilirsiniz.

8 Yorum Var.:

makaroni dedi ki...

Selam,
Bloğunuzu 1 seneden takip ediyorum.

Altın ve petrol nasıl alabiliriz?

Ben, garanti bankasından altın alıyorum, ama alım-satım fiyatı arasında yaklaşık %1 fark var.

tekeli71 dedi ki...

Makaroni,

İmkb'de "GLDTR-F" altın fonu var. Ben zaman zaman alıyorum.

Bankaların altın fonlarından daha avantajlı.

flatline dedi ki...

aslında sormak istediğim şey yayınevlerinin bu tarz çevirilere nasıl baktıkları.yani amerikada yazılmış herhangi bir kitabı türkçeleştirerek ysyınlstms imksnı dizce ne kadar.
tek amacım profit maximization o açıdan soruyorum :)

MCO dedi ki...

Forex işlemlerinin bugunlerde ciddi prim yapmasının tek nedeni kriz nedeniyle oluşan volatilitenin oldukça yüksek olmasıdır. Bundan bir sene önce forex işlemlerini bilen bilirken bugunlerde cnbcde, internette nerdeyse heryerde forex reklamı görmek mümkün. Kaldıraç oranlarının yüksek olması küçük işlemlerle muhteşem getirilerin elde edilebileceği hayallerini kurduruyor insanlara. Bu hayal kervanına kısa zamanda köşeyi dönme içgüdüsü insanlar da katılıyor haliyle. Piyasayı iyi takip eden, işlem yaptığı para birimini etkileyen ilgili ülke ve emtia verilerini inceleyerek profesyonel analizlerle işlem yapanlar ciddi getiriler elde edebiliyor hakikaten. Ancak piyasanın ne olduğunu bilmeyen, fx işlemlerini atyarışı muhabbetine çeviren insanlar işlem yapmaya başladı bu aralar. Kısacası bizim milletimiz lotoyu-kumar oynamayı sevdiği gibi, FXsever de oldu bu aralar:):) İşin bu noktaya geldiğini görüyorum bugunlerde. Bir noktadan sonra iş sadece KUMARA dönüyor.

(Nerden biliyosun demeyin, saolsun bir arkadaş gün içi al-sat yaparak para kazanmaya çalışıyor, kardayım deyip bir anlık mutluluğu tattığı gibi bir saat sonra gelip zarardayım keşke satsaydım diyip kahroluşunu bana da bulaştırıyor. Soruyorum nie o paraya geçtin? cevabı; "bu hafta çok kazandırdı daha gider bu" oluyor. Diyorum ki neye göre oynuyorsun, piyasayı takip ediyormusun? Gazete bile okumadığını öğreniyorum.)

FX işlemleri çeşitli piyasa analiz yöntemleriyle yürütüldüğü takdirde anlam kazanır.

Temel Analiz ve Teknik Analiz yapılmadan FX de işlem yapmak kumardan başka birşey değildir.

Aslında fx le ilgili pek de spesifik kitaplara ihtiyaç yok. Çünkü genel kabul görmüş net kurallar bence yoktur. Özetle piyasa o an ne tepki verirse o yönde fiyatlar oluşur. Çok yazdım farkındayım ama özetle şunu demek istiyorum. Temel Analizde ekonomik ve politik veriler dikkate alınarak piyasa hareketleri tahmin edilebilir o senin yaratıcılığına kalmış:):) Teknik analizde ise mantık "geçmiş geleceğin aynasıdır" şeklinde işler. Belli stratejileri vardır, onların tamamı da uydurmadır adamın biri sallamıştır millet de takip etmiştir, etmektedir:) (Neresi destek olur neresi direç olur parite nerden döner???... gibi sorularla derdi olana derman olur:)

syzer dedi ki...

birde çeşitli insan kaynakları sitelerinde fx piyasasında işlem yapan şirketler ilan verir.Kanmayın!kimseyi işe aldıkları yok.Eğitim diye 1 hafta temel konularda ücretsiz sonraki 3 hafta için 400tl cik istiyorlar.Evet anlattığım şey ekşi sözlükte de var ama ben bunu o arkadaşın yazısından önce yaşadım,sözlükte yazar olsam daha önceden yazardım.Eğer şu kadar kazanırsanız paranızı geriveririz diyorlar ama o miktar pek ulaşılacak bir miktar değil. yeni mezunlar dikkat etsin

Alper Mizrak dedi ki...

Oncelikle yatirim ve spekulasyon arasindaki farki Fred Schwed nasil aciklamis, ona bakalim:

Yatirim: Çok parayı az para haline getirmeme çabası. Başarılı olunması gereken bir çaba.

Spekulasyon: Az parayı çok para haline getirme çabası. Muhtemelen başarısız olunacak bir çaba.

Simdi de sunu vurgulayalim: Spekulasyon esittir kumar.

Teknik analiz dogasi geregi (kisa vadeli - gunluk, haftalik, aylik ve hatta 1 yillik - analiz oldugu icin) ve amaci geregi (az parayi cok yapmak) spekulasyondur.

Forex ise teknik analizcilerin (diger bir deyisle finans dunyasinin kumarbazlarinin) rulet masasidir.

Temel analiz ise teoride saglamdir. Ama pratik de her babayigidin harci degil. Harward Oxford doktorali; super bilgisayarli; elinin altinda her turlu bilgi olan ekonomistler bile becerememisken siz neyinize guveniyorsunuz?

Adam gibi paranizi korumak icin index fonu alin. "Dolar cost averaging" metodu ile her ay ayni miktar para(butcenize gore ister 100YTL ister 1000YTL) ile.

Hisse index fonlari: IST30, DJIST, NFIST, SMIST

Bono index fonu: FBIST, ISIGT

Altin index fonu: GOLDIST

Ha, ama diyorsaniz benim cok param yok, ilk baslarda az parayi cok yapmak icin biraz fazla risk alabilirim, o zaman portfoyunuz icin de hisse senetlerinin agirligini arttirin. Mesela hisse %70, bono %15, altin %15.

Benim de boyle bir portfoyum var, ve onumuzdeki 30 yil boyunca ortalama %10-12 yillik getiri saglamayi bekliyorum.

Ha ille de ben kumar oynayacagim diyorsaniz (unutmayin "House always wins") bence ruleti deneyin. En azindan nasil ve neden para kaybettiginizi anlamakda zorluk cekmezsiniz...

Alper

hostrans dedi ki...

NASDAQ daki teknoloji şirketleri ile ilgileniyorum.Bunların hisselerini Türkiyeden almak nasıl mümkün olur?..

alp hamzagil dedi ki...

@hostrans:
New York Borsası'nda işlem yapmak için İş Bankası normalde min. 250.000 tl'lik hesap açmanı istiyor. Ben daha aşağı çektirmiştim ama gözüm yemedi.