Sanem Altan, seçime etki eden temel unsurları ve seçim tahminlerini okuyucularıyla paylaşmış:
Yazıyı asan Clinton'ın danışmanı James Carville'dir. Bill Clinton'ın ofisinin duvarına değil 1992 yılında, seçim kampanyası merkezine asmıştır. Astığı yazı da şudur:
1- Change vs. more of the same
2- The economy, stupid
3- Don't forget healthcare
Bkz. Why Parties?: A Second Look. Bu söz zamanla "It's the economy, stupid" şeklinde klişeleşmiştir.
Duvarına asmış olma ihtimali vardır tabi ama bu konuya Sanem Altan kadar vâkıf değiliz.
Yazıya devam edelim:
Milli gelir artış oranı "yıllık sabit fiyatlardaki artış" değildir. Ayrıca modelin orijinalinde artış oranı belirli bir katsayı ile çarpılarak ekleniyor bir önceki oy oranına ve başka parametreler de bu hesaba ekleniyor. Ama Altan, yazısının ileriki kısımlarında, kendisi de diğer parametreleri gözardı ettiğini belirttiği için bu konuyu geçiyoruz.
* Katkısı için Ekrem Söyler'e teşekkür ederiz.
ABD’nin iki kez üst üste başkanlığını yapan ve skandallara rağmen ara seçimde de rakibine üstün gelerek tarihsel bir zafer kazanan demokrat Bill Clinton ofisinin duvarına, danışmanlarını ikaz etmek için “Önce ekonomi, aptal” sözünü asmış.
“First economy, stupid...”
Çok sevdiğim bir laf bu...
Günlük hayatımda da sık sık kullanırım.
Yazıyı asan Clinton'ın danışmanı James Carville'dir. Bill Clinton'ın ofisinin duvarına değil 1992 yılında, seçim kampanyası merkezine asmıştır. Astığı yazı da şudur:
Bill Clinton |
1- Change vs. more of the same
2- The economy, stupid
3- Don't forget healthcare
Bkz. Why Parties?: A Second Look. Bu söz zamanla "It's the economy, stupid" şeklinde klişeleşmiştir.
Duvarına asmış olma ihtimali vardır tabi ama bu konuya Sanem Altan kadar vâkıf değiliz.
Yazıya devam edelim:
Amerikalı Ray Fair (Yale Üniversitesi İktisat Profesörü) yalnızca iktisadi verilere dayanarak seçim sonucu tahmin eden bir metot geliştirmiş.Altan'ın Ray Kanunu dediği, Ray C. Fair tarafından seçim sonuçlarını tahmin etmek için geliştirilmiş bir model. Bu gibi teori, denklem ve benzeri çalışmaların "kanun" olarak addedilebilmesi için, her şartta geçerli olmak gibi bazı özelliklere sahip olması gerekir. Fair, kendisi bile 2010 seçimlerini bu yöntemle incelediği makalesinde , çalışmasına kanun adını vermemiş.
Ray Kanunu...
Kendi yöntemiyle 18 seçimden 15’ini doğru tahmin etmiş.
Yöntem şu kısaca: Kişi başına milli gelir artış oranı, partinin bir önceki seçimde aldığı oy oranına ekleniyor.“Yıllık sabit fiyatlarda ortalama %5 artış var” diyebiliriz aslında..
Milli gelir artış oranı "yıllık sabit fiyatlardaki artış" değildir. Ayrıca modelin orijinalinde artış oranı belirli bir katsayı ile çarpılarak ekleniyor bir önceki oy oranına ve başka parametreler de bu hesaba ekleniyor. Ama Altan, yazısının ileriki kısımlarında, kendisi de diğer parametreleri gözardı ettiğini belirttiği için bu konuyu geçiyoruz.
* Katkısı için Ekrem Söyler'e teşekkür ederiz.
Türkiye'de Tarım İstihdamı
Mısır'a ABD Yardımı
John Major Unutuldu
Ray Modeli
Bakkal Hesabının Dönüşü
Jonathan Auerbach’s Hound Partners
Curtis Schenker’s Scoggin
Roberto Mignone’s Bridger Management
David Tepper’s Appaloosa
Lee Ainslie’s Maverick Capital
0 Yorum Var.:
Yorum Gönder