Amerika'nin Yonetim Sisteminin Abukluklari

Amerika'da her sey sistemler uzerinden yurur. Amerika'ya ilk geldigim zaman insanlar neredeyse ellerini kollarini sallaya sallaya ucaklarin kapisina kadar yolcu olmamalarina ragmen gidebilirlerdi. Cok sasirmistim. Sistemlerini ilk boyle kurmuslardi ve bir daha da degistirme geregi duymamislardi.

Sonra 11 Eylul saldirilari gerceklesti. Sistemin aciklari ortaya ciktigi icin guvenlik onlemlerini de arttirdilar. Artik bileti olmayan ucagin kapisina kadar gidemiyordu. Sadece yolcular ciddi aramalardan sonra iceri girebiliyorlardi.

Bir kac ay sonra Ingiliz ayakkabi bombacisi ortaya cikti. Amerika'daki sistem de hemen degisti. Artik iceriye girerken ayakkabilarinizi da cikarmak zorundaydiniz.

Bundan bir muddet sonra su sisesinde patlayici sokan baska bir terorist yakalandi. Artik havaalanina girerken yaninizda su, sampuan gibi hacmi 90 ml'nin uzerinde olan sivilarla giremiyordunuz.

En son gecenlerde baska bir terorist donunun icerisine sakladigi bombayi patlatamadan yakalandi. Simdi ne mi oldu? Havaalanlarinda artik 7'den 70'e herkesin uckurunu avuclamaya basladilar. Yukariya gecen hafta 3 yasindaki bir cocuga yapilan aramanin resmini koydum (Kaynak: Youtube, link koymuyorum nasilsa seyredemiyorsunuz).

Bundan sonra ne olacagini dusunmek bile istemiyorum ama yine de soyleyeyim. Teroristin bir tanesi ayni kokain ve eroin kacakcilarinin yaptigi gibi rektumuna patlayicilari sokarak ucaga binerken yakalanacaktir. Buna tepki olarak Amerikan sisteminin ne tur bir cozum getirecegini siz soyleyin, benim soylemeye dilim varmiyor.

Bu konuya teget gecen The Underwear-Bomber Insiders: Why Insiders Should Be Required to Report All of Their Transactions baslikli bir yazi yayinladik. Ilgilenenler okusun.

2 Yorum Var.:

Burak dedi ki...

Youtube artık serbest bu memlekette.

syzer dedi ki...

youtube şu an açık
eskiden kapalıydı ama girilmesi illegal değildi,herkes giriyordu.