Nasil Ingilizce Ogrenebilirim?

Ingilizce ogrenmek konusunu ciddiye alan bir okuyucumuz su emaili atmis:

Size bir konuda danışmam gerekiyor. Türkiye'de mba yaptıktan sonra sıra doktoraya gelince dil sorunu ile karşı karşıya kaldım. Türkiye'deki eğitim sisteminin bir başka ilginç doktası da kısmı. Bana master diploması veriyor ve benim kullanabileceğim bir yabancı dili öğretmiyor. Tabi suç sadece devlette değil bende de var ama sistemin yanlış olmasını değiştirmiyor.

Sözü fazla uzatmak istemiyorum. Bu yabancı dil sorununu çözmek amacıyla Amerika'ya gitmeye karar verdik. ...Ailemden topluca para aldim, hemen harcamayacagim kismini nasil degerlendireyim? Biliyorum bu önermeleri belirli bir ücret karşılığında yapıyorsunuz ama kredi kartımı iptal ettirdiğim için şu an ödeme yapamıyorum. Ama söz veriyorum, Amerika'dan dönüşte borcumu ödüyeceğim.

Ben de ona su cevabi yazdim:

Para verenlere de yatirim tavsiyesi yapmiyorum, sadece kendi dusuncelerimden bahsediyorum. Sana da durumunla ilgili kendi dusuncelerimi soyleyeyim, sen ne yapacagina kendin karar ver.

Birincisi yabanci dil sorununu cozmek icin Amerika'da gelmene gerek yok, Turkiye'de de bu konuda cozum uretebilirsin. Ingilizceyi roman yazmak icin ogrenmeyecegine gore bu konuda bir cok pratik yontem gelistirerek dilini kuvvetlendirebilirsin. Turkiye'de ikamet eden yabancilarla (ozellikle Amerikali olanlarla) iletisime gecerek onlarla takas yapabilirsin. Eminim onlarin Turkce bilen ve kendilerine dil konusunda yardimci olabilecek birilerine ihtiyaci vardir. Bunun haricinde ingilizce ogrenmeye calisan senin gibi insanlarla bir grup kurabilirsin. Ucuncu bir alternatif Rosetta Stone gibi bilgisayar'da Ingilizce ogreten programlardan birisini satin alarak evde kendi kendine ogrenebilirsin. Dorduncusu internette dil ogrenmeni kolaylastiracak bir suru grup ve kaynaga ulasabilirsin. Besincisi, senden daha kotu ingilizce bilen birisine ingilizce dersleri vermeye baslayabilirsin (bir sey en iyi baskalarina ogretirken ogrenilir). Liste uzar gider. Amerika'ya gelerek parani cope atma derim. Yazlari work-and-travel gibi programlara katilip para kazanirken dil ogrenebilirsin. Dil ogrenmek icin ustune bir de para verme. Internet uzerinde bir suru ingilizce video, program vs. var. Onlari dinleyerek ve izleyerek de kulagini alistirabilirsin.

Evi satmak konusunda bence yanlis bir zamanlama yapmissiniz. Alternatif yatirimlarin beklenen getirileri su siralar bayagi bir dustu. XXX (bu paragrafi sansurleyerek yayinlamiyorum, piyasalara iliskin goruslerimi paylasiyorum, Turkishtime'in Kasim sayisini alarak bu gorusleri ogrenebilirsiniz)

Amerika'ya gelerek bosu bosuna parani sokaga atma derim. Buraya gelenler de zaten oyle ahim sahim bir ingilizce ogrenemiyorlar. Iki uc sene burada yasayip da dogru durust iki cumle kurmayi beceremeyen bir suru insan taniyorum. Uc yasinda olsan anlarim, gel bir senede ana dilin gibi ingilizceyi ogren. 25 yasinda dil o kadar cabuk ogrenilmiyor. Zamanini ve parani bosa harcama, gereksiz maceraya atilma. Cok ciddiyim.

Siz ingilizce ogrenmek isteyen bu gencimize ne tavsiye edersiniz. Baska dil ogrenmek isteyenler de varsa buradan iletisime gecerek birlikte daha kolay ve az maliyetli bir sekilde ingilizce ogrenebilirsiniz belki...

7 Yorum Var.:

Kadir dedi ki...

Ben Editör'e katılmıyorum. Verdiği örnekler ile çalışırsan bir dereceye kadar ingilizce öğrenirsin sonra takılırsın. Ben Boğaziçi'nin dil kursuna gidiyorum. Açıkçası englishtime gibi saçma sapan yerlere paranı boşa harcama derim. Krusa gideceksen Boğaziçi, değğilse başka yollardan öğreneceğim diyorsan Editör'ü dinle. Lakin ben senin yerinde olsam asla burada durmaz, gider ülkesinde öğrenirdim. Ayrıca bu şekilde Abd ve ingiltereye giden arkadaşlarım orada aynı zamanda çalışarak hem ingilizcelerini geliştirdiler hem de ailelerine yük olmadılar.

Bence TR'de dil öğreneceğim diye kasana kadar yurtdışında öğren daha iyi.

Hüseyin MEÇO dedi ki...

yabancı dil öğrenmek kabiliyet meselesi öğrenmek istersende mecbur kaldın mı öğrenirsin.kaçarı yok.biraz sıkı olmak lazım.

bugün istanbul üniversitesinde fen fakültesinde bulunan konferans salonunda filistinlilerin folklor ve kültür sunumları vardı.

salonun ses düzeni kurma sırasında biz çalışanlar ingilizce bilmiyoruz arapçada bilmiyoruz.filistinliler ile tarzanca anlaşmaya çalışıyoruz. bize yardımcı olan filistinliler hepsi şakır şakır ingilizce konuşuyorlar.

bizimle alay etme durumu bile yaşandı.bazılarında gerilla elbiseleri var. filistin ve türk bayraklı atkıları takmışlar. haki renkli askeri elbiseleri ve askeri şapka ile cephedeki asker gibi duruyorlardı.bir kaçında da tespih vardı.

boynunda filistin ve türk bayraklı atkı bulunan takım elbiseli bir beyfendiyi
görene kadar aramızdaki dil sorunu önemli değildi.biz işimizi yapıyorduk.o beyefendi ise elinde amerikan sigarası malboro taşıyordu ve herkese talimat yağdırıyordu.amerikan sigarası malboroyu en son içecek olan şahıs malboru yu gözümüze sokarak yarı türkçe yarı inglizce biz anlayalım diye öyle konuşuyor ve talimat yağdırıyordu.


iş bitti müzik aletlerin ayarları yapılırken üniversitemizden arap dilinden öğrenciler geldi.çok güzel arapça öğrenmişler.bize bu zamanda ingilizce bilmemek ne kadar ayıp diyen türkçe konuşmaya çalışan kişiye şunu söylermisin dedim.

biz sömürge olmadık dilde öğrenmedik.siz türkiyeye geldiniz madem türkçe öğrenseydiniz.öğrencimiz söyleyemem dedi.hem amerikan ve israil düşmanısınız hemde sıkı düşmansınız.şefinizin elindeki amerikan sigarası ile büyük bir çelişki yaşıyorsunuz dedim.o adamı gösterek bari bunu arapça söyle dedim.gülmeye başladılar çocuk abi anladılar dedi.

yani diyesim şu ya sömürge olacaksın dil bilmek için.

yada müthiş ihtiyacın olacak başka da çaren yok yabancı dili öğreneceksin.

kimse benim kafam almıyor demesin.işine gelmemiş derler.

hostrans dedi ki...

Editor zahmet edip söylenecekleri söylemiş,ben de iki satır ilave edeyim.

Masterı bitirdikten sonra sistem bize yabancı dil öğretemiyor demek doktora şöyle dursun ilkmektep zihniyetinden bile kurtulamamış olmak demektir.Şikayetin şöyle olmalıydı.

"Ben masteri bitirinceye kadar ingilizceyi öğrenmeyi beceremedim.Bunda biraz da orta öğretimin kötü sisteminin de rolu var tabii.."

Masterı yabancı kaynak kullanmadan yaptığına göre yeni bir kartvizit akademisyeni ile karşıkarşıyayız demektir.

Çevremdeki bir çok kabiliyetsiz yurtdışına gidip orda yabancı dil öğrenmek hayaliyle yaşar.Bunlara göre tüm İngiltere ve Amerika kucağını açmış hasretle onları beklemektedir.

Ham hayalleri bırak,Evin parasıyla yeni bir evin peşinatını yatır veya altın al ondan sonra da git biryerlerde çalış.Çünkü senin asıl niyetin bunalımlarını yabancı bir ülkede aşmak.Ama ben sana olacağı söyleyeyim.Bunalımın azalmak şöyle dursun artmış olarak ve de babanın parası da buharlaşmış olarak geri döneceksin.

İnternetin olduğu bir dünyada yabancı dil öğrenemeyen üniversiteye hoca olamaz.

Buraya yazdığın iyi oldu.

Asıl teşekkür,büyük sözü dinleyip paranı(dövizden bahsettiğimiz için biraz da benim paramı) sokağa atmamakla olur.

Editörün yazısı ile benim yorumumdan başkasına kulak asma.Bazı konuşkan arkadaşlar kendileri bir yabancı dil bilmezken başkalarına nasihat vermeye kalkıyorlar.

milleplateaux dedi ki...

Editör'e katılıyorum. İngilizce öğrenmek için Amerika'ya gitmeye gerek yok. Burada da çözüm üretebilirsin.

Davilex dedi ki...

Bence çok kendini üzmesin bu arkadaş. Nasılsa devlet ona ingilizce öğretmemiş aynı devlet başbakanına da ingilizce öğretemedi zaten 2002 Kasım'ından beri.

O yüzden bu ülkede ingilizce bilmemen başbakan bile olmana engel değilken bu konu hakkında çok fazla üzülmene değmez, paran cebinde kalsın...

syzer dedi ki...

Verilecek tavsiyeler biraz dil seviyesine göre değişiyor.Yalnız bu konuda eğitim sistemini suçlamak mantık dışıdır. Tatil yörelerinde kendisini geliştiren bir sürü insan var(do you sex diyenleri kast etmiyorum)
Genel olarak konuşursak:
1)kursa yazılırsın gramer öğrenirsin
2)televizyonda önce cnbc-e izlersin,sonra yabancı kanalları izlersin.Anlamasanda, inat et izle(unide hazırlığı geçmek için toefl'ı geçmem gerekiyordu, listening puanımı bu yolla baya artırmıştım)
3)Dış basını takip et,futbollamı ilgilisin, git o zaman 4-4-2 dergisini al,Ciddi birşeymi okumak istiyorsun,git the economist,times falan oku.
4)Facebook'tan falan yabancı birisiyle sohbet etmeye alış.
yukardakileri yaptıktan sonra konuşma oluyı için yurtdışına gidersin

Ghost dedi ki...

Bence amerikaya gidip paranı çar çur etmeden önce sadece 5-10 tl "Akıcı İngilizce - Chris Crossan" adlı kitaba verip türkiyede nasıl az parayla ingilizce öğrenileceğini öğrenebilirsin.