Roubini Endeksi Neler Soyluyor

Borsalarin kisa vadeli yonunu tahmin etmenin en etkili yollarindan bir tanesi yatirimcilarin nabzini tutmaktir. Burada haftalik bazda yapilan anketler var. Su siralar yatirimcilarin neredeyse yarisi borsanin yukselecegini dusunuyor mesela. Agustos ayinin sonunda bu rakam %20 civarinda idi. Bu anketlerin disinda benim icat ettigim Roubini Yatirimci Nabiz Endeksi de benzer sonuclar gosteriyor. Tek farki Roubini endeksinin borsa ve beklentilerle ters yonde hareket etmesi. Daha once bu endeksin 4 haftalik ortalamasinin uzerine ciktigi zaman borsanin 3 haftada ortalama %1.6 dustugunu gosteren Make Money with Roubini Sentiment Indicator baslikli bir yazi yazmistim.

Simdi bu endeksin 4 haftalik ve 8 haftalik ortalamasinin altina dustugu donemleri inceleyen What Is The Roubini Sentiment Index Saying Lately? baslikli ikinci bir yazi yazdim.Bu yazida da Roubini'nin populeritesinin dustugu bu donemlerde borsanin ileriki 3 haftalik surede ortalama %1.5 yukseldigini gosterdim. Turkiye icin de boyle bir endeks hazirlayayim diyorum ama harcadigim emegin karsiligini alamiyorum Turkiye'de.

0 Yorum Var.: