You Shall Not Spend! Yine çok harcadık yahu!

A dostlar, canlar, ciğerler! Bir süredir yazamıyordum, patronlar da affetsin beni. Geçirdiğim bir rahatsızlık sebebiyle yataklara düşmüş, kıpırdayamaz duruma gelmiştim. Neyse ki her şey yoluna girdi de ben de yazı girebiliyorum. Tek tesellimiz bu dönemi beş kuruş harcamadan geçirmiş olmamız ama tabi ki giderler bitmiyor.

Öncelikle, defter tutmaya başladığım dönemden bu zamana harcamalarımın seyrini paylaşayım sizlerle:

Yukarıdaki şekilde * ile işaretli olanlar sevgiliyle geçirilen günlere tekabül ediyorlar. Gözlerden kaçmadığı üzere o günlerin en düşüğünde bile 25TL bandını zorlayan harcamalarımın hafta sonlarına gelmesi ise bir tesadüf değil. 21-27 Mayıs günlerini sakin geçiren bütçemdeki ani azalışların özellikle 28 ve 29 Mayıs tarihlerinde 40TL'nin üzerinde seyretmesi ise bankamatik kartımda derin kaygılara sebep oldu.
Harcama detaylarıma gelirsek: Sevgilili günler yemek, kahve ve taksiyle geçerken sevgilisiz günler poğaça, otobüs ve dolmuşla geçiyor. Lan tam tribün adamıymışım ha!

Maaş gelir, hoş gelir

Maaşımızı aldık. Hemen harcamalarımı söylüyorum:
Tatlı: 5TL
Borç: 150TL
Kredi Kartı: 400TL
Yol: 17TL

Geriye de 1.000TL civarı bir şey kaldı. E şimdi ne yapayım ben bununla? Ipad mi alayım? Telefonumu mu değiştireyim? Tatil için bir kenara para mı koyayım yoksa eve mi çıkayım?

Yaaaarabbbiiim, sen büyüksüüün; yaraaabbbiiim sen büyüksüüün!

7 Yorum Var.:

Kubilay dedi ki...

Haftalık harcaman zaten 150 lira civarında. ayda 600 lira gibi bir şey eder. (mayıs 31 çekiyor, aslında daha fazla eder) eve çıkmak istiyorsan harcamalarını daha bile azaltman lazım. ipad, telefon değiştirme sanırım sadece şakaydı. bu gelire sahip birisi üzgünüm asla demeyeyim ama çok zor yapmalı bunları. Daha yüksek maaşlı bir işe geçme imkanın var mı? [Ben sosyal güvenlikle ilgili tavsiyelerde bulunacaktım ama, önce bir beli doğrultalım]

Mr Consistency dedi ki...

arkadasa 10 bin TL'lik bi is teklifi varmis, ama reddetmis cunku kuzey buz denizini kirletiyormus teklifi yapan sirket.

C.Onat dedi ki...

Öncelikle geçmiş olsun! Denememeler haklı. Eve çıkınca masraflar artacak. Ben de şunları soracağım:
1)Zam isteme imkanın var mı? Mesela daha fazla sorumluluk üstlenmeyi teklif edebilirsin... Ya da fazla mesai yapma şansın var mı? Tabii fazla mesai oldukça geçici bir çözüm olur.
2) Başka bir iş arıyor musun?
3) Part-time yapabileceğin bir iş var mı? Mesela ilkokul-ortaokul seviyesi çocuklara ders verebilir misin? Bu tarz elinden gelebilecek birşey var mıdır?

Hüseyin MEÇO dedi ki...

fakru zaruret,

önce geçmiş olsun.eline net geçen ücret 1500 civarı galiba.bekarsın.

hiç üzülme bu ücret ile 400 tl kira verip üç çocuğu ve çalışmayan eşine bakan birkaç kişi tanıyorum.

akşamları ve hafta sonları mutlaka ek iş yapıyor.icabında maaşı kadar para çıkarıyorlar.

hiç üzülme.ek iş aramalısınız.

T'Pol dedi ki...

Kahvaltı ve öğle yemeklerini nasıl hallediyorsunuz?

cagatay dedi ki...

Günlük harcamaları baz almayıp, aylık toplam harcamayı düşünmek daha mantıklı.
Çünkü genelde gelir aylık olarak gelip, asıl giderler aylık olarak gerçekleşir. Bunları tam olarak günlere ayırmak zor. Bunun sonucunda günlük net giderleri belirlemek imkansız hale geliyor.



Bekar olarak evde yaşayan ben;
Mecidiyeköy'de bir evde kalıyorum.
Evin kirası 850 TL tutarında. 3 kişi kalıyoruz.

Kira,
elektrik,
su,
doğalgaz,
aidat,
internet,
kablo tv,
içme suyu,
her hafta iki adet mizah dergisi,
çeşitli masraflar

toplamda kişi başı 320 TL ile 370 TL arasında değişiyor. Bu ay 320 TL geldi. Ama kışın doğalgaz 70 TL ile 140 TL arasında geliyor.

Bunların dışında, yol, yemek, harçlık, aylık toplam 850 TL'ye yaşıyorum.

Gelirim yok. Yani şuan çalışmıyorum. 2 ay sonra çalışacağım.
Gelirim olduğunda masraflarım şu şekilde şekilleniyor.

Gelir Gider
0 850
1000 1000
1200 1150
1500 1300

Şuan ki toplam birikimim = 0TL;

İşe girdikten sonra, maaşımın 1/3'lük kısmını biriktirip, her yıl toplam birikimime %10 reel getiri sağlayacak yatırım yapmayı planlıyorum. Bunu yaptığım zaman 16-17 yıl sonunda birikimlerimden toplam getirim, maaşımı geçiyor. Bu da beni emekli yapabilecek miktar.

Unknown dedi ki...

iPod alma fikrinle ilgili bir şey demeyeceğim sadece şu karikatürü gönderiyorum :)
http://abstrusegoose.com/264