Trafik Kazasi Olum Orani %100

Bu da baska bir haber:

Zonguldak-İstanbul Karayolu Tersaneler mevkiinde önceki gün meydana gelen kazada üniversite öğrencileri Melih Enes Bülbül (20) ile Egemen Acar (21) hayatını kaybetti. Melih’in aşırı hız sonucu direksiyon hakimiyetini yitirmesi ile kontrolden çıkan BMW karşı yönden gelen kamyonun altına girdi. Yeditepe Üniversitesi öğrencisi Melih ile yanındaki arkadaşı Bahçeşehir Üniversitesi Öğrencisi Egemen olay yerinde öldü. İtfaiye ekipleri, hurda yığınına dönen otomobilde sıkışan iki arkadaşın cesedini 1.5 saatte çıkarabildi.

Aşırı hız kurbanı iki gencin, paylaşım sitesi Facebook’ta 13 Mayıs 2008’deki yazışmaları hız tutkularını gözler önüne serdi. Egemen, 200 kilometre ile giderken hız göstergesinin fotoğrafını çekerek sitesine koyan Melih’e, “Yalnızken 200 yapıp, çekiyosun. İstanbul içi 250’yi beraber göreceğiz, sözün var” diyor. Melih ise “İnşallah kardeşim. Ölene kadar böyle. Tutku bu ne yapalım. Bundan ölecez zaten sanırım” diye karşılık veriyor.

Kapitalizm Kapitalist nedir  Faşizm nedir?  Fraktal Nedir  Kırmızı Başlıklı Kızın Hikayesi  Çernobil Faciası

Buna yorum yapmasi cok zor degil. Iyi olmus. Allah efendi efendi araba kullanan masum suruculeri korumus da baska kimseye birsey olmamis. Gazeteci de bu iki gerizekalinin "asiri hiz kurbani" oldugunu yazmis. Eger bu iki kisi baska birisini oldurmus olsaydi, o kisiler asiri hiz kurbani olurlardi. Bu cocuklar asiri hiz kurbani degil. Birincisi gerizekaliliklarinin kurbani, ikincisi ailelerinin adam gibi kurallara uyan evlat yetistirmemelerinin kurbani, ucuncusu de asiri hiz yapanlara karsi hapis cezalarini da iceren ceza uygulamasina gitmeyen kanun yapicilarla, mevcut cezalari yeterince uygulamayan polislerin kurbani. Hiz limitinin 10-20 uzerinde gidiyorsaniz para cezasi, 20-40 uzeri agir para cezasi (300-500 TL gibi), 40 uzerinde gidiyorsaniz ise hapis cezasi.

Negatif externality'e baska bir ornek...

3 Yorum Var.:

Dane dedi ki...

Her ne kadar baslarina geleni kendileri de tahmin etmis olsalar da "Iyi olmus" denecek bir durum yok. Su testisi su yolunda kirilir.Ben daha baska bir sey soyleyecek sey bulamiyorum.
gelelim TR'deki para cezalarina.Pek oyle uc kurusluk ceza filan yok.Gecen ay TR'deyken duble yolda (Dual carriageway,ki burada hiz limiti bu yollarda 70 mil)118 km ile gidiyorum diye £105.00 a tekabul eden 260 TL odedim.Asgari ucretin yarisi sanirim,buraya gore £400.00 yapar ki,baya bir kor insanin icine ve netekim bana da koydu.
Hapis olayi ile bence kameralar ise yarayabilir.Malum emniyet seridi ve isik ihlalleri kameralar konunca epey bir azaldi.hiz kameralari da ise yarayabilir.Hos bu konuda cok tartismali ama.
Deveye sormuslar boynun neden egri o da demis nerem dogru ki...
Vesselam

Pasha dedi ki...

Dorduncusu, her asiri hiz yapana "hiz kurbani" yerine "beyinsizliklerinin kurbani" yazmaya korkan medyanin kurbani :)

Bizim lisede bir fizikcimiz vardi. Fizik bilmeden muzik bilmeden ehliyet almislar derdi durumu ozetlemek icin. Birilerinin fren mesafesi, merkez kac kuvveti, refleks mesafesi gibi kurallari ogretmesi lazim. Bir de bu hiz sinirlarini belirleyen insanlarin bir bildigi var diye dusunmek lazim. Insan, araba ve yol denen 3 etkene gore ust limit ve virajdaki hiz limitlerini belirliyorlar. BMW varsa hadi ustune %20 de sen koy ama abartmanin alemi yok.

Istanbul'da bir arkadasim virajli bir yolda 3 seridi birden kullanarak gidiyordu. Dedim tek seritte niye duramiyorsun. Bu araba bu hizda tek serit kullanarak bu viraji alamiyor dedi. Arabasinin limitlerini tanimis ama dogru cozumu uretememis. En son, Allah'tan burnu bile kanamadan bir kaza atlatti da birakti bu isleri.

Mert Nuhoglu dedi ki...

Trafikten bir yılda ölen insan sayısı, 25 yıllık PKK ile olan savaşta verdiğimiz asker şehitlerin sayısına denk. Ama bu şehitlerden dolayı Kürtlere haklarını vermeye ve demokratikleşmeye karşı aşırı tepki gösteren kesim, konu trafik olunca, hiç oralı olmuyor. Benim anlamadığım şey şu:

Bir insanı silahla öldürmek büyük bir öfkeye sebep oluyorken, neden bunun 20 misli insanı arabayla öldürmek hiçbir etki uyandırmıyor?