Tutumluluk Yazisi Yazamiyorum

Havalar sıcak. Tutumluluk yazısı yazmak içimden gelmiyor. Tutumluluk ile ilgili atasozleri mi okusam acaba? Gazeteleri okuyorum içim sıkılıyor.

Benzinin vergisi artmış, hükümet yeni zamlara hazırlanıyormuş, YÖK katsayıyı kaldırmış, RTÜK'ün başına bir öncekinden daha ilginç bir vatandaş getirilmiş, memur zammı memurları sokağa dökecekmiş, dünyanın en büyük fındık üreticisi olan Türkiye fiyatları belirlemekten acizmiş, hükümet üreticiye ağaç söküp muhtemelen genetiğiyle oynanmış birşeyler yetiştirmesi için teşvik verecekmiş vs. vs. vs.

Demokrasi Nedir   Küresel ısınma Nedir  Özel Üniversiteler

Anlaşılan hükümet ÖTV indirimi kapsamında tavan yapan otomobil satışlarına baktı ve millette paranın gerçekten var olduğuna inandı ki, hemen yakıttaki vergiyi artırdılar. Arabası olmayıp da ÖTV indiriminde aşka gelip araba alan ya da evine 2. arabayı alanlar ne düşünüyorlardır kimbilir? Zaten 0 Km. araç sahibi olmak hiç de tutumlu birşey değil, yapmasalardı mı desek?

Aynı mantıkla hükümetin yeni zamlara hazırlanması da anlaşılır bir şey.

Öte yandan başbakanımız bir sonraki seçimde de yeniden milletvekili olacağını ama sonra bırakacağını söyledi. TV'de kendi kulaklarımla duydum. Demek ki, "belki bir daha seçilirim, oradan da Cumhurbaşkanlığına kapağı atarım, sonrası emeklilik" diye düşünüyor olabilir.

YÖK ve RTÜK haberleri hükümetin hedeflerine biraz daha yaklaştığını hissettiriyor. Bu da hmmm... sanırım onlara oy verenler için iyi bir şey.

Bu arada sigara yasağını %100 destekliyorum çünkü kokusu bana dokunuyor (evet bencilim, n'olmuş?). Yasağı delenleri büyük bir zevkle şikayet edeceğimden kimsenin şüphesi olmasın.

Memleketin geleceği ne ekonomik açıdan ne de sosyal açıdan benim gençlikte hayal ettiğim gibi olmayacak bu kesin. Gençken 2000'li yıllarda Uzay Yolu'ndaki gibi dertlerimiz ve hayatımız olur sanıyordum. Oysa bakıyorum da sadece İslam dünyasında değil, tüm dünyada tutuculuk, aşırı dindarlık 50 yıl öncesine göre çok daha baskın hale gelmiş. Dünya nüfusu bence zaten patladı, daha da beter olacak. Doğal kaynaklar zaten kısıtlı ve hızla azalıyor ya da kirletiliyorlar. Gidişat iyiye benzemiyor.

Yani düşünüyorum da şükür ki, benim çoluğum çocuğum yok, esasında "Mohikan"ların sonuncusu benim. Evli olan kardeşimin de çocuğu yok. Yani bizim aile bizimle birlikte tarih oluyor. Eh bu iyi bir şey! Bir anda hafifledim sanki... Gidip bir çay yapayım, keyfim iyice yerine gelsin.

5 Yorum Var.:

Pasha dedi ki...

Sigara yasagini desteklemiyorum. Kamu yerlerinde yasak olsun anladik da lokantaya niye karisiyorlar. Sahibi memnun, musteri memnun. Devlet baba sigaraya mudahale edince ses cikartmayanlar baska seylere de bizim adimiza karar verince niye sasiriyor anlamadim.

MCO dedi ki...

Halkıma acıyorum hakikaten... Bir kerede devlet millete baksın, hep millet devlete bakıyor.. Geçmişte de aynı bugün de aynı. akepe seçimde düşüncesizce dağıttığı devlet kasasını toparlamak için halkıma yükleniyor, çok yazık. akepenin seçimde yaptığı masrafları ben ödemek zorunda mıyım??? oy vermediğim, oy verenleri de kınadığım bir grubun masraflarını neden biz karşılıyoruz. Bütün tv lerde de zam lar dışında herşey var,,, nedense haberi yapılmıyor veya üstüne gidilmiyor.. Benzine verilen paranın %67 si devlete gidiyor. Yeni kdv ve ötv zamlarıyla artık herşeyde böyle, bazı kalemlerde verginin de vergisini ödüyoruz. Vergi böyle toplanmaz. İktisadi olarak vergi gelirlerinden maksimum faydayı elde etmek oranların arttırılmasından geçmiyor maalesef.. Yazar olamadığımdan konu açamıyorum ancak vergi ile ilgili bilgisi olan arkadaşlardan ricam, laffer kuramı ile ilgili tartışmamız forumu takip edenler açısından faydalı olacaktır. Kim bilir, akepe danışmanlarından biri okur da vergi oranlarını arttırmanın kazançtan çok kayıp getireceğini ilgili kişilere iletirler belki...

Arifoglu dedi ki...

Sigara içmeyenlerin, içenler hakkındaki faşizan tutumlarından nefret ediyorum. Şikayet etmek, evet; zevkle şikayet etmek, hayır.

Eminim bunun bilinçaltıyla bir alakası vardır.

Hüseyin MEÇO dedi ki...

kapalı alanlarda sigara yasağı iyidir.unutulan ise varoşlarda yada şehirlerimizin bir kısmında dışarının havası içerden pis.öyle yerler var ki.sigara ya boğulan kahvehanenin içi dışarısından temiz.
buna önlem almadan sigara yasağı benim için bir şey ifade etmez.
gerçi sigara içmiyorum.gözlemlediğim kadarı ile kahvenin dışında içilen sigara yoldan gelen tozla karıştığında insanlarımız dahada kötü ortamda kalıyorlar.
sokaklar ve caddeler toz içinde sigara yasağının anlamı kalmıyor.
t pol hn sizi çok karamsar gördüm.nefes alışınız bitene kadar varım demek ne güzeldir bilirmisiniz.afrikada doğum oranları hep bu yüzden yüksektir.
sağlıcakla

Mert Nuhoglu dedi ki...

sigaranın yasak olmasının sebebi, içmeyenlerin bencilliklerinden kaynaklanmıyor.
Sigara, hem içene hem çevresindekilere zarar veriyor.
Lokantalarda sadece sigara içenler bulunmuyor.