3H grubunun "derindusunce" sitesine cevabi

Sosyal devletin kapsamiyla ilgili bir cevap vermisler. Maslow'un teorisiyle mevcut pragmatik sosyal devlet uygulamasini karsilastirmislar. Ve benim gecen ay yazdigim bir yazi gibi, "aha bunlar daha da temel ihtiyac" gibi guzel bir beyin cimnasigi yapmislar. Ben de kinayeli bir sekilde birkac gorev yuklemistim devlete: http://ekonomiturk.blogspot.com/2009/01/temel-haklarimiz.html

Borsa Nasıl Oynanır  inovasyon nedir    Borsa Yorumları    Petrol Fiyatları    Bilgisayar Nedir

5 Yorum Var.:

Kubilay dedi ki...

zannımca Alper'in yazısı en çok muhafazakarların liberaller hakkındaki görüşlerini eteklerinden dökmesi sayesinde başarılı olmuştur. Diyorlar ki: yeterince güçlüyüz. Güçsüz olana kadar yanınızda değiliz. hatta karşımıza geçerseniz sizi de ezeriz. gün gelir de meşruiyet krizi yaşamaya başlarsak belki tekrar görüşürüz.

Alper Akalın dedi ki...

Muhafazakarların bir kısmı, "liberalizm de eleştiriye gelemiyorlar, hemen de saldırıyorlar" demiş..

Ben saldırmıyorum ki, cevap veriyorum. Ama bakıyorsun, yorumlarda hep bir saldırı var bize karşı. DD'nin hepsi deil muhakkak ama çok önem verilen bir elemanı "vicdansızlar, insafsızlar" diye hükmü boynumuza astı.

Vallahi ne farkı var allah aşkına bize "hainler" diye bağıran kızıl elmacılardan? Bu sosyalist damar öyle menem bir şey ki, dindarına bile bulassa, hoşgörü namına eser bırakmıyor?

Pasha dedi ki...

Geçen Amerika'da politika doktorası yapan birisine içinde Ayn Rand geçen bir cümle kurdum. Tek söylediği "fakirler ölsün diyen felsefe değil mi" oldu. Ben de bunun doktorayı bitirmek üzere olan biri için çok yüzeysel bir tesbit olduğunu; bir ara savaş, hırsızlık ve zorla gelir transferinin benzerliklerini düşünmesini söyleyip sustum.

Mehmet Yilmaz dedi ki...

Derin Düsünce sitesinin Liberal-Muhafazakâr çekismesine(!) bakisini daha iyi anlatan bir yazidan küçük bir alinti:

Şimdi döneklik yapmanın tam zamanı



« Humeyni Lenin’i döver mi? » adlı yazımızda dediğimiz gibi erdemi devlet eliyle kurumsallaştırmak için hemen herkesi öldürmekten başka çareniz yok. Bunun için komünist Stalin, islamist Humeyni ve Faşist Hitler uygulamada aynı noktaya vardılar. Bunu içindir ki şapka kanununu uygulayan istiklâl mahkemeleri insanları idama mahkum etti.

Belki öldük öldürdük bu olmayacak düşleri gerçekleştirmek için. İşkence gördük uğrunda. Hapis yattık. Eğitimimizi yarım bıraktık vatan sevgisi uğruna. Kimimiz sığınmacı oldu yurtdışında. Vatanına dönemedi yıllarca. Vefat eden annesini, babasını toprağa veremedi.

Bu ideallerin hepsi saygı değer duygulardan ortaya çıkmıştı. Yapılan fedakarlıklar gerçekti ve saygıyı hak ediyordu. Ama yöntemlerimiz yanlıştı. Şimdi döneklik yapmanın tam zamanı.

İdeolojilerinizi artık geçmişe gömün. Sadece bireye saygıyı, bireylerin özgürlüğünü savunun. Çünkü Türkiye’nin ihtiyaç duyduğu tek çimento insan hakları ve bu hakları savunacak demokratik bir hukuk devleti.


Tamami buradan okunabilir
http://www.derindusunce.org/2008/07/16/kamplasma-laik-seriatci-su-kamplasmadan-kurtulalim-mi/

Alper Akalın dedi ki...

Mehmet;

Yazıda bahsettiğin "İdeolojilerinizi artık geçmişe gömün. Sadece bireye saygıyı, bireylerin özgürlüğünü savunun " ibaresini Envere hatırlatsan iyi olacak bence.

Ben, artık onun hakaretlerini dinlemekten bıktıgımdan dolayıdır ki, tartısmayı bıraktım. Hevesimi söndürdü. Keşke bir de teorik cevaplar verebilse. Hamaset yapan milliyetçilerden ve acitasyon yapan solculardan uslup olarak hiç bir farkı yok.

Zaten TSD benim yerime konusuyor.. açıkçası ben de daha fazla konuşmak isterdim ama içimden gelmedi dediğim gibi.