Ozel Universitelerde Maaslar Kac Lira (Ne Kadar)

Bir tanidigim gecenlerde Turkiye'deki ozel universitelerdeki yardimci docent maaslarini sordu. Ben mahalle kasabindan az kazaniyorlardir dedim ama verdigim cevap kafi gelmedi. Icinizde bilgisi olan varsa yorumlar kismina okulu, bolumu ve senelik net maasi yazarsa cok iyi olur.

Borsa Nasıl Oynanır  inovasyon nedir    Borsa Yorumları    Petrol Fiyatları    Standart Sapma

Ben de internetten baktim ama maaslar konusunda "survey" yapan bir site bulamadim. Normal tabii, Turkiye'de cogu kisi devlet tarafindan istihdam edildigi icin ve herkese ayni ucret odendigi icin bu isin piyasasi pek yok olsa gerek. Neyse, biz bunu baslatmis olalim.

3 Yorum Var.:

serhat dedi ki...

Sabanci ve Koc universiteleri genelde cok secici davranmakla birlikte aldiklari hocalara iyi ucretler veriyorlar. Kesin rakam bilmemekle birlikte sizin kasap karsilastirmasindan biraz daha kafi gelecek bi tahmin yapabilirim. PhD amerikada saglam bir universiteden ise, ki bu da zaten super referanslari beraberinde getirir, orada kazanacagi rakamin yaklasik 2 katina buraya transfer etmeye calisiyorlar. Yalniz bu universitelerde sozlesmeler de cok strict oluyor. bunlarin disinda ki ozel universiteler ise daha cok populer yerli hoca + ucuz genc akademisyen formulune yoneliyor :)

Unknown dedi ki...

Özel üniversiteyi ne yapacakmış, devlet üniversitesine girsin, bir yıl içinde mahalle kasabını satın alır, ikinci yılda Mezbaha açar. Hem de sorgusuz sualsiz bir hayat sürer. Akıllı olmak lazım.

Murat AYGEN dedi ki...

o keynesçilik mavallarını milyon dolar verseler okumam! ama milyar $ verseler düşünürüm :-)