Piyasalarda Yasanan Calkanti

Son günlerde piyasalarda yaşanan çalkantıların bundan kabaca bir sene önce uyardığım "kriz"le uzaktan yakından bir alakası yok. Piyasalarda yaşanan tek kelime ile "panik" safhasıdır. Unutulmaması gereken nokta bu krizin bir "finansal" kriz olduğu bunun ekonomi (ekonomi nedir?) üzerine ciddi etkileri olabileceği gibi fazla sarsıcı olmayabileceği de olasılıklar arasındadır. Türkiye ekonomisinin (borsayı kastetmiyorum) ise bu çalkantıdan fazla etkileneceğini düşünmüyorum. Kriz için önceden yaptığım tahmini değiştirmiyorum. 2008'de idare ederiz, ancak ilerisi çok bulutlu. Kaçış mümkün değil mi? Mümkün ama Ankara'dakilerin o taraklarda pek bezi yok gibi geliyor bana.

Not: yazı bu kadar. Aşağıdaki linke tıklamanıza gerek yok.

3 Yorum Var.:

Unknown dedi ki...

parantez içinde "borsayı kastetmiyorum" ibaresi için sağol. ekonomi okudum diyince borsa soran cahillerden sıkıldım.

ulas dedi ki...

Mayıs 2008'de yapılması planlanan İran genel seçimleri muhafazakarların elinde tuttuğu Anayasayı Koruyucular Konseyi'nde yasa reddedilince 2009 Ağustos'ta yapılacak. Bu seçim 2008 yılında yapılsaydı ve akılcılar iktidara gelseydi, İran ile yapılacak pazarlıklar için ABD'de Demokrat Partili başkanın gelmesi tam isabet olacaktı.
2000 yılından bu yana küreselleşme ve savaş ABD'den ziyade Rusya, İran, Çin'e yaradı. Askeri operasyonların yerini ekonomik operasyonlar alacaktır. Tabi ki çevre ekonomileri içerisinde en bağımlılardan olan Türkiye'nin kontrolü gayet basit hale gelecektir.
Neo-con kollaması AKP'nin işi zor ekonomik olarak kontrol altına alınırken, Demokratlar'ın insan haklarının yanlı kullanımı uygulamasının baskısı altında önceden oys yönelik yaptığı bu kadar açılımı bakalım geri toplayabilecek mi?

* Türkiye'nin doğusundaki sorunlar bilhassa Kürtçülük
* Aleviler
* Azınlıkların talepleri
* Ermenistan Sorunu

Türban gündemden istedikleri gibi çıkarsa daha çetrefilli konu bekliyor. Birincisi yukarıda saydıklarımdan hareketle bölücülük suçlaması ve cumhurbaşkanlığı olayındaki itmeceyle bir adımda daha ilerleyecek olan orduyla kapışma hali...

Peki Demokratlar özünde Amerikan karşıtlığı yatan siyasal İslam'a nereye kadar müsaade eder. Ordu biz sizinleyiz diyene kadar...

Olan da Türk Milleti'ne olur...

Eğer seçim ekeonomisi diye birşey varsa bu kriz ancak 2008 ABD Başkanlık seçimlerimden sonra olur. 2009 tahminine katılıyorum.

tersaci dedi ki...

Yukarıdaki görüşlerin (ulas'ın yorumu) bir tek harfine bile katılmıyorum.