Yiğit Bulut ve Spekülatör Yorgo

Benim payım Yorgo’ya helal olsun

Hakkında, Doğan Grubu yayınlarında “akraba kontenjanı”ndan yazmakta olduğu rivayetleri dolaşan Yiğit Bulut, bugünkü Radikal’deki yazısında yine incileri döktürmüş. Yiğit Bey, genelde sicak paranın özelde de emeklilik fonlarının, Türkiye’de Hazine bonolarına yatırım yapıp da sonra kurların gerilemesi sayesinde, halkımızın sırtından nasıl malı götürdüklerini anlatıyor (vay alçaklar vay). Seçimden sonra gelecek yeni hükümete de bunları sırtımızdan atıp atamayacaklarını soruyor. Bilmiyorum hangi gerekçeyle (aramızdaki tarihi düşmanlık, kin ve nefret tohumlarını körüklemek falan için değildir di mi), konuyu anlatırken de o kadar ülke arasından Yunanistan’ı seçiyor ve bu ülkeden gelen bir emeklilik fonunu ve onun üyesi olan Spekülatör Yorgo’yu örnek olarak kullanıyor.

Devlet Nedir    UNESCO Nedir    Bono Nedir?    Reeskont Nedir    Enflasyon Nedir  Aritmetik Ortalama Nedir  Forex Nedir

Ben buradan önce Yorgo’ya seslenmek istiyorum. Yorgo kardeş, ben Türk halkından biri olarak, emeklilik fonunuzun size ödediği maaştan benim payıma düşen kısmı helal ediyorum. Ananın ak sütü gibi helal olsun. Hiç çekinme, çatır çatır ye.

Şimdi de gelelim şu sıcak para meselesine… Ankara’da mukim ticaret ve sanayi erbabının yöneticilerinin de pek sevdiği bu falanca tarihte Türkiye’ye x dolar getiren yabancı filanca tarihte xx doları aldı götürdü muhabbeti, benim en sinir olduğum ekonomi muhabbetlerinden biridir. Her şey olup bittikten sonra böyle bir hesabı ilköğretim talebesine verseniz o da yapar (fakat henüz dört işlem konusunda uzmanlaşamamış olan bazı profesörlerimiz yapamayabilir, ona bir şey diyemem). Yiğit Bey, sıkıyorsa, son dört yılda gerçekleşmiş olan verileri kullanarak bu tür hesaplar yapmak yerine, dört yıl sonra, hadi ondan da vazgeçtim gelecek yıl bu sıralar dolar kurunun nerede olacağını söylesin bakalım. Söylesin de Hazine’miz ona göre tedbirini alsın, yabancıların halkımızın sırtından malı götürmesine engel olsun.

Efendim, malum halkımızın hafızası zayıftır. Siz şimdi Yiğit Bulut'un örnek verirken kullandığı Mart 2003’te Türkiye’de neler yaşanmış olduğunu çoktan unutmuşsunuzdur. Ben size hatırlatayım. Mart 2003, hani şu meşhur 1 Mart tezkeresinin reddedildiği (ya da son günlerde yine şahit olduğumuz meclisteki oy verme sistemimizin garipliği sayesinde reddedilmiş sayıldığı) ve bu nedenle de kurlarda yükselişin beklendiği bir dönemdi. O sırada dolar kuru 1.65 YTL civarında, yıl sonu dolar kuru beklentisi ise 2 YTL’nin üzerindeydi (Kaynak: TCMB-EVDS). Eee, herkesin doların yükseleceğini düşündüğü böyle bir dönemde Yorgo dört yıl sonra doların 1.30’a ineceğini tahmin edip Türkiye’ye yatırım yaptı ise bize "helal olsun" demekten başka ne düşer ki? Haa, bir de "Allah’tan bütün yabancılar Yorgo gibi iyi tahminci değil" demek düşer. Çünkü bütün yabancılar geleceği tahminde Yorgo kadar yetenekli olsaydı, bugün hiçbirimizin kıçında donu bile kalmazdı. Allah’tan yabancıların hepsinde böyle bir yetenek yok da, bazıları dolar yükselirse elimize beş kuruş geçmez diye korkup ülkemize yatırım yapmıyor. Böylece iyice soyulup soğana çevrilmekten kurtuluyoruz. Düşünsenize eğer Yorgo da yanılsaydı ve dolar kuru bugün mesela 2.5 YTL falan olsaydı, acaba kazancı ne kadar olacaktı. Ben üşendim artık onu da siz hesaplayın.

Bu arada belki Yiğit Bulut'un Yorgo’nun sihirli küresine bakmakta olduğu Mart 2003’te neler yazdığını merak etmiş olabilirsiniz. Ben baktım da hiçbirinde dolar kurunun düşeceğine ilişkin bir öngörüde bulunduğunu görmedim. Doğrusu ekonomi yazısı yazıyorum ayağına daha çok siyasi yazı yazdığı ve ekonomik konularda muğlak ifadeler kullandığı için yazılarını pek anlayabildiğimi söyleyemem. Fakat şuradaki yazısında sanki elinde dolar bulunduranlara pozisyonlarını korumalarını tavsiye ediyormuş gibime geldi. Siz de okuyun belki benden daha iyi bir anlam çıkarırsınız. Fakat sakın “işte burada dolar kurunun 2007’de 1.30’lara ineceğini yazmış” demeyin, yemem!...

Not: Bu konularda en son yazılmış yazılarımızı Dolar Alış Satış ve Yigit Bulut sayfalarından okuyabilirsiniz.

6 Yorum Var.:

Adsız dedi ki...

http://www.aksam.com.tr/yazar.asp?a=76549,10,2

konuyla alakalı olmasa da,
tavsiye ederim

Adsız dedi ki...

Sn. Ekodok, oncelikle en sevdigim blog sitesine hosgeldiniz. Sonra da Yigit'i oldurun, hakkini yemeyin lutfen. Onun gibi yorumcular olmasa benim gibiler ne yapardi? Ben temelde bu arkadasin soyledigini eger anlarsam, tersini yapmayi vazife biliyorum. Cok enfes oluyor. Bir iki tane de Ekonomi/Isletme okumus Finansci arkadasim var. Bir onlari, bir bu arkadasi, bir de Asaf Hoca'yi yakindan takip ediyorum ve her seferinde kazancli cikiyorum. Dolayisiyle lutfen sayin Bulut'u urkutmeyelim, yazmaya devam etsin. Ne yapmayacagimizi bilelim nitekim... (Bu Yorgo kesin buyu filan da yaptiriyordur di mi?)

T'Pol

Adsız dedi ki...

Yorgo kazansın ki, Damat Bey'e maaş ödenebilsin...! Öyle değil mi ? :)

ahmet dedi ki...

Evet EKODOK haklısın,

'Türk milleti' eğer bir gün parçalanacaksa, bunu başaranlar Yorgo'lar değil Yiğit'ler olacak. En ufak bir süphemiz olmasın. Kendi menfaatleri söz konusu olduğunda neyi seçeceklerini gayet iyi bilirler.

Millet dolara koşarken haspel kader arkada kalmış olanlara da 'hadi siz ne duruyorsunuz' der bu vatan millet sevdalıları. Bunlara kalsa ülke çoktan seksen vilayete bölünmüştü.

Adsız dedi ki...

Nedir bu Yorgonun yiğitten çektiği!!!

Adsız dedi ki...

bu yiğit dallaması hep grafik falan kullanıyor ya hani..arkadaşa grafik oturtma yapmışlar tam onun istediği gibi buyrun bakın ne zırvalamış da ne olmuş görün

http://www.ensonhaber.com/author_article_detail.php?id=3956