Uslup ve Serbest Piyasa

Okurlarimizdan ve yazarlarimizdan ara ara uslubumun kotulugu hakkinda elestiriler aliyorum. Deniz Gokce ve Asaf Akat da bu konudan sikayet etmislerdi. Benim verdigim standart cevaplar ise iki tane idi. Birincisi, zarfa degil icerigine bakin. Ikincisi ise, zaten fazla zamanim yok, bir de uslubu duzeltmeye vakit harcarsam bu isin zevki kacar idi.

Manipülasyon Nedir  Borsa Nedir  Hisse Senedi Nedir  Kırmızı Başlıklı Kızın Hikayesi  IMF Nedir    Ekonomi Nedir    Kalite Nedir

Bugun aklima verebilecegim ucuncu bir yanit geldi. Bu yanitin aslinda cok onceden gelmis olmasi gerekirdi ama. Kimligimi aciklamami isteyen kisileri nasil 500 YTL'lik (toplam bagis) fiyatini one surup "susturduysam" (*) , benzer bir cozumu uslup konusunda da devreye sokmaya karar verdim. Bu sefer insanlari caydirmaktan ziyade duzgun uslubun "degerini" hesaplama yonune gidelim. Okuyucularima soruyorum. Benim daha duzgun bir uslupla yazi yazmam icin, bir seferlik olmak uzere, kac YTL odeme yapmak isterler?

Bir hafta sonunda onerilen rakamlari toplayarak duzgun uslubun yaklasik degerini hesaplayabiliriz. Ondan sonra da bana "uc kurus deger vermediginiz bir seyi yapmam icin niye basimin etini bu kadar yiyorsunuz" deme firsati cikabilir.


(*): Asaf Savas Akat kimligimi gizleyerek yazi yazmami "ayip" olarak niteledigi zaman, kimligimi madem cok ogrenmek istiyorsunuz bastirin parayi ogrenin dedim. Kimligimi ogrenmenin degeri onun icin 500 YTL olmadigi icin cark etti.

18 Yorum Var.:

Adsız dedi ki...

Valla ben sizin üslubu seviyorum! Sürekli okumamın sebeplerinden biri de budur!

Kimlik de kişinin kendine kalmış, gizler, gizlemez, gerekli görürse açıklar, açıklamaz! Sonuçta burda yazılanları tartışıyoruz, görüntüyü değil!

Millet merak eder, doğal bir güdüdür yani! Yeterince prim yapmasını bekleyin bence siz, daha ekonomik bir karar olur:)))

Özge

Adsız dedi ki...

Ergun / ADANA
Kimliğin gizli olması bencede doğrusu. Bu sayede aslında çok daha düz yorum yapabiliyorsunuz, kıvırtmadan....
Kimlik belli olursa, sonuçta insan , ister istemez bazı yazacakları için "Sansür" koyma eğilimine kapılabilir veya Filtreleme diyelim.
Bence kesinlikle kimlik önemli değil ve sakın açıklamayın.

* Millet yorumlara yorum yazarken acaba neden kimliğini tamamen açıklamıyor(Bilinsin istemiyor sonuçta) Korkudan değil ama bilinmesin rahat rahat gerçek düşüncemi yazayım diye, mesela ben....
Bu arada bu yaklaşım için "eğer kimliğini bile açıklamaktan acizler, yorumlarından ne çıkar ki" diye düşünenler varsa(ki vardı 3-5 sivri zekalı), adamın alnını karışlarım oda ayrı...
Yani kısaca "Robin Hood" luğa devam...

Adsız dedi ki...

Bence uslubunuz samimi.Böyle devam edin. Diplomatik olmaya gerek yok.

Adsız dedi ki...

üslubunuz güzel, sertliğinde bir mizahilik var, kusura bakmayın bu konuda benden on para alamazsınız..

mr. brooks dedi ki...

ya olduğun gibi görün, ya da göründüğün gibi ol demiş Mevlana.

yapay bir nezakete gerek yok.

ama bir de "alimler avamlaşırsa, herkes (ya da avam) alim kesilir" diye bir laf var. yeri gelmişken ekleştireyim.

hangisini seçerseniz...

Adsız dedi ki...

alakasız da olsa, benim bir önerim olacak..
Bu blogta genelde benzer kişiler yorum yapmakta, aramızdan bu işleri bilen birisi, bir forum sitesi yapamaz mı hepimiz için, ekonomi hakkında.. Bu blogta yazılanları ve ekonomideki diğer gelişmeleri tartışıp, bilgi sahibi olabileceğimiz geniş bir platform.. ne dersiniz??

Adsız dedi ki...

Konuya birde şu gözle baksak ?

Tamam light argo kullanıyorsunuz .Peki eleştirilenler bunu hakediyormu ? Evet .Hakaret ediyormusunuz ? Hayır
Asaf ve Deniz hocalar 68 kuşağı ,cesur ,kendine güvenli ve kategorilerinde en iyiler arasında ,
Kimliğini açıklayan bazı köşe yazarları aynen ters köşeye yatan kaleci gibi oluyorlar.Demekki kimlik değil yazıların kalitesi önemli .Bizde zaten bu yüzden okuyoruz.
Asaf hoca’nın cimriliği tuttu galiba veya bu aralar dolar pozisyonda ve yüzden 500 YTL konusunda düşünüyor sanırım
Bence kimliksiz tam gaz ve bu şekilde devam

Adsız dedi ki...

Üzgünüm benim yorum anonim çıkmış yeniyim login olup göndermeyi beceremedim beceremedim henüz ama yakında başarıcam

iyifirma.blogspot.com

Adsız dedi ki...

>>ya olduğun gibi görün, ya da göründüğün gibi ol demiş Mevlana. <<

Bu soz Mevlana'nin degil Kitab'i Mukaddes'e aittir. Telif haklarini (!) cignemeyelim lutfen. :)

Adsız dedi ki...

Uslup harika.

Adsız dedi ki...

Herkes begeniyor belli ama ben cikintilik yapmak durumundayim..

Eger surekli devam edecekseniz benden 20 YTL..

Saygilar
L.A

Adsız dedi ki...

Uslubunuzdan ben kendi adima pek memnunum. Bozmayin derim. Kimlik gizleme konusunda da Adana'dan yazan Ergun Bey'e birebir katiliyorum.

Live Long and Prosper!

T'Pol

Adsız dedi ki...

Ergun / ADANA

Sn. Moderatör arkadaşlar,
Özkan Bey'in de dediği gibi Forum sitesi gerçekten faydalı olabilir(Zaten var olanlar okuyoruz ama çok dağınık ve güven fazla vermiyorlar.) Nedense bu blokta beni çekn şeyler var ve güveniyorum yazılanlara, Forum çok çok iyi olur düşüncesindeyim...
Bu arada Teşekkür ederim T'Pol, benimle aynı düşünceleri paylaştığını beyan ettiğin için....

Kolay gelsin...

Adsız dedi ki...

ekonomi konularinda üslup ya da icerik söyleyecek hic bir sey yok harika, ama siyaset ve sosyal konularda siyasettürk adinda bir blogda yazsaniz mesela, ilgilenenler orayi takip etse:) saka, saka...

Adsız dedi ki...

Seviyesiz bir HIYARSIN sen!

Adsız dedi ki...

Yukaridaki yorumun sahibi Asaf Hoca miydi acaba? :)))

Adsız dedi ki...

Adana / Ergun
İşte kimlik gizlemenin adaleti, insn içinden geçeni açıkyüreklilikle söylüyor, kim söylemişse söylemiş önemli değil, helal ona(tabi katılmıyorum o başka) Bu yazdığımdan bende birşey anlamadım ama :)
*** Ters köşeye yatan büyük? ekonomistlerin ipliği pazara çıktığında " İRONİ" dediği gibi, benmkide İroni işte :)))

Adsız dedi ki...

Ergun bey güzel bir noktada bence ,gelişmişlik sokaktaki arabaların yeni model olması veya muhteşem binalar değil kafa yapısında bitiyor.Katılmadığı bir konuda bile hoşgörülü. Tebrik ediyorum kardeşim

iyifirma.blogspot.com