Hepimiz Cevreciyiz!

Turkiye'den bir bilge ekonomist su verileri gonderdi demin bana. Dunyaya cevre koruma konusunda ornek oluyoruz (!). Hani "food for thought" derler ya, afiyet olsun.

"Bir bilmece, asagidaki tablo nasil aciklanir"

____Hampetrol Ithalati_______Buyume

2003 : 24,0 milyon ton________% 5.9
2004 : 23,9 milyon ton________% 9.9
2005 : 23,4 milyon ton________% 7.6
2006 : (ilk 10 ayda % 1 azaldı)___% 5.7 (ilk 9 ay)

Ya da bu tablo
__________________2004_____ __2005 _______2006

Arac sayisinda artis ____0,8 milyon ___1 milyon_____ 1,1 milyon
Toplam Akaryakit tuk.__ 18,1 mil.ton __17,8 mil.ton__ 17,6 mil.ton
LPG tuketimi ________3,8 mil.ton____ 3,7 mil.ton__ 3,6 mil.ton

Devlet Nedir    UNESCO Nedir    Bono Nedir?    Reeskont Nedir    Enflasyon Nedir  Aritmetik Ortalama Nedir  Forex Nedir
Ekonomi nedir
Fraktallar
Fraktal nedir?
Çernobil Faciası

6 Yorum Var.:

Adsız dedi ki...

hepimiz kacakciyiz daha uygun kacar aslinda:)

bu arada eczacibasi ilac 6.5dan gidiyor. son 1 haftada 2 kere 5.5lari gordu bu hisse. Ee biz yazdik, alan almistir umarim. Sigortalari sormayin, onlar beni de yakti. neyse en azindan eczacibasi sayesinde firtinayi hasarsiz atlattik.

Adsız dedi ki...

Kaçak göçek yaşıyoruz demek.Baksanıza "milli marker"ımız bile var.Hoş Petrol Ürünleri İşverenler Sendikası (PÜİS) uygulamaya şüpheyle yaklaşıyorlarmış (!) ama olsun ziyanı yok.
Petrol Ürünleri İşverenler Sendikası (PÜİS) Genel Başkanı Muhsin Alkan, milli marketin uygulanması konusunda tereddüte düştüklerini söyledi. Alkan, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan‘ın açıklamalarının ardından, akaryakıt kaçakçılığı konusuyla ilgili olarak, petrol ürünleri işverenlerinin milli marker uygulamasına şüpheyle yaklaştıklarını bildirdi. Özellikle Prof. Dr. Ender Okandan‘ın söyleminin kendilerini tereddütte bıraktığını anlatan Alkan, şöyle konuştu: "Kaçak akaryakıtın giderilmesiyle ilgili bir kanun çıktı. Milli markeri olmayan akaryakıt alımı kaçak sayılıyor. Ancak bu üretilen markerin yoğunluğunun fazla olduğu ima edildi. Eğer böyleyse, yoğunluk farkı nedeniyle marker akaryakıtla tamamıyla karışmayacaksa, bu durum bayilerimizi son derece rahatsız edecektir. Tereddütümüz, karışımın layıkıyla yapılması konusundadır."
(Dünya 19.02.2007)

dragut@gmail.com

Adsız dedi ki...

Kacakcilik Türkiye'de akaryakit sektörünün cok büyük sorunlarindan biri. Düsünsenize ülkenin en namli, en saygin sirketlerinden biri olmasi gereken POAS'in bile basi kacakcilik yüzünden beladaysa ortada nasil bir imam-cemaat iliskisi hâsil olur.

2006'da Türkiye'nin en büyük akaryakit sirketlerinden biri ile bir proje kapsaminda görüsmüstük. Tugrul Bey'in verdigi grafigi, yani artan arac parki ve artmayan akaryakit tüketimini gösterdigimiz zaman aldigimiz cevap "kredi erisimi cok kolaylasti, insanlar kredi alip araba aliyorlar, kullanmayip bir kenarda tutuyorlar, ondandir" olmustu. Yani bunun etkisi olabilir de insan gülmekten kendini alamiyor, böyle devekusu gibi nereye kadar diyerek.

Cüneyt

Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Adsız dedi ki...

akaryakıt tüketimi resmi dağıtım rakamlarına göre veriliyor. ayrıca gayri resmi bir dağıtım ağı var. kısaca kaçakçılık.

Adsız dedi ki...

Bu verilerin kaynağı neresidir?