Finans Doktorasi Yapmak

Bir okuyucumuz bize asagidaki sorulari yoneltmis, diger ilgilenen arkadaslara da yardimci olur diye sizlerle paylasiyorum:

"Kendim bilgisayar muhendisligi lisans mezunuyum. Su an odtude yine bilgisayar muhendisliginde yuksek lisans yapiyorum. Hedefim Amerika'da finans doktorasi yapmak ve fon yoneticisi olmak istiyorum. Bana fon yoneticiligini tavsiye eder misiniz? Kendim imkbde hisse alip satiyorum. Ve ben bu isten zevk aliyorum. Bunun uzerine ilerlemek istiyorum. Neler yapmalıyım? Hangi okullara basvurabilirim? Bir de isletme altinda finans var ayrica ekonomi altinda da finans secenegi var mi? Hangisini secmem lazim? Bilgisayardan finansa gecmem zor olur mu?"

VOB nedir?     Taksi Şöförü   Borsa Tüyoları?   Olasılık nedir?   Enformasyon Nedir

Bana sorarsaniz bilgisayar master derecenizi kullanarak hemen para kazanmaya baslayabilirsiniz. Finans doktorasi 5-6 senede bitecek bir proje. Alternatif olarak Columbia Universitesinin 1 senelik Mathematical Finance master programina girebilir ve oradan fon yonetimi konusuna atilabilirsiniz, eFinancialCareers.com sitesini ziyaret ederseniz ne tur is olanaklari oldugunu, ne tur kisiler aradiklarini gorebilirsiniz. Doktorayi top bir okulda yapmadiginiz surece tavsiye etmem. Ayrica bilgisayardan finansa geciste bir problem gormuyorum, notlarinizin, referanslarinizin ve test skorlarinizin yuksek olmasi lazim.

Yeni aklima geldi, Salih Neftci piyasaya yonelik eleman yetistirecekleri bir program uzerinde calisiyordu, oradan da master alip piyasaya atilabilirsiniz. Master yapmadaki problem maliyetinin yuksek olmasi, Amerikalilar bankalardan %7 faizle borclanarak bunun finansmanini gerceklestirebiliyor ama siz ne yaparsiniz bilemem.

3 Yorum Var.:

Promete dedi ki...

salih neftçiye "Chancy Gardener" (being there)ismini uygun buldum. Tabiki farklı fikirler de olacaktır.

Keşiş dedi ki...

Sayin Ekonomix,
Sizce yurticinde ve yurtdisinda yapilan MBA ve Ekonomi yuksek lisans dereceleri arasinda cok fark var mi? Bu konuda cesitli gorusler var, Turkiyedekilerin yeterince iyi olmadigi, fason yapilip gecildigine dair? Bu konudaki goruslerinizi de alabilir miyiz?

Blog Sahibi dedi ki...

Ben bir programin digerinden iyiligini sizin gelirinizde ne kadar artis saglayacaklarina bakarak degerlendiriyorum. Turkiye'de yapacaginiz MBA size nadiren yurtdisinda kazanc imkani sunar, yurticinde ise kazancinizi ne kadar etkileyebilir ki?

Yurtdisinda dandik bir okuldan alacaginiz MBA de aynidir, ama gidip de Harvard'dan MBA alirsaniz senede $100000'in uzerinde bir maasla calismaya baslayabilirsiniz. Marka cok onemli anlayacaginiz. Bence top-25 bir okulda doktora yapmayacaksaniz, doktora yapmayin derim, harcadiginiz zamana ve emege buyuk olasilikla degmeyecektir.

Turkiye'de ekonomi veya isletme master veya doktorasi da bana kalirsa cok gerekli degil. Bunlara harcayacaginiz parayla kucuk bir is kurup risk alarak cok daha zengin olabilirsiniz.

Mesela benim bilgisayar masterim olsa oturur internet uzerinden odemeleri kolaylastiracak paypal gibi bir sirket kurardim.