Borsa hakkinda Yeni Tahminler

Aslinda piyasalarda daha toz duman yerine oturmadi ama ben yine de borsa hakkinda yeni tahminlerimi vereyim. Oncelikle Merkez Bankasinin kisa vadeli faizleri yukseltecegini ve bunun da uzun vadeli sermaye girisleriyle birlikte dolarin yukselisini kesecegini dusunuyorum. Sicak para dedigimiz spekulatif yabanci yatirimlari bence artik cikacagi kadar cikti, bundan sonra dovize talep sadece son yukselisten korkan ve acaba yine eski gunlere doner miyiz acaba beklentisine giren kucuk yatirimcidan gelir. Boyutunu simdiden kestiremiyorum ama bence cok olmaz cunku faiz oranlari cok cazip seviyede.

Faizlerin bugunki gibi %18 civarinda seyrettigi bir ortamda borsadan cok bir sey beklemeyin. Ben bir yolunu bulabilirsem 2010, 2011 vadeli TL cinsi hazine kagitlarindan piyasa kosullarinda alim yapmak istiyorum. Bunlarin faizleri %19'a yaklasiyor. Onumuzdeki 5 sene icerisinde ortalama enflasyonun %5 civarinda olacagini varsayarsak bunlarin reel getirisi vergi sonrasi %10'un uzerine cikiyor, bu da bu kagitlari benim icin cazip kiliyor. Maalesef benim kullandigim Ziraat Yatirim internet uzerinden bu kagitlari satmiyor, sattigi kisa vadeli kagitlari da piyasadaki faizlerin altinda satiyor.

Bu goruslerimle paralel olarak bugun 100 adet DENIZ hissesini 14.8 YTL'den sattim, gecen hafta 14.7 YTL'ye almistim, aradaki fark islem masraflarina ve vergiye gittigi icin bu islemin net getirisi sifir oldu. Ilk firsatta 200 adet ISGYO ve 50 adet CIMSA'yi da satmayi planliyorum. SKBNK ve AKBNK'i yabancilara satilacagi icin hala portfoyumde tutuyorum, nitekim SKBNK ile ilgili bir suru dedikodu donuyor zaten. TEBNK gelecegi parlak banka ama simdiki fiyatlar biraz pahali gibi. Anlayacaginiz borsadaki agirligimi azaltma yoluna gidiyorum, elimde sadece potansiyeli cok yuksek kagitlari tutuyorum, faiz daha cazip.

Haa, faiz daha cazip diyorsam da gidip parami bir senelik faize yatirmiyorum, faizlerin yuksek oldugu durumlarda yapilabilecek en iyi sey uzun vadeli kagitlar almaktir, boylece bir sure sonra faizler dusmeye basladigi zaman kagitlarin fiyatlari da artmaya baslar (hazine tahvil ve bonolarinin fiyatlari faizlerle ters orantilidir, faizler duserken bu kagitlarin fiyati borsadaki kagitlar gibi artar) boylece hem faizden kazanirsiniz hem de bu kagitlarin fiyatlari arttigi icin. Paramla 1 senelik kagit alsam %18'lik getiriyi sadece 1 sene elde edebilirim, eger 1 sene sonunda faizler dusmus ise bir daha %18 getiri elde etme sansim olmaz. Kisa vadeli faizlerin avantaji ise su, eger faizler gelecekte de yukselmeye devam ederse 1 sene sonra daha yuksek faizlerden faydalanabilirsiniz.

Uzun vadeli beklentilerimi soylemeyi unuttum. Uzun vadeli beklentilerimde degisiklik yok, hem nominal hem reel faizler dusecek, dolar reel olarak deger kaybedecek, ve ekonomi %5'in uzerinde hizlarda buyumeye devam edecektir. Tabii bunlar hukumetin IMF veya benzeri bir maliye ve para politikasina devam etmesine bagli ama ben bu konuda da sapma beklemiyorum.

2 Yorum Var.:

Adsız dedi ki...

Bu 2010, 2011 vadeli hazine kagitlari 6 ayda bir degisken faiz odemeli olanlar degil mi? 6 aylik kagit ihracinda cikan faiz + %1.5 diye faizi hesaplananlar hani? Is Bankasi satiyor bunlari ama alis/satis farki cok buyuk, oyle 'piyasa fiyati' ile bulunamiyor. Yok iskontolu satilmis o vadelerde birsey varsa onlari webden satilirken gormedim. Bankalar karisiklik gorunce online alis/satis fiyatlarinin arasini iyice aciyorlar galiba, kucuk paralarda bu oyunlar pek oynanamiyor. B tipi fonlardaki stopaj dezavantaji iyice kayboluyor bu sene, kompozisyonunu bildiginiz ve uzun vadeli kagitlarda duranlardan almak bir alternatif olabilir eger fiyatlari daha duzgun hesaplaniyorsa.

Diger taraftan degil TR, ABD'nin onumuzdeki bes sene icinde ortalama %5 enflasyonu tutturabileceginden supheliyim (ama iktisatci degilim, anlamam etmem, iktisatcilari piyasada benim parami almaya davet ediyorum. Mesela bana $600'den altin satin, ben paralar gettiii diye tepinirken benim paralarla bir duble iskender yiyebilirsiniz). Her neyse, uzun vadeli hazine kagitlarini itfadan evvel satarken de bankayi doyurdugumuza gore eger maksat kur/faiz hareketlerini ayla olculen surelerde pompa gibi kullanmak degilse cok saglam bir hareket olmayabilir.

Blog Sahibi dedi ki...

B tipi fonlarin komisyonlari da cok yuksek. Sistem aracilari zengin etmek icin kurulmus sanki!!!