KONYA Aldim.

Bugun 89.00 YTL'den 10 adet KONYA Cimento aldim. Wall Street'te "Don't try to catch a falling knife" diye bir soz vardir, yani "dusen bicagi tutmaya calisma" diye. Birakin eli zayif olanlar satsin, siz firtinadan sonra alirsiniz. Ben bu sefer oyle yapmadim, cunku fiyatlarin oldukca dusuk oldugunu dusunuyorum. Daha cok duserse o zaman Amerika portfoyumden Turkiye'ye yeni para aktarip daha cok alirim, cunku fiyatlar tekrar cazip seviyelere gelmeye basliyor. Niye mi?

Konya Cimentonun 4,873,000 adet hissesi var. Bugunku kapanis fiyati olan 88 YTL ile sirketin piyasa degeri 429 milyon YTL yapiyor. Bu sirket 2005 senesi icerisinde 45 milyon YTL kar aciklamis, yani fiyat kazanc orani 9.5 seviyesinde. Bu su demek: 100 YTL’lik Konya hissesi alirsaniz bir sene sonra bu size (429 milyon/45 milyon) 10.5 YTL getiri saglayacak. Ancak onumuzdeki sene icerisinde sirketin nominal karinda bir degisme olmaz ise bu getiriyi saglayacak. Eger sirketin kari enflasyon oraninda artar ise (cimento fiyatlari 2006’da enflasyondan daha mi az artacak yoksa daha fazla mi? Buna siz cevap verin) bu sizin getirinizi enflasyon oraninda yukari tasiyacaktir. Yani %5.8’lik bir enflasyonla sizin getiriniz %16.3’e cikacaktir. Hisseyi elinizde 1 sene tuttugunuz icin vergi vermeyeceksiniz, ayni getiriyi elde edebilmek icin mevduata vergi oncesi %19 faiz veren bir bankaya yatirmaniz gerekiyor. Boyle bir banka var mi? Yok. Demek ki piyasa su an icin ya Konya’nin karliliginin dusecegini ya da faiz oranlarinin yukselecegini dusunuyor. Bence ikisi de olmayacak. O yuzden bu noktada KONYA’yi portfoyume ekledim.

Benzer analizi TSKB icin de yapabiliriz.

0 Yorum Var.: