Yatirimcilarin Tercihi

DSP lideri Sezer: Tarihimizin en büyük ve en arsızca yolsuzlukları bu dönemde yaşanıyor

Ağar: Biyodizelde ÖTV oranı makul seviyelere çekilmeli

AK Partili Turhan Çömez'den Maliye Bakanı Unakıtan'a istifa çağrısı
CHP'li Tanla: Orta direk hızla yok ediliyor. Türkiye Arjantin olma yolunda
Yukaridaki basliklar Dunya Gazetesinin politika bolumunden alinmistir. Politikacilarin en buyuk rakipleri olan AKP'ye karsi yaralayici (dogru olmasa bile) yorumlarda bulunmasi cok sasirtici olmamali. Yine de bu tur yorumlari okuyan vatandasimiz karamsarliga kapilmadan edemiyor. Ekonomideki duzelmenin kalici olduguna inanan insanlarla kriz bekleyen insanlarin sayisi kabaca ayni (tnn.net anketi sonuclarindan cikariyorum bunu). Yani borsaya yatirim yapabilecek insanlarin yarisi bence “yanlis” beklentilerden dolayi yatirim yapmiyor. Bu sebepten dolayi Istanbul Borsasinin halka acik olan kisminin %70’i yabanci yatirimcilar tarafindan satin alinmis durumda. CHP’li arkadas “ortadirek yok ediliyor” diye feryat ediliyor, elinde hicbir veri olmadan uyduruyor. Vatandas korkuyor, parayi vergiden sonra %12 getiren mevduata yatiriyor. Ben Turkiye’de yatirim yapmaya bundan 4.5 ay once basladim. O gunden bugune borsa %50 getiri sagladi. Hisse fiyatlari ucuzdu, simdi normale donmeye basladi. Yine de bu senenin sonuna kadar ben borsanin bir %20 daha cikmasini bekliyorum. O zamana kadar korkmadan kendinize IMKB-30 hisselerinden olusan bir portfoy olusturarak yatirim yapabilirsiniz. Ondan sonrasinda ise borsadan cikmaniza gerek yok ama hisse secimlerinde biraz daha dikkatli olursaniz uzun yillar mevduatin cok uzerinde getiri saglayabilirsiniz.

Tabii, bu benim nacizane dusuncem. Turkiye’de islerin kotuye gittigini dusunuyorsaniz, bir kriz bekliyorsaniz, o zaman paranizi euro veya dolara cevirip %3 civarinda doviz cinsinden getiri elde etmeniz de mumkun. Secim sizin.

0 Yorum Var.: