Portfoyume Yeni Hisseler Aldim

Portfoyumu neredeyse tamamlamak uzereyim. Bugun 3 sirketi daha portfoye ekledim: Marmaris Marti, Fortis Bank, ve Yapi Kredi Bankasi. Bankalari neden sectigimi daha once aciklamistim; yuksek buyume, dusen enflasyon ve faiz ortaminda en fazla prim yapacak kagitlarin basinda banka kagitlari gelir. Peki neden Finansbank almadim da Fortis ve Yapi Kredi aldim? Finansbank, Vakifbank, vb. defter degerlerinin cok uzerinde fiyatlara satiliyorlar. Demek ki yatirimcilar bu kagitlarin ya diger tum bankalardan cok daha yuksek karliliga sahip olacagini dusunuyor, ya da birisinin Finansbank’i gelir akisinin cok uzerinde bir fiyata satil alacagini dusunuyor. Ben fiyati defter degerine gore en dusuk bankalardan aliyorum. Benim varsayimim bu bankalarin karlilikta digerlerinin cok gerisinde kalmayacagi yonunde.

Marmaris Marti’yi alma sebebim ise sirketin gayrimenkul varliklarinin degerinin artacagini dusundugumden. Kus gribi ve kis aylarinin durgunlugu munasebetiyle hisse fiyatlarinda pek bir artis olmadi, yaz gelince kus gribi gecince ve turist rekorlari kirilmaya devam edince bu sirketin fiyati da artacaktir. Yonetiminin yetenekli oldugunu, cok iyi bir is yaptigini dusunmuyorum ama tum oteli apartman dairelerine cevirip satsan simdiki degerinden daha fazla bir gelir elde edebilirsin.

Dikkat ederseniz portfoyumdeki sirket sayisi 10 oldu ve cok dengeli bir portfoy. Turkiye’nin riski zaten yuksek, boyle yaparak riski azaltmis oluyorum. Amacim bir iki senede koseyi donmek degil, uzun vadede bilesik faizden yararlanarak yuksek ve tutarli bir gelir etmek.

Portfoyumde olmayip da begendigim sirket kalmadi artik. Zaman icerisinde kosullar ve fiyatlar degisirse yeni sirketlerden alabilirim veya 2005’te almis oldugum ve vergi muafiyetinde olan sirketleri satabilirim. Ancak 2006 senesinde aldigim sirketleri cok olagandisi bir durum olmazsa en az 1 sene elde tutmayi dusunuyorum.

0 Yorum Var.: