Bankaların Faiz Artışı Başladı, Yunanistan' da Altına Hücum

Bankaların faiz artışı başladı! (Habertürk)

BDDK kararının ardından bankalar tek tek faiz artırım kararı alıyor... Bankacılık sektöründe son olarak Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu'nun (BDDK) karşılık ve sermaye yeterliliği düzenlemelerine ilişkin kararlarının ardından bankaların, kredi faizlerindeki artışı hızlandırması beklenirken, ilk faiz artışını yapan banka, konut ve destek kredilerini artıran Garanti Bankası oldu. İş Bankası İktisadi Araştırmalar Bölüm Müdürü İzlem Erdem, yaptığı açıklamada, açıklanan kararların çok da sürpriz olmadığını, son 5 yılda tüketici kredilerinin alt kırılımında görülen toplam değişime katkılarda bu yıl önemli değişiklik görüldüğünü, geçmiş yıllarda konut kredileri daha ağırlıklı katkıda bulunurken, bu sene ihtiyaç kredilerinin katkısının daha fazla arttığını söyledi.


Yunanistan'da altına hücum (Radikal)

Ekonomik krizle boğuşan Yunanistan'da halk hesaplarını kapatıp parayı altına yatırmaya başladı. Yunan halkı, tarihinin en büyük ekonomik krizini yaşayan ülkenin iflasa sürüklenmesinden endişe duyuyor. Başbakan Yorgo Papandreu'nun ülkeyi kurtarma vaadi onları rahatlatmaya yetmiyor. Yunanların en büyük korkusuysa ülkenin borçlarını ödemeyez hale gelmesiyle bankaların iflas etmesi. Bu nedenle altın ülkenin en güvenilir yatırım aracı haline geldi. Yunan vatandaşları, artık tasarruf hesaplarını boşaltıp altın alıyor. Yunanlar, büyükannelerinin İkinci Dünya Savaşı'nda yaptığı gibi altınlarını evde sakladıklarını anlatıyor. Birdenbire artan talep altın fiyatlarını da artırdı. Yılın üç ayında aylık olarak bankalardan çekilen paranın tutarı 2 milyar Euro'yu buluyor. Yunanlar, geçen yıl hesaplarını Rum Kesimi'ndeki bankalara kaydırıyordu. Ancak Yunanistan'daki krizin Rum Kesimi'ni de etkilemesinden korkan halk, artık bu yöntemi de güvenli bulmuyor. Rum Kesimi'ne para akışının da durduğu belirtiliyor.


İndirim marketlerinde rekabet sertleşecek (Dünya)

DiaSA Genel Müdürü Fernando Gonzalez Somoza, indirim marketinde (discount) Türkiye'de daha ciddi bir rekabet olacağını, rekabetin sertleşeceğini belirtti.Somoza, DiaSA'nın, kişiye özel indirim kuponlarını tüketicilerin kullanımına sunması dolayısıyla düzenlenen toplantıda yaptığı konuşmada, öncelikli hedeflerinin hem ürün kalitesi hem de fiyat bakımından müşterilerinin en üst düzeyde memnuniyetini sağlamak olduğunu, indirim kuponlarının da tamamen tüketici yararı gözetilerek geliştirildiğini söyledi.Müşterilerinin tercihlerini göz önünde bulundurarak onlara daha avantajlı ve kazançlı alışveriş olanağı sağlayacak olan kişiye özel indirim kuponu dönemini Türkiye'de ilk başlatan kuruluşun DiaSA olduğunu belirten Somoza, müşterilerine avantajlar sunmaya devam edeceklerini, sadece Club DiaSA Kart sahiplerinin kullanabileceği kuponlarla DiaSA'nın, tüketicilerin alışveriş tercihine göre her ay yeni ürünleri ve indirimleri belirlediğini, müşteriye özel kupon hazırlandığını ve uygulamanın müşteriyle olan iletişime yeni bir boyut getireceğini anlattı… Somoza, bir soru üzerine, "Discount'ta daha ciddi bir rekabet olacak, rekabet sertleşecek. Bu aslında iyi bir şey. Müşteriler bundan fayda sağlayacak. Türkiye, şirketimiz için en önemli stratejik ülkelerden bir tanesi. Türkiye'de çok agresif bir büyüme planımız var" dedi.

0 Yorum Var.: