Doların Önümüzdeki Günlerdeki Seyri Hakkında Ekonomist Görüşü

Dolarin önümüzdeki günlerdeki seyri hakkında ekonomist görüşü almak isteyen bir okurumuz kısaca şu mesajı atmış: merhaba,doların önümüzdeki günlerde seyrinin nasıl olacağı hakkında bilgi almak istiyorum. Şimdiden teşekkürler...

Ben okuyucumuza verdiğim cevaptan hiç tatmin olmadım ve bir kaç gündür düşünüyordum bu soru üzerinde. Tesadüfen blogda daha önce yazılmış ve mükemmele yakın diyebileceğim bir cevapla dolar nereye duser baslikli bir yazida karşılaştım. Biraz değiştirerek aşağıya aktarıyorum:

Dolar bu ayın sonunda 1.35 TL'yi gordukten sonra 1 hafta icerisinde 1.38 TL'ye kadar cikar, sonraki iki hafta 1.32 YTL'ye kadar duser, ve Aralık ayını 1.33 TL'den kapatir. Dolar dususunu Ocaktan Mart basina araliksiz olarak surdurerek 1.21 TL seviyelerine kadar geriler. Mart başında ise, her sene oldugu gibi, çıkan krizde ilk etapta 1.53 TL'ye sonra da 1.6 TL'ye kadar çıkar. 2011 sonunda ise dolar tekrar 1.3 TL'ye düşecektir.

Bunun boyle olacagini bildigim için Amerikan Merkez Bankasindan %0.25 faizle 1,2 trilyon dolar para aldim, ustune Japon ev hanimlarinda da 9 milyar yen borclandim, paralarin hepsini TL'ye cevirdim, Şubat sonuna kadar faizden mala vuracagim, ondan sonra da paralarin hepsini dolara cevirip bir de oradan paralari toplayacagim.

Evet, finansal piyasalarda dovizin onceden izleyecegi yönü "Brownian motion" diye tabir edilen yontemi kullanarak hesaplayabiliyoruz. Amerikali bilimadamlari bunu çok önceden bilmelerine ragmen tum dunyadan bir sır gibi sakliyordu. Bir tesadüf eseri ortaya çıktı. Bundan sonra döviz kurlarinin nereye gidecegini herkes önceden bileceği için finansal piyasalarda bir ilk gercekleşecek ve herkes bundan kar sağlayacaktır.

Ancak bu yöntemi kullanabilmeniz icin öncelikle Brownian motion'in ne olduğunu internet araştırıp öğrenmeniz gerekiyor. Ben ogrenmek istemiyorum diyen okuyucularimiz icin biz bu konuda bir yazilim gelistirdik, 49 TL karsiligi okuyucularimiz bu yazilima sahip olabileceklerdir.

Not: Elektriğe para vermek istemeyen okuyucularimiz için ise "Erke 2" isimli cihazi gelistirdik, buna da sadece 99 YTL ödeyerek ömür boyu bedava elektrik kullanmaniz mümkün olabilir. Emekli bir çok generalin de bu projeye destek verdiğini ve Türkiye’nin cari açığını sıfırlayacak bu projeyi ülkemize kazandırdığını da belirteyim.

Bu yazinin sponsoru Insider Monkey blogudur:
What is Insider Trading Anomaly
Recent Academic Studies on Insider Trading
Insider Trading in Netherlands
Insider Trading Returns
Definition of Insider Trading
Is Insider Trading Legal?
How Insiders Use Private Information and Don’t Get Caught?
SEC Regulation on Insider Trading: Section 10b

4 Yorum Var.:

Unknown dedi ki...

Öncelikle yazı baya güldürdü onu söyleyeyim.

Peki, bu söylediğinizi hisse senedi piyasası içinde söyleyemez miyiz?

Borsa için brown hareketi geçerli midir?

Editor dedi ki...

Borsa icin soylememiz cok daha zor cunku borsada istatistiksel olarak kazandiran bir cok strateji mevcut. Doviz piyasalarinda boyle bir durum soz konusu degil.

Hüseyin MEÇO dedi ki...

japonya,almanya,fransa,ingiltere,italya,kanada ve rusya yı toplasan bir abd anca ediyor.çin in kazandığının yarı parası abd nin olunca varın abd dolarının gücünün hesabını yapmaya.

abd de klasik kapitalizmi aşmıştır.üret,stokla,ulaştır,pazarla,günlük parayı yok ikire çevir yok beşkere çevir.adam şimdi çok kere katlarına çeviriyor.abd parayı keşfetti.bilginin ne olduğunu keşfetti.çevreciliği keşfediyor.ağır ve pis sanayisini ülkesinin dişına çıkarıyor oraları kirletiyor.v.s v.s.

daha ne yapsın bütün beyinleri toplamış kendine değer biçiyor.herkeste bakıyor.

katmadeğeri çok yüksek ürünler üreterek yolunu çiziyor.

ayrıca abd nin kendi topraklarına hiç ihtiyacı yok.çünkü dünya onun.

saygıyla.

Unknown dedi ki...

Yukarıdaki yorumun, yazı ile alakasını kuramadım...