Insider Monkey New York Observer'da

Bu sabah senelerdir Ekonomi Turk'te binlerce yazi yazildigindan, bir suru baba ekonomi yorumu yapildigindan ama bir turlu Turkiye'de Hurriyet, Milliyet, Zaman gibi gazetelere haber olamadigimizdan sikayet ediyorduk. Hatirlarsaniz bu senenin basinda Turkiye'nin 2010 yilinda herkesin beklediginden daha yuksek hizlarla buyuyecegi haberini ilk ben yapmis, medyadaki ekonomistlerin hangi tahminleri yaptigini tek tek siralamis, sonra da dalga gecer gibi herkesin yaptigi tahminin en ust noktasinda ben de tahminimi yapmistim. Neydi tahminim hatirlayan var mi? Sadece %6. Turkiye'nin onca guzide ekonomisti, dunyada Turkiye'nin buyumesiyle ilgili tahmin yapan onlarca ekonomist ve finansinin hic birisi benim yaptigim %6 tahmini kadar yuksek bir tahmin yapamamisti. Simdi de Turkiye ekonomisi %8'e yaklasan hizlarla buyurken borsaya girmeye cabaliyorlar. 

Neyse diyecegim o ki, burada cok halis yorumlar yapilmasina ragmen bir turlu kendimizi yarandiramadik Turkiye'nin amiral medyasina. Bastirdigimiz kitap sata sata 6 ayda 1000 tane satti. o da Karaman'da ders kitabi olarak okutuldugu icin.

Madem bizim meziyetlerimiz Turkiye'de deger gormuyor, ben de bir ingilizce blog baslatayim dedim. Daha ilk hafta Financial Times'in websitesi bizden bahsetti. Aradan bir ay gecmeden Wall Street Journal'un websitesinden de link almayi basardik. Ve Nihayet dun Warren Buffett, Todd Combs ve David Einhorn hakkinda yazdigimiz yazi New York Times gazetesinin bir numarali finans bloguna haber oldu.Az once de New York Observer'da yazdigimiz yazidan bahseden bir yazi daha yazildi.

Hurriyet'in, Milliyet'in, Sabah'in, Zaman'in bizi kose yazari olarak calistirmasi lazim da herhalde dikkatlerini cekemiyorum. Ne yapayim yani, Bogaz koprusune cikip intihar ediyormus numarasi mi yapayim? Onu yapsam bu sefer de ancak 3. sayfaya "Kose yazari olamayan ekonomist kendini intihara kalkisti" embesil basligi altinda haber oluruz...

2 Yorum Var.:

BAHADIR AKIN dedi ki...

Karaman'da kıymetinizi takdir ediyoruz efendim, ötesine pek gücümüz yetmez ama yeni baskı yaparsanız öğrencilere yeniden önereceğimden emin olabilirsiniz.

Taşra üniversitesi de olsa internet, iletişim çağında taşralığın bir mazeret olmadığını öğrencilere anlatıyoruz, İnan Doğan ve arkadaşları en azından bunu bilsinler. Buyurup gelirseniz size güzel bir ziyafet de çekeriz, onu da ekleyeyim.

Başarılarınızın devamı dileğiyle.

H. Bahadır Akın
Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi

Editor dedi ki...

Tesekkur ederim.

Ben de ilk firsatta Karaman'a gelip ogrencilerle sohbet etmek isterim.