Tatilde Okumak için Tavsiye Kitaplar

Tatilde okumak için tavsiye kitaplar arıyorum, tatilde kafamı dinlemek için hangi kitapları okumalıyım diye soruyorsanız yormayın kafanızı derim, tatile gitmişsiniz ağır bir kitap okuyarak tatilinizi zehir etmeyin. Tatilde değil de tatile giderken yolda okuyabileceğiniz, ufkunuzu açacak, açarken de eğlendirecek bir kitap arıyorsanız Ekonomi Türk kitabını tavsiye ederim. Kitap Türkiye’deki ekonomi anlayışını gözler önüne sererken bir yandan medyada kalem sallayan ekonomi cahillerinin gerçek yüzlerini ortaya çıkarıyor, diğer taraftan da ekonomide olan biteni anlamanızı kolaylaştıran yazılarla sizleri sıkmadan bilgilendiriyor. Bir solukta okuyacaksınız diye palavra sallayabilirim ama öyle değil, muhtemelen 6 saat içerisinde kitabı bitirebilirsiniz.

Kitabın ilk baskısı bir ayda tükenmiş durumda, o yüzden internetten almanız çok daha pratik olacaktır. Zaten ilk baskısı sadece 1000 adet basıldığı için bir çok kitapçıya da dağıtılamadı. Kitabı alabileceğiniz websiteleri ile kitap hakkında yorum yapan Deniz Gökçe ve Uğur Gürses gibi köşe yazarlarının görüşleri burada.

6 Yorum Var.:

rddk dedi ki...

uzun zamandır takip ettiğim site ne hale geldi anlamıyorum. Ben bu sitenin amatör halini seviyorum.

Yazan kişilerin de ''Sizin için emek harcıyoruz bir karşılığı olmalı'' martavallarını bir türlü anlayamıyorum.

Kimse size zorla yazın demiyor. Blog yazmak gönül işidir. Elbet kazanç elde etmek istiyorsunuz, harcadıklarınızın geri dönüşü olmasını istiyorsunuz fakat çok itici oluyorsunuz.

İlk çıktığında kitabı almayı düşünüyordum. Şu anda, ''Beş para etmez bir kitabı kazıklamaya çalışan başarısız tüccar'' imajından öte gidemiyorsunuz.

Biraz ağır olabilir sözlerim lakin, zorla güzellik olmuyor. Hele kitap gibi tüketicinin keyfine kalmış işleri zorla sattırmaya çalışmanız daha da kötü.

Google pageranki, linkler, 14$'ları boşverin de yazacaksanız adam gibi, içinizden geldiği gibi bilgi paylaşma adına yazın.

Zaten muhteşem insanlarsanız ve yazdıklarınız çok çok kayda değer şeyler olsaydı sizin de deiğiniz gibi günde 100-200 kişiye hizmet etmez, gazetelerin köşelerinde rahat bir köşe kapardınız.

Uzun ettim ama kısaca ya başımızı ağrıtmadan yazın ve takdir edilmekten öte şeyler beklemeyin, ya da gazetelere mail atın da ''Beni köşe yazarı yapın'' deyip maddi anlamda beklenti içine girin.

Koskoca milyon dolarlık hedge fon yöneticisinden tutun da ünvanı koca koca yazılan adamlar google adsense'den gelen 5-10$'a mı tamah edecekler.

Güldürmeyin beni. Var bu işte bir yanlışlık...

PIERREMANU dedi ki...

Kayış kopmuş. Ne kadar takla atarsanız atın almayacağım kitabı. Şu blogu takip edip alan da yukarıya yakın bana uzak olsun.

Editor dedi ki...

Yazilarimiz iyiyse niye kitabi almiyorsun, yazilarimiz kotuyse niye buraya geliyorsun?

Güldürmeyin beni. Var bu işte bir yanlışlık...

Ben karsilik beklemeden is yapmiyorum arkadas. Ben seni kitap almaya zorlarken zorla guzellik olmuyor ise, sen neden beni guzel yazi yazmaya zorluyorsun?


Blogda 2500 tane yazi var, simdiye kadar ne soylenecekse soylenmis zaten. Her gun her gun ayni fikirleri tekrar etmek icin ne vaktimiz ne de istegimiz var. Soyledilerimizi bir kitap yayip piyasaya surmusuz, bundan sonra ayni seyleri tekrar eden yazilar yazmaktansa kitabi mumkun oldugunca cok kisiye tanitip okunmasini saglamaya calisiyoruz.

serhat dedi ki...

Soyle bir cozum onerim var;

ekonomiturkYeni.blogspot.com adresi de alinsin (veya baska bir adres ekonomiturk3 gibi), orada sizin ve diger yazarlarin haftada bir ayda bir ya da keyfinizin istedigi zamanlarda yazacaginiz yazilar yayinlansin (burada kaliteli etiketi verilen yazilar gibi). blogun ilk zamanlari gibi beyaz sayfa hicbir resim reklam yok nostalji formati olsun :) ekonomiturk.blogspot da tamamen tanitim, pazarlama ve arsiv amacli kullanilsin. en ustte yeni adrese link verilir, boylece bir uzlasma saglanabilir diye dusunuyorum?

Düşünce dedi ki...

sayın hocam neden kabul etmiyorsunuz? insanlar bu tarz şeylerden hoşlanmıyor ama siz aynı şeyleri tekrar ediyorsunuz. insanlara itici geliyor. birşey sormak istiyorum; blog başlarında çocuk esirgeme kurumuna,tegv gibi kurumlarına bağış toplamıştınız toplam ne kadar bağış olmuştu ? muhtemelen bin tl civarıdır ve yaklaşık 100 kitap eder bakın insanlar zamanı gelince hiç çekinmeden para verebiliyor ancak siz zorla insanların maddi manevi değerlerini çiğneyerek birşeyler yapmaya çalışıyorsunuz. ve bunda hala inat ediyorsunuz. bakın yeni yazarlar hariç eski yazarlar hala aktif görünen yazarlar yani hiç yazı falan yazmıyorlar ? yani blogtaki en yakınınızdaki kişilerin bile bir tepkisi mevcut.

google reklamlarına bu zamana kadar bir kere bile tıklamadım tıklamam da ne sizin sitede ne de başka bir sitede. aynı şekilde hiç bir alışverişimi satıcının tavsiyesine göre şekillendirmem. yani tıpkı yazarının tavsiye ettiği kitap gibi. ve siz bunu abartarak yapıyorsunuz.

birde hala aynı ezberi tekrarlıyorsunuz biz google adsense için yapmıyoruz bal gibi google adsense için yapıyorsunuz.

neden ?

googleden insanları çekebilirsiniz ancak sitede google adsens reklamlarını kaldırıp kitabın reklamını koyabilirsiniz. oysa kitabın reklam noktasında kapladığı alan ile google reklamlarının kapladığı alanları göz önünde bulundurduğumuzda bu iddianızın da gerçeği yansıtmadığı görünüyor.

peki insanlar neden durmadan size tepki gösteriyor ?

buna aslında sizin sevinmeniz lazım. insanlar daha önce benimsedikleri,değer verdikleri birşey için bu tarz yorumlar yapar ve kızar.sitenin sizin tarafından getirilen bu mevcut durumunda binlerce saçma sapan web sitesi mevcut türkiyede ancak bu yorum yapanların hiçbiri oralarda yorum yapmıyor. ama siz bu tarz yorum yapanları da durmadan aşşağılıyorsunuz.

hıncal uluş kristof daumu ya da arda turanı eleştirince arda turanın "gel sen oyna ben izliyeyim" demesi ne kadar mantıktan uzaksa size "böyle yazılar lütfen yazmayın" diyenlere "biz yazacağımızı yazdık çok iyi biliyorsanız siz yazın biz okuyalım" demek aynı şekilte mantıktan uzaktır.

bu da bu siteye yaptığım son yorumdur.

Editor dedi ki...

Dusunce, Serhat,

Bu konudaki goruslerimi oldukca detayli olarak su yazida acikladim.

Eski yazarlarin yazmamasinin sebebi bariz, bir muddet yazdiktan sonra yazi yazma hevesiniz kalmiyor. Insanlar karsilik beklemeden is yapmak istemiyorlar. Cocuk Esirgeme Kurumuna yapilan bagislarla ilgili olarak da verdiginiz izlenimler yanlis. Bagis yapanlarin cogu ya site yazari imis ya da Ekonomix'in verdigi tuyolari duymak isteyenler.

Neyse siz yazimi okuyun, herseyi orada detayli anlatiyorum, anlasilmayan yerler varsa yine sorarsiniz.