Hedge Fonlar: Chanos ve Çin Balonu

Enron skandalını ortaya çıkaran hedge fon yöneticisi Jim Chanos geçtiğimiz yazdan bu yana Çin ekonomisini araştırmaya başlamış ve açığa satışa geçmiş. Temel olarak Çin’in yaptığı harcamaların ekonomideki zayıflıkları gölgelediğini, adamların rakamlarla oynadığını, çok büyük bir atıl kapasitenin ortaya çıkacağını ve ellerinde patlayacağını düşünüyormuş.

Öte taraftan diğer meşhur bir hedge fon yöneticisi Jim Rogers ise Chanos’u eleştirmiş ve “10 yıl önce Çin’in ismini heceleyemeyenler şimdi Çin uzmanı ayağına yatıyorlar, Çin’de balon falan yoktur” demiş. Jim Rogers Singapur’da yaşıyor ve çocuklarına da Çince öğretiyormuş onu da belirteyim.

Bunlar sıradan hedge fon adamları değil, ikisinin de namı var. O yüzden hangisinin haklı olduğu önemli, bu konunun böylece gündeme taşınması da Çin’i uzaktan izleyenler için pozitif dışsallıklar yaratabilir. Bilgiyi onlar üretiyor, biz bedavaya sahip oluyoruz. Konuyla ilgili detaylı haber New York Times’da okuyabilirsiniz.

4 Yorum Var.:

SEİL dedi ki...

Dizayn ve sayfa yapısı ekonomi gibi toplumun anlamakta zorlandığı bir bilim dalı için bence cok ağır ve yorucu dizayn konusunda sitede bir anket yaparsanız okuyucu fikriyle blogun yeni dizayn konusunda aynı fikirde buluştuğumuz okuyucu sayısını görürsünüz.

Hergün mutlaka giren ben mesela kafam cok sakin oldugu zamanlar dışında blogu acmaya gerek duymuyorum. Verilen bilgi ve yazılan yazızlar çok iyi olmasına ragmen agır bir sayfa yapısı olduğu için

Yavuz KIR dedi ki...

Ben yeni sayfa yapisini daha cok begendim. Daha iyi olamaz mi? Olabilir tabii ki. Ama ben eskisine gore iyi buldum.
Sonucta site bedava oldugu icin, pek fazla da bir sey diyemiyorum. Cunku site Editorunun de bir isi ve ailesi var.

Neyse genel egilim begenmeme yonunde olursa, kendisi bir cozum bulur diye dusunuyorum.

milleplateaux dedi ki...

New York Times, Jim Rogers'in gorusunu sadece Singapur'da olmasi ile desteklemis ama Singapur dunyaya ve Cin'e tarafsiz bir gozle ve dogru bilgi ile bakmak konusunda bir avantaj degil, asiri sekilde pompalanan "yukselen Asya" soylemi ve Cin sempatisi ile Singapur'da bulunmak Cin'le ilgili yorum yapmak icin zararli bile olabilir.

DaesAgelmar dedi ki...

Forbes dergisinin Ocak 2010 sayısında "Çin de konut balonu" başlıklı bir makale var. Özet olarak devletin kendi eliyle konut piyasasını şişirdiğini ve aynı USA da olduğu gibi aşırı bir konut değerlenmesinden bahsedilmiş. Bir iki farklı internet kaynağında buna benzer yorumları okumuştum. Pek söylenmese de Hindistan Çin den daha önemli bir güç olarak karşımıza çıkacak gibi, ama ilginç bir biçimde bu ülkeyle ilgili TR haberler oldukça kısıtlı, EkonomiTürk olarak sizin ekonomix'in etkin biçimde yazdığı dönemde Hindistan ilgisi bilinen bir durum. Yeni katılan yazar kadromuz bu ülke için ne düşünmektedir ? Öğrenebilir miyiz?