Geldikçe Geliyor, Durduramıyoruz

Dün kredi kartı borçlularına müjde verildi, bugün de Kredi Yurtlar Kurumu borcunu ödemeyenlere. Kendimi hıyar gibi hissediyorum çünkü iş değiştirirken, işimi kurarken hep 3 ayda bir ödediğim KYK ödemelerime dikkat etmem gerekti, kararlarımı etkiledi. İlk duyduğumda sinirden ellerim titredi, hala da hatırladıkça kızıyorum. Devletin çeşitli hatalarını biliyorduk. Vatandaşına kendini aptal gibi hissettirmesi de üstüne cakası oldu sanırım.

Nükleer Nedir    Yatırım Fonları    Taksi Şöförü   VOB nedir?  IMF Nedir   Borsa Tüyoları  Borsa Nedir  Zaman Nedir  Pi Sayısı Nedir

Ülkenin ekonomik ve hukuki temellerine bu kadar çok saldırılırsa krizden bağımsız bir güvensizlik ortamı yaratılacak korkarım. Kim neden her hangi bir yükümlülüğünü yerine getirsin ki? Borçlarını ödeyenlerin zarar edip durdukları, ödemeyen terbiyesizlere müjde verilip durulduğu bir ülke haline geldik. Krizler öyle ya da böyle atlatılır da bu şekilde kırılan çarklar bir daha yerine oturur mu bilmem.

4 Yorum Var.:

Özkan D. dedi ki...

şimdi bu işin yanlış olduğunu söylüyorsunuz, ama borçların ve faizlerin geri ödeme şekilleri de düzgün değildi ve bu yüzdn de borç ve faizler ödenemedi.
örneğin devlet beni işimden cıkarıp askere aldı, askerdeyken ödeyemediğim ögrenim kredisi borcuma faiz işletti, geldiğimde iş bulamadım tabi hemen, alın size 4 bin lira borca 800 lira faiz..
devlet beni askere aldığı için ödeyemediğim bu borca faiz işletti..
dahası, okul bitince iki yıl içinde ödemeler başlıyo.. benim ödemem başladığında 3 ayda bir bir aylık maaşım kadar ödemem vardı, yani onu ödesem 2 maaşla üç ay geçinecektim..

şimdi sadece affı eleştirmekle olmuyo, geri ödeme sistemini de eleştirmelisniz..

hükümet haketmeden koyduğu faizi lütfedip kaldırıyomus.. eksik olmasınlar..

Kubilay dedi ki...

Bu tarz kararlar her zaman birilerini memnun eder. Siz memnunsanız siz bilirsiniz. Sadece ödeyenler memnuniyetsiz şu durumda, ödemeyenler mutlu. İşin kötüsü ödeyenler küfrediyorlar "keşke ödemeseydim" diyorlar. Belki de bir dahaki sefere devlete olan borçlarını "geçen sefer ödedim salak gibi, Özkan ödemedi, faizini sildiler onun, bu sefer de ben ödemeyeyim" diyecek. Sorun burada.

Özkan D. dedi ki...

yanıldığnız bir nokta var, sizinle zaten aynı fikirdeyim, ama bu borçlarn faizine af geliyorsa ve bunu eleştiriyorsak bu faizlerin tahakkuk edilişindeki haksızlığı ve bence yanlış yöntemi de görmezden gelemeyelim demek istiyorum.
Kendimi işin içine hiç katmadım,
çünkü ben bu yeni pakete istinaden de ödeme yapmayacağım, muhtemelen daha sonra borç artı faizimi paşa paşa ödeyeceğim. Devlet değil faizi, tamamını da affetse ödeyeceğim, yeni insanlar burs alıyor sonucta, ama önemli olan o insanların da bu duruma düşürülmemesi, adam gibi bir geri ödeme planı oluşturulması.
ez cümle, borcun geri ödeme planını eleştirmem son affı da eleştirmeme yanlış bulmama engel değil.
syg.

haluk dedi ki...

Bu ülkede başımıza ne geldiyse aflardan geldi diyorum başka birşey demiyorum. ayrıca hükümete de şunu söylüyorum bu güne kadar hangi hükümet varki populizm yaparak başarılı olmuş ve kalıcı hale gelmiştir.