ÖTV Indirimi

Bir okuyucu sorusu daha:

Türkiye'de satılan araçların %80'i yabancı araçlar olduğuna göre, ÖTV indiriminin yerli sanayiden çok yabancı sanayiye faydası olacak diye düşünüyorum. Bu durumda, hükümet niye böyle bir önlem aldı krize karşı?

Ben soyle dusunuyorum. Avrupa'nin durumu icler acisi, adamlarin kendilerini kurtaracak paralari yok, o yuzden bir yandan Amerika'ya dilenirken bir yandan da IMF'nin zayif Dogu Avrupa ulkelerini kurtarmasini sagliyorlar. Biz de bu krize guclu giren ulkelerden biri olarak Avrupa'ya bir kiyak yapma durumundayiz. Malum aganin eli tutulmaz.

Ken Fisher Joel Greenblatt Bill Ackman Eddie Lampert David Einhorn Dan Loeb Lee Ainslie John Paulson Stephen Mandel David Dreman

Saka yapiyorum yahu. Bilmiyorum niye boyle bir sey yaptiklarini. Muhtemelen yerli ureticilere yardimci olmak icin yapmisizdir ama neye niyet neye kismet.

1 Yorum Var.:

serhat dedi ki...

2008 yili toplam uretimimiz 1.147 milyon, ihracatimiz 910 bin ve ic pazar 514 bin. Stok etkisinin olmadigini farzedersek 514 bin'in 237'si yerli uretim. 45% fena degil.