Seçim Gelir Hoş Gelir (2)

Bağımsız yazabilmek cok guzel bir duygu, herkesi herşeyi hiçbir çıkar beklentisi olmadan eleştirebiliyorsun. Sanırım bu bloglarda bundan tercih ediliyor, hatanın yuzune kim ve ne olduğuna bakmaksızın yumruğu vurabildiği için. Yandaki resim bugunkü Zaman gazetesinin internet manşeti, neymiş aleyhte yapılan haberler fakire yardımı engellemiş. altına da guzel bir alt başlık koymuş. ihtiyaç sahiplerinin hevesleri kursağında mı kalacak? diye! utanmadan bir de soruyor ya. tabi hevesi olur susuz yerde bedava camasır makinası baldan tatlı! Kardeşim çok mu aptala benziyoruz biz anlamadım ki! Kendini düşünce fikir gazetesi diye tanıtan, islamı referans almış bir gazete böyle yaparsa...Denememeler bununla ilgili guzel bir yazı yazmıştı daha önce. Ben lafı daha fazla uzatmayayım, anlayan anladı zaten ne demek istediğimi. Sabah çayımızı da keyifle içirmiyorlar ya!

Manipülasyon Nedir   Küresel ısınma Karikatürleri  Türk Bilim Adamı  Liderlik Nedir?    Türkiyede Ödenen Vergiler, Vergi Türleri  Enformasyon Nedir    Slogan Nedir    Enflasyon Nedir    Nükleer Santraller  Devlet Nedir

8 Yorum Var.:

Kubilay dedi ki...

Biz değil, zamanda yazan liberal abilerimiz düşünsün :)

Kadir dedi ki...

zaman'da yazan liberal kim var ? Yorum sayfasında zaman zaman yazanlar dışında kadrolu olanlar arasında liberal bir yazar var mı bilmiyorum ? Varsa söyleyin ben de takip edeyim ama yok.

İkinci olarak liberal devlet fakir kimselere yardım yapmaz mı ? En azından ben liberal bir devlet olsa dahi fakir insanlara yardım yapılmasına karşı değilim. Ki bunu kendi aramızda da konuştugumuz zaman görüyoruz.

Ayrıca bir sorum var.

Bir aile düşünü çocugu devlet tarafından 8 yıl boyunca bedavaya eğitiliyor. Bir diğer aileyi düşünün kendisine bedava kömür falan veriliyor. Acaba hangisi daha normal ?

Bence devlet fakirlere yardım yapmalı fakat bu yardım sadece gerçek fakirlere yapılması burada da devlet işin içine girince asla bu olamayacagı için bunun özelleştirilmesi gerektigini düşünüyorum.Zaten şimdiye kadar açılan çeşitli dernekler bunu yapıyor. Devletin yapması gereken sadece kontrol ve denetim.

Kubilay dedi ki...

İhsan Dağı.
Belki belki Mümtazer Türköne.

Unknown dedi ki...

Seçim zamanı yapılmasının yanlış olduğunu peşin belirttikten sonra seçim yokmuş gibi bir değerlendirme yapacağım. Olay bence devletin Alevilerle barışma çabalarının bir uzantısı. 5 milyon dolarlık bir jest bu bağlamda küçük bile sayılabilir.

Lüks araçlardan ekstra vergi meselesine gelince, neresinden bakarsanız elinizde kalacak bişi. Dolaylı vergilerin bu kadar yüksek ve vergi kaçırmanın bu kadar alenen olduğu bir ülkeyiz. Hangisinin hangisinin sebebi olduğunu da artık belirlemek imkansız. Vergi kaçırdıkça daha fazla dolaylı vergi geliyor. Dolaylı vergiler geldikçe yeni vergi kaçırma yöntemleri buluyoruz.

Bu arada, lüks otoda vergi olduğu gibi 30 tl'lik internet bağlantısında, ya da aylık 20 tl'lik cep tel görüşmelerinde de var. Yani zenginler ağlamasın!

Mister No dedi ki...

Bugün duyduğum en komik laf liberal ve Mümtazer Türköne laflarının bir araya gelmesi oldu.
Yukarıda sözü geçen gazetenin yaptığı da tam bir yavşaklık.O fakirler kaç yıldır var,sadece 2009'un birinci çeyreğinde mi yardıma ihtiyaç duyuyorlar?

bliyaal dedi ki...

Liberallerin son kongresinde Mümtazer Türköne’ye “milletvekili kocası olmak nasıl bir şey” diye soracaktım. Arkadaşlar uyardılar, “aman bırak, adam dengesiz, saldırır falan” dediler, ben de vazgeçtim. Zaten Türköne ilk eşini de dövüyormuş.

İhsan Dağı’nın eşi de AKP’den milletvekili, Mümtazer’in eşi de öyle. Şimdi de Bekir Berat Özipek TRT ekranlarında boy gösteriyor. Hepsi de kendilerine liberal diyor. Adam kandırdıklarını zannediyorlar.

hakan dedi ki...

Bugün bakan açıkladı yardımlar 4-5 senedir sürüyormuş. Yani sadece 2009'un kışına özgü değil anlaşılan. Muhtemelen bir artış olmuştur son zamanda elbet, bunu kestirmek de mümkün.

Türkiye'de her seçim döneminde devlet harcamaları artmaz mı zaten? Günün farkı, belki, eskiden yandaş müteahhitlere akıtılırdı para, şimdi fakirlere akıtılıyor. Bütçeyi yapan hükümet nasıl harcayacağına karar verebilmeli. Tunceli'de 4500 kişiye yardım verilmiş, o sayı ile seçim kazanılmaz.

Fakirlere yardımların engellenmesi de CHP'nin şikayet edip belediyelerin öğrenci burslarını kestirmeleri gibi direk AKP'nin işine yarar. Çünkü, "Gördünüz mü bak adamlar halka yardım etmek istiyor ama CHP zihniyeti bunu engelliyor" durumuna gelinecek.

Bu CHP'liler daha ne kadar süre kendi ayaklarına kurşun sıkmaya devam edecekler merak ediyorum.

Mister No dedi ki...

Kamu kurumlarının vereceği burslar KYK'da toplanır ve oradan dağıtılır.Bu kuralı AKP koydu,belediyeler bu kuralın dışında bırakılmıştı.CHP'nin başvurusu yerindeydi.Maalesef popülizm karşısında kendilerini savunamadılar.Belediyeler bursları bundan sonra Kredi Yurtlar Kurumuna vermeli,tahminimce bu böyle işleyecek.
Kamer Genç Tunceli'de 7 bin civarında oyla vekil seçildi. 4500 kişi evde yalnız yaşamıyordur kanımca.Aileleriyle birlikte 10 bini geçer.Dersim halkı da oyunu satarsa gercekten ülkenin hali vahimdir.Benim tahminim yine buranın halkı bildiğini okuyacaktır.