İyi Haberler - Sağlığımız düzelecek

Deniz Gökçe bugünkü yazısında sağlık ve ekonomi arasındaki ters kolerasyona değinmiş. Bilimsel 3 çalışmayı anlatıyor. Bana mantıksız gelmedi. Ekleyecek bir şeyim bile var. Kriz dönemlerinde çalışanlar hasta olup gözden düşmemek için, veya özel sağlık sigortaları iptal edildiği için; işsizler de tamamen sigortasız kaldıkları için sağlıklarına daha çok dikkat ediyorlar. Bu da bir sebep olabilir.

Demokrasi Nedir   Küresel ısınma Nedir  Özel Üniversiteler

Gerçi bizde devletin herkese eşit sağlık hizmeti sağlama çabasının devlete yüklediği maliyetin anlaşılması ve "yok arkadaş veremiyoruz 70 milyona birden dehşetengiz sağlık hizmeti, paramız yok" demek yerine ayak oyunları ile engelleme çabası aynı zamana denk geldi. Hastaneye her gidenden veya 1. derece sağlık kuruluşları yerine direkt 2. veya 3. derece sağlık kuruluşuna gidenden muayene başına 1 tl alınması gibi çok basit önlemlerle bile devlet yığılmaları engelleyebiliyor. Bu başka bir yazının konusu. Hatta durun yazayım tam zamanıdır.

Tavsiyemize gelince: sağlıklı yaşayın. Hem kriz zamanı maliyetleriniz artmasın, hem de fit olursunuz, hatunlar sizi beğensin. Neden bu kadar sexist bir cümle kurdum? çünkü blogu okuyan kadın yok. hepimiz erkeğiz. üzgünüm ama bu böyle.

Not: sexist, cinsiyetler (ingilizcesi sex) arasında fark gözeten filan anlamına geliyor. Aklınıza gelen ilk şey değil yani.

yazının devamı yok tıklamayın.


6 Yorum Var.:

T'Pol dedi ki...

Blogu okuyan kadın da, bloga yazan kadın da var. Onemli oldugundan degil ama saptama yapmak açısından hatırlatayım dedim.

Kubilay dedi ki...

Şaşırdım.

T'Pol dedi ki...

Valla mı?

Sevgili Denememeler, benim kadın olduğumun gerçekten farkında değil miydin? Ben bu blogu Deniz Gökçe'nin bir yazısı vasıtasıyla buldum ve o günden sonra da tiryakisi oldum. Birkaç ay önce de sevgili Ekonomix, gel burada da yaz deyince, bu blogda da yazmaya başladım. Son zamanlarda pek fırsatım olmadı gerçi. Bu arada birçok arkadaşa da (kadın-erkek karışık) blogu önerdiğim için bir kısmının takip ettiklerini biliyorum.

Kubilay dedi ki...

Ben sizi hep 40 yaşlarında bir amca olarak düşünmüştüm. Ekonomik tahminlerim de böyleyse yandı gülüm keten helva :)

ahmet dedi ki...

Yok daha neler,

Yalnızca kendi akrabaların söz konusu olduğunda birilerine amca, teyze diye hitap etmelisin. En kısa sürede 13 yaş psikolojisinden kurtulmanı öneriyorum. Hem azıcık nezaketin kime ne zararı olur ?

Kubilay dedi ki...

Hiç bir zaman T'pol'e amca demedim üstad. sadece bir "amca" olduğunu düşündüm.