Küresel Krizi Konusmaya Devam

Aslında kuresel krizle ilgili dusuncelerimizi paylastik ama iki noktaya dikkat cekmek istiyorum. 1) Borsa ornegin pazartesiden itibaren yukseliyor, bu birbiri ardına gelen kurtarma operasyonlarının gecici etkisinden baska bisey degil 2) reel ekonomik veriler (yada gazetede gordugunuz evini kaybeden işini kaybeden uretimi durduran fabrikaların istatistiki sonucları) geldikce borsanın (Borsa Yorumları) kafasına odunla vurulmus gibi olacak 3) bununla birlikte hızlı dususun yerini daha yumusak bir gerilemeye bırakması mantıklı 4) bu aradaki guzel olay petrol fiyatlarındaki gerileme, enflasyon, cari acik ve buyume uzerinde pozitif etkileri olacak 5) bence dolarda 1.2-1.3 aralıgını unutmakta fayda var, ben 1.3-1.4 aralıgının da yakında gecilerek doların 1.4-1.5 aralıgında yer alabilecegini ongoruyorum 6) unutulmamalıdır ki her kurtarmanın bir maliyeti vardır 7) ekonomi sosyal bir bilimdir ve devamlı bir degisim icindedir, krizlerde bu durumun bir sonucudur.(the end)

6 Yorum Var.:

rdynk dedi ki...

haha iki nokta demis 7 sey yazmisiz, su iktisatcılar var ya garip adamlar :)

Junior dedi ki...

Bankalarin kurtarilmasindan cok verilen guvenceler bir miktar rahatlatiyor su anda piyasalari. Avrupada tum INTERBANK islemleri ECB garantisi altina alindi. Nerdeyse durma noktasina gelmisti bankalar arası borclanma, bu garantiyle birlikte LIBOR dususe gecti.

Benzer garantiler tum dunya genelinde verilirse, hatta emeklilik fonlari da garanti altina alinirsa iyice durulacak piyasalar.

Hüseyin MEÇO dedi ki...

izninizle buradan bir açıklama yapmak istiyorum.sıradan bir ekonomi bilimi takipçisiyim.samimiyetle 2009 tahminlerim doğru çıkarsa önümüzdeki 10. yılda aylık kazancım haftalığım olacak sonraki 10.yılda haftalığımı günlük olarak kazanacağım.sonraki 10 yılda günlük kazancım saat ücretim olacak.geçmişimde haybeden üç adet ekonomik kriz yaşadım.hani bazı şeyleri ezberledim dersiniz ya.ezberleri unuttum.çok fazla farklı kriz yaşıyacağız.bu krizi kendime kazanç olarak adamak istiyorum.şunu söylemeliyim kesinlikle çalışkan olanlar ve kendinle barışık olanlar ile çelik gibi iradeye sahip olanlar kazanacak.hani tarihte bir olaylar olur tarih komple değişir ya.tam o vakitteyiz.saygılar

Hüseyin MEÇO dedi ki...

f2008 kasım son haftası türkiyede abd doları 1.30 ile 1.35 arası olacağını tahmin ediyorum.yada kurban bayramından önce mutlaka bu seviyeleri gösterecekler.dahada aşağıya gidebilir.yanılmak istiyorum.bu son oyundur.artık ne kaparlarsa.abd seçimlerini bekliyor dört dörtlük kumpası kurdular.abd açığımı kapandı bilin.

Hüseyin MEÇO dedi ki...

ekonomi bilimi tüm bilimlerin üzerine çıkmıştır.çünkü dünya öyle bir duruma geldi ki ekonomi her durumda anında dünya insanlarını etkiliyor.

T'Pol dedi ki...

Ben de Junior gibi düşünüyordum mevduat güvenceleri için ama sonradan bir yerlerde okuyunca fark ettim ki eğer devlet full güvence verirse, dandik bankalar da yüksek faiz vaat edip mevduat çekmeye çalışabilirler.

Emeklilik fonlarının garanti altına alınmasını anlamadım ben. Sonuçta portföy seçimi bireylere ait. Çoklukla devlet tahvili barındıran portföy ile hisse senedi barındıran portföy arasında elbette risk farkı var ama emeklilik kuruluşlarının batması durumunda dahi kişi başka bir kurum ile devam edebiliyor zira bu birikimler Takasbank'ta bizim adımıza saklanıyor, emeklilik kuruluşlarının aktifleri arasında sayılmıyorlar. Nasıl bir güvenceden söz ediyoruz? Bende bilgi eksiği olabilir, onun için soruyorum.