Enflasyon Yorum Ozeti

Enflasyon ve faiz konusunda son 1 aydir soylediklerimizin bir ozetini Ugur Gurses yapmis. Ekodok'un bahisleri hala acik. Merkez Bankasi gelecek hafta faizleri ne kadar indirecek veya hic mi indirmeyecek? Bilemeyenler TEGV'e 10 YTL bagis yapacaklar. 14 Kasim treni kalkiyooooor.

6 Yorum Var.:

şekerim dedi ki...

FED de finansçıların dümen suyuna
gitmiyormu?
Bu sözüm Sn.Ekodok un yazısına yorum bırakan Sn.Ekonomix e.
(Ha..Bernanke nin Baybars ıda
dinlemediği bi gerçek bari çaynalı
meslekdaşlarını duysun biraz.Adamların bunca yıllık biri
kimleri pul olacak.Yazıktır günahtır ya..:))

Kalp çarpsada beyin bölmeli.
Ekodok a katılıyorum.Ayın 14 ünde
pas geçmeli diyorum.Faiz indirim
sürecinde şu bazı eko.cuların
anlattığı meshur yavaşça ısıtılan suyun içindeki kurbağa masalına tersten
bakmak gerekli diye düşünüyorum.Çok
hızlı soğutursanda kaçar kurbağa.
Ya..aslında tercih meselesi bu iş.
Bazı konularda bu kadar kör olunmaz
Bunca ödenen faiz sürecinde kalıcı
birşey yapılmıyacaksa ozaman nediye
giriştin bu işlere,ne diye üzdünüz
Sn.Atıcı ve saz ekibini kardeşim?

Ben pas geçmeli diyorum.
(Ama indirsin,sabit bıraksın,
isterse çıkartsın
fark etmez yine bağış yapıcam.
Çocuklar sevinsin)
Ben sevdim bu bahis işini..
Haydi gençler nerdesiniz..?

rdynk dedi ki...

valla bence enflasyon bu durumdayken faizleri kesinlikle dusurmeyecekler bu durum beklentileri oldukca bozabilir, yukseltmeyi de yapamazlar hatta su durumda yukseltmekte beklentileri bozar oldukca yıpratıcı olabilir krebilite ustunde... ben sabit tutar diyorum... gorecegiz 14 kasımda :)

Blog Sahibi dedi ki...

Sekerim,

Ben Merkez Bankasi faiz indirmeli demiyorum ki!! Ben Merkez Bankasi faizi indirir diyorum.

Son bir ay adamlara faizleri 50 baz puan indirdiler diye demedigimi birakmadim, enflasyon da hedefi tutmaz dedim. Ekim ayi enflasyonu da yuksek cikti nitekim. Normalde faizlerin inmemesi lazim. O yuzden soylediklerimi yanlis anlamayin.

Neyse bahisciler cogaliyor.

şekerim dedi ki...

Sn.Ekonomix,

Yo..hayır.Sizi yanlış anlamadım.
Aksine bi çok tahmin ve görüşlerinize katılıyor ve takdir
ediyorum.Ben sadece faiz oranları
konusunda bu tarz hareketlerin sadece Tcmb ye özgü olmadığını
Fed e atıfta bulunarak anlatmak
istedim.Fed ile ilgili tahminim
de de o ilk .50 indriminden sonraki
31 ekimle ilgili pasgeçmesi/geçecek
gerekir demiştim.Neticede global
finansçılarının lobileri doğrultusunda ama ne şiş/kebap
hesabı .25 yaptı.Aşırı risk alan
kesime bi nevi kıyak yaptı.Hoş
benim tahminim doğrultusunda
hareket etseydi almayı düşündüğünüz
citigrup/vs. hisselerini daha
ucuza alma durumu olabilirdi.
Neyse mevzuya dönelim.TCMB 14
kasımı pas geçmeli diyorum ama
çaktırmayın aslında bende sizin gibi %70
ihtimalle .25 puan yapar diye
düşünüyorum.eeeee..bonocu kesimide
o lobiyide kızdırmamak lazım.
Hem satıcı hem bonocu kolay değil
Durmuş amcamın işi..Ya..kılıfta
kolay köpük alma hesabı..

(bahis ve bahisçiler konusuda ayrı
bir zevk konusu bende.Böyle konularda özellikle kaybetmek
için oynarım.Ne yapalım ta
çocukluktan kalma bilinç altı kaşıntısı bendeki)

neqx dedi ki...

TCMB faizleri ne kadar indirecek ben nerden bileyim? :-) Yapilmasi gereken sabit tutulmasi. Artik ne yapacaklarini kendileri dusunsunler!!!

T'Pol dedi ki...

Indirim olacagini dusunmuyorum. Zaten bir onceki indirimden bile pisman olmus olmalilar. Tabii bu mantikli olan.