Devletin sanatçısı olmaz olsa olsa soytarısı olur

İzlenimler'den Fethi Bey Ekonomix'in yazdığı Devlet Opera ve Balesi Satilsin başlıklı yazıya, altına imza atabileceğim bir yorum lutfetmiş. Aynen aktarıyorum:

Arkadaşlar,

Bilgimin kaynağı bir sohbetten duymak, teyit edemedim ama Türkiye'de ilk operalar Trabon ve Selanik'te özel şahıslarca açılmış ve özel sektörce işletilmiş.

Bugün adam gibi özel opera gayet güzel iş yapar. Yapamazsa da bu işi devletimiz yürütsün demek beyhudedir, daha nice sanat dalının cümlesini devletin icra etmeye kalkması mantıksız, tuhaf bir durumdur.

Devletin sanatçısı olmaz, olsa olsa soytarısı olur. Devlete yamanan adamdan aydın da olmaz, sanatçı da. Hatta "Kültür" Bakanlığı da topyekün sorgulanmalıdır.

FST, izlenimler

Fethi Bey'e teşekkür ediyoruz. Genişleteyim biraz ben de:

Benim acilen kapatılacak kurumlar arasında listemin başında TRT ve DPT vardır. Bunu da ekleyeyim. Önce bunların var olması gerektiğini savunacak olanlar varsa onları görelim. Neden gerekliymiş bu kurumlar? Ben de eteğimdeki taşları dökerim bilahere.

0 Yorum Var.: