80'lerden Aklimizda Kalanlar

1.Bu mahallede yasar, bizim Perihan Abla.
2.Mizah Dergisi olarak Girgir ve Firt vardi.
3.Yakari.
4.Kara Simsek ve Maykil Nayt.
5.Sezen Aksu'nun vokalisti Askin Nur Yengi'yi spin-off yaparak Pop muzik boom'unu baslatmasi.
6.Mujdat, Abdulkerim
7.Adile Nasit ile Uykudan Once (kuzucuklarim benim hehehehe)
8.Adanaspor Inter'i 1-0 yendi
9.Sana ve Neba diye iki tane margarin satilirdi sadece, ulke kamplara bolunmustu.
10.(Sanzumanli Arcelik) Merdaneli camasir makineleri bir saga bir sola hareket ederdi.
11.Kaptan bu bizim yagimiz degil mi? Oyle muavin bizim yagimiz, hic eksilmez basinci dusmez (Shell Rotella 20/50).
12.Dallas ve Ceyar (junior demekmis sonradan ogrendik)
13.Atlantisten gelen adam diye bir dizi vardi, renkli renkli seyrederdik.
14.Laura Ingliss, Caroline Caroline tis tis tis, Marry, Carrie, Charles Ingliss
15.Vernelleyin yumsacik olsun, Vernelleyin mis gibi koksun.
16.Acik Hava sinemalari yazlari acilir, aksam uzeri Murat 124 arabalarin uzerine film afisleri yapistirilmis vaziyette mahalle mahalle hoparlorle filmlerin reklami yapilirdi. Filmler 9'da baslar, 12'de biterdi. Birinde Ibrahim Tatlises kahraman olur, digerinde Hababam Sinifi komedisi.
17.Sise suyu daha icat edilmemisti, musluktan icerdik.
18.Belinde silahlarla dolasan insanlar vardi, 12 Eylulde bir TV programindan sonra ortadan kayboldu o silahlar. Kahveler taranirdi o gunlerde, simdi kimsenin aklina gelmiyor boyle eylemler.
19.Almancilar Mercedes arabalarla ulkemize gelirlerdi, yazlari bu arabalarin yogunlugu artardi. Artik ucakla geliyorlar.
20.Ibrahim Tatlises "Gulum Benim" sarkisini soylerken biz Buyukcekmece golune girerdik.

Devamini siz yazin. 20 yilda nereden nereye geldigimizi, bu sure zarfinda hep "nerede o eski zamanlar" dedigimizi dusunun.

10 Yorum Var.:

rdynk dedi ki...

- he-man ve titrek
- voltran
- kenan evrenin kahvedeki resmi
- bize pahalı gelen oyuncaklar
(şimdi cok ucuz)
- almanyadan gelen cikolatalar
- turgut ozal
- 8 haberleri
- misket oynayışımız :)

Serkan dedi ki...

-Nokta ile Virgul
-Basinizi emme basma tulumba gibi
sallamayacaksiniz, ve Mehter marsiyla gelip Izmir
marsiyla gideceksiniz
-Toz leblebi
-Ayrica Vita yagi da vardi
-Esem Sport ve Panter marka spor ayakkabilari,
Dayk marka spor coraplari
-Hafta ici yarim saatlik cizgi filmler:
P.tesi: Vikingler, Sali: Gemici Sinbad (Kargasinin adi
neydi?), Carsamba: Ari Maya, Persembe: ???
Cuma: Heidi Haftasonlari sonradan Seker Kiz
Candy cikti.
-Televizyonda yayin kesilince araya sokulan
"Avrupadan muzik" programlari: Mirelle Mattieu
ve Amanda Lear muhakkak olurdu. Bi de adini bilmedigim bir grup "Fly with me to Malibu" diye
bir sarki soylerdi.
- Ozay Gonlum ve ninesi
- Good evening Dublin, here are the results of the
Turkish jury.
- Nesrin Topkapi
- Telemac (Alman yarisma programi: iki kucuk
kasabanin sakinleri gayet ilginc dizayn edilmis
bir yarismada yarisirlardi).

Blog Sahibi dedi ki...

Vita ile Evet yaglari ayri bir kategori idi (iki kullanimdan sonra kalp damarlarini tikayan yag grubu olsa gerek)

Baris Manco ve Adam Olacak Cocuk

Nurhan Damcioglu da vardi. Yilbasi programlarinda Zeki Muren de cikardi.

Trabzonspor ve Dobi Hasan

Ilk kutu kolalardan yapilan kumbaralar

Demir 5 lira (hayvan gibi buyuktu), enflasyonun etkisiyle ufacik basilmaya baslayan bozuk 1 lira.

Kayahan cocuk programlarinda "Yaprak sari yer sari, ayva gunes ot sari" seklinde sarkilar soylerdi.

Kapici Cafer ve Katil

şekerim dedi ki...

Büyükçekmece gölüne girmek için
Mimar Sinan köprüsünü kullandıysan
mutlaka kaymakamlığın yanındaki
İsmail Mahir Efendi Çocuk Esirgeme
ve Yetiştirme Yurdu nun önünden
geçmişindir.Sanırım yaşlarımız
yakın.Kimbilir belkide birbirimizi
görmüşüzdür.Ben çok paços (kaya balığı)tuttum o gölde.(Topçuoğlu yoğurtları vardı o zamanlar.Onla- rın göl kenarındaki mandıralarını gördükten sonra oğullarına gıcık kapmıştım.Maçlarda devamlı hepO'nu markaja almaya çalışırdım.)Ama biz deniz mevsimini19mayısprovalarında
bayan bacak Rabia ve kıllı Bekir
hocalardan izin alıp motel Simbat ın yanından(donlar kurumaz diye torlak) girerek açardık.Gece
yurtta tv yasak olduğundan Hafize
ananın lojmanına kaçardık.Kar yağdı
ğı c.tesi pazarda kuş yakalamak için göl kenarındaki yağ fabrikasının döktüğü çekirdek kabuk tepelerini mesken tutardık.
Yazlık Sevil sinemasına sırf sahibinin kızı Sevil den bilet almak için gider,aynı anda gişede
sattığı Dudak jikletlerindende isterdik.
-Şey..bi bilet bi dudak versene..

Yaldız boyalı Auer sobada yaldız
bulaşmış kızarmış ekmeğe Alemdağ
tereyağ sürer yerdik.


Belinde silah taşıyan adam görmedim ama arkadaşlar ile anarşi
grafiği tutardık 78 79 larda..
-Anarşi yükseliş trendine
girdi yine..koçum!..derdi rahmetli Selo ağbimiz.Yolda çevirenlere
-ne sağcı ne solcuğum ben orta yolcuyum..der geçerdik.Yinede bi kez dayak yemişliğim vardır.
Tek derdim bir an önce para kazanıp
o zamanlar T.. gazetesinin taksitle
sattığı Honda motosiklerinden almaktı.Gençlik işte..Anam vazcaydırdı beni.
-Paran çoksa 4 tekerli bişey al.
demişti.


Ölümüne kadar Özal a atardım oyumu.


Bi çok şey değişti Türkiye de.
Bi çok şeyde değişmiş görünsede
aslında değişmedi özünde..
İrdelenmeye başlanılsa ciltlere
sığmaz.Maşallah çok hızlı yol aldığımızda var hala yerinde saydı
ğımızda....Emeklediğimizde tökezlediğimizde var.Varoğlu var.

Kafa yapımızın çok değişmesi gerek.
Belki birkaç jenerasyon sonra daha
da hızlanır bu değişim.
Şu Tadilat ve alt yapı işlerini
çoktan bitirmek lazımdı.
Evin içini bok götürüyor ,biz
yalıda gibi sefa yaşamak istiyoruz.
Meclistekilerin eğitim düzeyleri
yükseldikçe dahada ivmelenecek
bu değişim hızı inşallah..

Olacak ..olacak ..evelallah!


Ya ben gençken bi laf duyardım.
Sende duydun mu acaba?
-Bu dünya bi gün gelecek Türk'lere
kalacak...derlerdi
-Ya..! Nedenmiş o öyle..?
-Nedeni varmı oğlum.Herkes Mars a
gittiği için.

Özkan D. dedi ki...

mustafa yolaşan pazar88.. mustafa yolaşan pazar89..mustafa yolaşan pazar90.. süreeer gider

Adsız dedi ki...

Laura Branigan ve Self Control
Banker Kastelli
Kaset arajmanları
pantalon üzerine çekilen konçlar
Vatka ( Kazaklarda bile olurdu! Kazak vatka, üzerine manto vatka oooo )
Köle Isaura ( Babannem hayatını buna göre ayarlardı:)) ananem de kızım bunlar Türkçe konuşuyorlar ya derdi:))

Şu an gülmekten yazamıyorum...şimdilik bana eyvallah

Özge

serhat dedi ki...

ne zamandir yazacaktim ama biraz daha data ele gecirmek istedim iddiami desteklemek icin:)

iste son 2 senedir takip ettigim ekonomix karakterini analizim:

ilk olarak son bikac aydir muazzam bir depresyona girdiginizi dusunuyorum. yazi tarzinizdaki degisim, yogunluk desenizde yazilarinizda artarak gozlenen isteksizlik, bazen gerginlik ve pesinden gelen bosvermislik. ve tabi yeni yazarlarin katilmasi vs..

bence bekarsiniz. akademik ve business kariyeriniz cok basarili ama ozel hayatinizda bi sikinti oldugu cok belli.

umarim kizmazsiniz bu cikarimlarimdan oturu. ben de biraz psikolojiye merakliyim iste.

Adsız dedi ki...

serhat bey benim de blogu okuyup beni de analiz ediniz lütfen:))))

Mister No dedi ki...

Cumhurbaşkanı Kenan Evren
Başbakan Turgut Özal
Milli Eğitim bakanı Hasan Celal Güzel
ABD başkanı Reagan
Sovyetler Birliği Başkanı Gorbaçov
Glasnost, Prestoroika, Berlin Duvarı, Çavuşesku, Elveda Lenin hey gidi günler,
Çernobil, İhracata dönük ekonomi, hayali ihracat, Banker Castelli, Finansal serbetleşme, Tutum Yatırım ve Türk Malları Haftası ,Türk-İslam sentezi, işini bilen memur, yükselen değerler,yolsuzluk, goodbye Atatürk.

by-elestirmen dedi ki...

6. madde

müjdat kadro dışı kalınca taksi şoförlüğüne başladım açım diyerek damalı taksi içinde poz vermişti.
abdülkerimi ise geçen bir spor programında taraftar kontenjanında izledim.bayağı çökmüş. antrenörlük yapmaya çalışıyormuş ama iş yok geçim derdindeyiz diyor.
bu adamlar 20 yıl öncesinin şaban şükürü-ardası.
aynı jenerasyondan hatta daha eskiden gelen terimin durumu ortada.
neticede kuru kabadayılık işe yaramıyor.
politik-kıvrak-esnek ve en önemlisi çalışkan olmak lazım.