Kisi Basina $10000 Gelir Hedefi

Orhan Karaca kisi basina $10000 gelir hedefi gerceklestirilebilir mi sorusuna matematiksel olarak yaklasmis, daha fazlasini bile gerceklestirmemiz mumkun demis. Biz de corbaya tuzumuzu ekleyecegiz.

1. Birincisi kisi basina $10000 gelir hedefi gercekten de matematiksel olarak mumkun. Ama ben hukumetin bu hedefi koyarken guvendigi tek seyin bizim yuksek ekonomik buyumemiz oldugunu zannetmiyorum. Bir sure sonra Orhan Karaca'nin da belirttigi gibi TUIK milli gelir hesaplarinda yeni yonteme gececek ve milli gelirimiz bir anda kagit uzerinde %30-40 civarinda yukselecek (en azindan rivayetler o yonde). Erdogan da en cok buna guveniyor.

2. Ikincisi insanlar dolarin daha da dusecegini bekliyorlar. Erdogan da buna guveniyor diye dusunuyorum. Neticede Yuksek buyume hizimiz + milli gelir hesaplarindaki duzeltme + dolarin deger kaybetmesi = 2013 yilinda kisi basina $10000 milli gelir hesaplari yapiliyor.

3. Heh heh heh heh heh. Pesin parayi gorunce nasil da gevrek gevrek guluyorum :-) Bir kere kimse milli gelir hesaplarindaki duzeltmeyi kaale almayacaktir. Federasyonun Trabzon'a cektigi kiyaktan daha beter bir muamele gorecektir bu duzeltme. O yuzden $10000 hedefi gerceklesebilir mi diye hesaplarken bunu gozardi etmemiz gerekiyor.

4. Dolarin dusmesini bekleyenlerin dayandiklari nokta Amerika'nin yuksek cari acigi. Eee Amerikan dolari yuksek cari aciktan dolayi deger kaybederken hangi mantikla daha yuksek cari aciga sahip Turkiye'nin lirasi deger kazaniyor? Kaldi ki dolarin yonunu tahmin etmek daha once defalarca belirttigimiz gibi cok zor. O yuzden bu acidan Erdogan kumar oynuyor.

5. Geriye kala kala yuksek buyumemiz kaliyor. Alismis kudurmustan beterdir. Yuksek buyumeyi devam ettirebilmemiz icin son gunlerde bahsettigimiz mikro reformlara biran once baslamamiz gerekiyor. Bu Turkiye liglerinde oynanan futbol seviyesini bati Avrupa liglerinde oynanan futbol seviyesine yukseltmek kadar zor bir olay. Bakmayin ben Mehmet Simsek'e "hadi kocum sen yapamazsan kimse yapamaz" diyerek gaz verdigime. Mecliste kac tane akli basinda adam var Allahaskina? Hepsi baska bir cikarin/torpilin/avantanin pesinde. Iscilerin direnisi de (issizligin bu kadar yuksek oldugu bir ortamda her ne kadar ekonomik olarak yanlis olsa da) giderek artacak ve isgucu maliyetlerini arttiracaktir. Bunun onune gecebilecek bir siyasi irade gormuyorum ben Turkiye'de.

6. Neticede milli gelirimizi ikiye katlatacak senelik %10'un uzerindeki reel buyume rakamlarina surekli olarak ulasabilecegimizi dusunmuyorum.

7. Kaldi ki bu $10000 hedefi de nereden cikti? Erdogan maasini dolar olarak mi aliyor, millet carsida pazarda dolar mi harciyor? 2013 yilinda hedefe ulasamayinca "Ben Zimbabve dolarindan bahsediyordum" demek gibi planlari mi var yoksa? Efendi efendi TL cinsinden hedef koyacaksan koy, bize dolardan molardan bahsetme.

8. Son olarak niye 2013? Bana hisse senedi fiyatini yukseltmeye calisan Amerikan sirketlerinin 10 yil icinde satislarimizi 3'e katlayacagiz turunden verdikleri "vaatleri" hatirlatti. Ortaya bir hareket plani koymadan sadece goz boyamak icin yaparlar bunu genelde. Erdogan da secimlerden once prim toplamak icin boyle bir goz boyama eylemine giristi. Daha fazla tartismak gereksiz. Sanki boyle bir hedefi koydugunda daha cok/verimli mi calisacaksin? Yooook. Oyleyse hedef medef hic verme, adam gibi isini yap.

9. Bu madde sadece Mehmet Simsek icin, digerleri okumasin: "Mehmet, bakma sen 5. maddede dediklerime. Harbiden bu isi sen yapamazsan baska kim gelip yapacak. Baktin birakmiyorlar, yapamayacaksin, para yonetimi konusunda mikro reform yapiyorum ayagina yatip devletin paralarini bizim Hedge fonun hesaplarina yonlendiriver. Boyle millete boyle reform."

0 Yorum Var.: