bugun secimler olsa oyumu kime veririm

Yaklasik 3 yildir destekledigim ve bugun secimler olsa oyumu veririm dedigim AKP'ye bugun secim olsa oyumu vermeyecegim yonunde kararimi degistirdim. Bugun secimler olsa oyumu kimseye vermem. AKP de populist politikalara ciddi bicimde saparak diger partilerden cok bir farki olmadigini gosterdi. Ben AKP'yi kimsenin yapamadigini (butce disiplini, erken secime gitmeme, vs.) yaptigi icin destekliyordum, erken secime gitmemelerinin arkasinda Cumhurbaskanini kendilerinin belirleme istegi oldugunu dusunmeye basladim. Butce disiplininin ise, bir mucize olmazsa ve secimlerden yine tek parti iktidari olarak cikmazlarsa, uzun sureli olarak rafa kalktigini da dusunmeye basladim.

Liderlik Nedir?   Küresel ısınma Nedir  Komünist Nedir  Komünizm nedir?  Kapitalizm Kapitalist nedir

Ucuncu bir sahsiyeti cumhurbaskani yapmak icin bu kadar zahmete girdiklerini dusunmuyorum. Yoksa populer olduklari bir zamanda, biraz da riske girerek, baskin secim yapip iktidarlarini uzatabilirlerdi. Boyle bir riski almadiklari icin de Erdogan'in Cumhurbaskan'i secilmek istedigini dusunuyorum. Ote yandan AKP oylarinin da dustugunun farkina varmis olmali ki populist politikalara agirlik verdi, ben anket yapmiyorum ama AKP'nin hareketlerinden sonuclarin ic acici olmadigini cikariyorum. Bu durumda Erdogan'in sallantida bir koalisyonla ugrasmaktansa "pasa pasa" Cankaya Kosk'unde oturmayi tercih edecegini dusunuyorum. Turkiye'de bu konu uzerine bahis oynaniyorsa benden bir 100 YTL calisir.

Peki bu durum yatirimlarim acisindan nasil bir durum teskil eder? Oncelikle borsanin bu tur konulari fiyatlandirmada oldukca yavas oldugunu dusunuyorum, o yuzden acele edecek bir sey yok. Gelismelere bagli olarak bu konuda fikir olusturmaya devam edecegim, ancak bu zaman zarfinda yeni hisse almayacagim kesin.

11 Yorum Var.:

Adsız dedi ki...

ben iddiaya dahil olmak istiyorum. R.Terdoğan CB olmayacak. 1000ytle kadar opsiyona açığım.

Bu arada,bu commentle buranın ekonomi sitesinden çıkıp, bir bahis bloguna dönüşmesine katkı yapmak istemem.:)

Adım: CBx, cebex
x:bağımlı değişken: bahsin miktarı değişebilir,o yüzden

Adsız dedi ki...

aCaBa olmasın o?

Deniz dedi ki...

"erken secime gitmemelerinin arkasinda Cumhurbaskanini kendilerinin belirleme istegi oldugunu dusunmeye basladim"
Haklısınız ama bu AKP nin seçeceği reisi cumhurun Erdoğan olacağı anlamına gelmez,ancak kuvvetli ihtimal Erdoğan çıkacak köşke. CB nin YÖK'ü, Danıştay'ı, Anayasa Mahkemesini ve Yargıtay'ı şekillendirme gibi etkili yetkileri var. Sadece YÖK başkanını ataması demek YöK'ün tepeden aşağıya değişmesi demektir. Üniversite rektörlerini atama yetkisinden bahsetmiyorum bile. Kim bu gücü almak istemez ki? Erdoğan eline geçen bu fırsatı değerlendirecek gibi görünüyor. Sembolik bir makam olsaydı CB, o zaman işler değişirdi.

Adsız dedi ki...

uzun zamandir yazmiyor ya da yazamiyordum buraya boyle bir bahsi gorunce yazmadan edemedim 100 ytl de benden erdogan cumhurbaskani olmayacak. erken secime gitmemesinide kutluyorum. erken secim isteyenlerinde cogunun neden istedigini bilmediklerini dusunuyorum cunku bunyeler erken secime alismis durmadan oy veresi geliyor boylelerinin istikrar nedir falan bi haberler dolayisi ile secimlerin normali gibi yapilmasi cok yadirgandi ve bir cok buzagi arandi aranmayada devam ediyor. neyse bu iddeayi nasil sekillendirecegiz _?

Adsız dedi ki...

iddia degilde yine yardim kampanyasi tarzinda bisi olabilir yani kaybeden her hangi bir yardim dernegine yardim edebilir ?

Deniz dedi ki...

16 Nisan'da Erdoğan adaylığını ilan etmezse benden TEGV e 10 ytl

Deniz dedi ki...

hadi açılın bakalım, bırakın 1000 i onbini de gercekçi olun.TEGV E ne kadar vereceksiniz :)

Adsız dedi ki...

Ben Fatih ve Deniz'in onerisini sevdim. Miktar uzerinde anlasalim, bana 10 YTL mantikli geliyor, katilimi arttirir.

Ekonomix

Adsız dedi ki...

Bence de iyi bir fikir bu.. 10 YTL TEV`e bagis koyuyorum ortaya.. Bence Erdogan Cumhurbaskanligini birakmaz.

Teoriken herseyi kontrol etmek isteyecektir. Cumhurbaskani iken basbakani kontrol etmesi, basbakanken cumhurbaskanini kontrol etmesinden daha kolay.. Kaldi ki AKP icinde o makami tasiyabilecek kadar guclu isim yok. Gul veya Arinc`in Erdogan`in ustu olmasina imkan vermiyorum ben.. Gurur meselesi olur..

Ayrica kendisi her ne kadar degistim dese de ben degistigine inanmiyorum.. Soyledikleri hala hafizamda.. Ve bence basimiza cok dert acacak kendisi.. (Bir 10 YTL de buna)

L.A

Deniz dedi ki...

Rasyonel bir insan elinde bu fırsat varken CB olur.Erdoğan ya 2007 de,ya da 20014de CB olur. Erdoğan CB adaylığını bir sonraki CB secimine,2014'e bırakmaz.2014 de şimdiki kadar potansiyel destek olacağının,meclis çoğunluğu olacaginin bir garantisi yok. Erdoğan'ın problemi olmak ya da olmamak değil,ne zaman olacaği.2014 ihtimali çok zayıf. 17 Nisan sabahı görürüz.Hadi Erdoğan CB olmaz diyenler,paraları görelim. (kehanette bulunmuyorum, rasyonel bir öngörü)

Adsız dedi ki...

Populizm yapilmaya baslandigini dusunuyorsaniz, mesela ciftcilerin 196 mil. YTL'lik borcunun silinmesinden mi bahsediyorsunuz? Rakamlarla konusalim lutfen... yoksa elestirdigimiz medya okuzlerinden farkimiz kalmaz.

Erdogan CB hakkinda: Bazi kaynaklara gore Erdogan'i olmamasi icin ikna etmek icin yanina giden bazi vekiller, direk Emine Erdogan hanimdan firca yemisler.

Erdogan, aday olacaktir.

Digerleri "NEED TO GET A COKE AND A SMILE AND SHUT THE FUCK UP (Eddie Murphy)".