TSKB ve ECILC Aldim

Alisveris'e devam ediyorum: 100 adet TSKB'yi 2.74 YTL'den ve 100 adet ECILC'i 3.24 YTL'den aldim. Niye Eczacibasi Ilac'i aldim onu aciklayayim. HSBC bir arastirma notu yayinlamis, sirketin hedef piyasa degeri $775 milyon olarak belirlenmis, simdiki degeri ise $385 yani hedefinin yarisi kadar. Tabii ki her belirlenen hedefe inanmiyoruz, gercekten alma sebebimiz fiyat/defter degerinin 0.6 olmasi, F/K oraninin 14 olmasi ve en onemlisi jenerik ilac uretiminde bulunmalari. Turkiye'deki insanlar pek hissetmiyorlar ama 5-10 sene icerisinde Turkiye'deki saglik harcamalarinda onemli artislar olacak. Maliyetleri kismanin en kolay yollarindan bir tanesi ise jenerik ilac kullanmak.

Sirketin yoneticileri biraz da uyanik galiba, hem kozmetik urun hem de gayrimenkul isine de girmisler. Neyse, fiyati cok cazip, bundan bir kac ay once baktigimda (5 YTL civari) pahali gelmisti, simdi ucuz. Keske borsa biraz daha dusse yahu, mesela 15000'e falan dussun. Ben oyle kisa vadeli teknik analizden anlamam ama destek seviyelerinin kirilmasi icin yapabilecegim bir sey varsa "uzmanlar" hemen soylesinler yapayim. Faiz arttirimlari daha yapilmadi, belki merkez bankalari faizleri arttirdiklari zaman biraz daha duser.

Fraktallar
Fraktal nedir?

3 Yorum Var.:

Adsız dedi ki...

TSKB de olan nedir böyle bir zamanlar 5.35 YTL'den nasıl olurda böyle düşer üstelik finansallarıda fena değil.

Tunç K.

Blog Sahibi dedi ki...

Piyasalar TSKB'nin karliliginin devam edecegini dusunmuyor gibime geliyor. Fiyat/defter degeri 1.2 gibi komik bir rakam, sanirsiniz ki banka iflas yolunda. Amerika'nin hayvan gibi buyuk bankalarinin F/DD carpanlari 1.8 civarinda, Finansbank 3.5'lik F/DD carpanina satildi.

Eskiden cok ucuza kagit gordugum zaman iskillenirdim, bunun altinda bir is var derdim (DOAS'i 4 YTL iken o yuzden almadim), simdi yapiyorum analizimi kafama yatarsa aliyorum kagidi. Piyasa eninde sonunda dogru yola geliyor.

Adsız dedi ki...

Piyasalar düştü istediğin oldu senin kağıtlarda maşallah %50 ye yakın değer kaybetmiş.Şu blogun başındaki "yatırım tavsiyeleri" yazan kısmını değiştirde yarın öbür gün mahkemelik olmayasın...Tavsiye sadece...