TEBNK Aldim

Turk Ekonomi Bankasinin 30 adet hissesini 28 YTL'den portfoyume ekledim. Niye ekledigimi aciklamadan once TEB tarafindan yapilan aciklamayi asagida aktariyorum:

"Türk Ekonomi Bankası’nın (TEB) 2006 ilk çeyrek net kârı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 82 oranında artarak 48,3 milyon YTL’ye ulaştı. Bu sonuçlarla, bankanın özkaynak kârlılığı yüzde 40,2 olurken, aktif kârlılığı da yüzde 3,5 olarak gerçekleşti.

TEB Genel Müdürü Varol Civil, 2006 ilk çeyreğinde beklenenin üzerinde gerçekleşen performansın en önemli etkeninin KOBİ ve bireysel bankacılık alanında yapılan atılımlar sonucu yakalanan başarı ve artan pazar payları olduğunu söyledi.
Bankanın geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre konut kredileri yüzde 791, taşıt kredileri de yüzde 375 oranında arttı. Bu sonuçlarla TEB, bireysel bankacılıktaki pazar payını geçen yılın aynı dönemine kıyasla 3 kat artırdı."
Goruldugu uzere adamlar cok hizli buyuyorlar, ozellikle bireysel bankacilik alaninda. TEB'in asil guclu oldugu alan servet yonetimi (wealth management) aslinda, o yuzden diger bankalara kiyasla biraz daha farkli faaliyet alanina sahip. Ama tabii sonucta onemli olan bottomline yani karlilik. Ben sene sonunda net karlarinin 160 milyon YTL'nin uzerinde olmasini bekliyorum. TEB gibi hizli buyuyen bir bankanin F/K orani da 15 civarinda olmali diye dusunuyorum. Buna gore sene sonunda piyasa degerinin en azindan 2.4 milyar YTL veya yaklasik $1.8 milyar civarinda gerceklesecegini tahmin ediyorum. Bugunki piyasa degeri ise sadece 1.6 milyar YTL ($1.2 milyar), o yuzden %50 yukselme potansiyeli var.

0 Yorum Var.: