Güngör Uras No comment!


Güngör Uras demiş ki:

"Ama unutmayalım, gelir artmıyorsa bunun tek nedeni üretememektir, yetersiz üretimdir. Yıllık büyüme rakamlarına bakarak kendi kendimizi aldatmayalım. Yeterli ölçüde üretemiyoruz. Üretimi artıramıyoruz."

Sayın Prof'umuzun EC 101 dersinden aldığı notu merak ediyorum.

Mümkünse bize Y=C+I+G+NX denkleminin sağ ve sol tarafları ne ifade ediyor açıklasa da biz de üretim artmadan Y nasıl büyümüş anlayabilsek?

Pardon, "no comment" demiştik.

3 Yorum Var.:

Veysel Aratlioglu dedi ki...

Sayın EKONOMIX,

Sayın Güngör URAS'ın Sabancı Holding'ten aldığı maaşı siz de alsanız, ben de alsam, buna benzer şeyler yazarız. Ne yazık ki bu ülkede piyasa ekonomisini savunmak karın doyurmuyor. Marksist-Leninist-hatta-Maoist geçinenlerin çoğu holdinglerden besleniyorlar. Siz de bunlara bakarak bu kutsal ideolojiye düşman oluyorsunuz. Lütfen LENİN'i okuyunuz. Hiç böyle abukluklar yazmış mı, kendiniz karar veriniz.

Saygılarımla,
Veysel Aratlıoğlu

tersaci dedi ki...

Sayın Aratlioglu,

Sayın Uras'ın nereden ne kadar maaş aldığı beni hiç mi hiç ilgilendirmiyor. Kimsenin aldığı ücrette de gözüm yok. Alan ve veren memnunsa bunun sizi de ilgilendirdiğini sanmıyorum. Bu noktada eleştirdiğim Güngör Uras'ı ve haklarını savunmak boynumun borcudur. Sermaye düşmanlığının her türlüsüne karşıyım. Yüksek ücret elde etmek dünyanın hiç bir yerinde suç değil. Türkiye kadar fakirliğin iyi, para kazanmanın kötü lanse edildiği başka bir ülke görmedim. Fakirliğin nedenini bazılarının yüksek ücretle çalışması değil, bazı insanların üretememesi ve para kazanmayı becerememesi olarak görüyorum: "Fakirliğin nedeni fakirlerdir."
Dikkat çekmeye çalıştığım nokta ekonomi profösörü olan sayın Uras'ın ekonomi biliminin en temel denklemine aykırı şeyler yazması. Onun hangi holdingden ne kadar aldığı umrurumda bile değil. Onun orada bulunmasının sebebi de toplumda eğitilmiş ve kaliteli eleman eksikliğinin bir göstergesidir. Sayın Uras'ın ve ilgili holdingin bir suçu olduğunu düşünmüyorum. Kaldı ki sayın Uras aldığı ücretin etkisiyle yazsa tam aksini yazması gerekirdi diye düşünüyorum. İşte bu yansıttığınız sermaye düşmanlığı nedeniyle (yanlış anlamayın size özgü değil, tüm yoldaşlarınız da aynı profile sahip) Lenin'i ve Marx'ı bilimsel olarak değil roman havasında okuyorum.

Blog Sahibi dedi ki...

Veysel Bey,

Yazi Baris'in yazisi, gecen haftadan itibaren ikimiz de bu sitede yorumlarda bulunuyoruz. Sizin nezdinizde farketmeyen tum arkadaslari da bilgilendirmek istedim.

Yorumlariniz icin tesekkurler.