Populizm

Ben yazacaktim ama Deniz Gokce yazmis. Gazetelerde "zor durumda" olan sektorlerin devletten taleplerinden gecilmiyor. Yok turizmciler, yok ciftciler, cok aricilar, yok taksiciler, bir ben yokum.

Gokce'ye katilmadigim 1.5 nokta var. Birincisi, tavukculara yapilan yardimlari yerinde buldugunu soylemis, Ben bu konuda sistem icerisinde tavukculara problemlerini cozmelerini saglayacak (devlet destegi olmayan) bir cozum onerisinde daha once bulunmustum. Problemlerden cikis noktalari mevcuttur, arayan bulur. O yuzden tavukculara yapilan indirimleri %100 tasvip etmiyorum. Tekstilcilere yapilan KDV indirimleri de goruldugu uzere 400 milyonluk bir net gelir kaybina yolaciyor. O yuzden onu da desteklemiyorum. Anlayacaginiz devletin yaptigi hic bir yardimi desteklemiyorum. Daha zamani degil. Yapilmasi gereken butce fazlasi verdigimiz zaman istihdamin uzerindeki vergilerin azaltilmasi olmalidir. Her seyin bir sirasi var.

Dikkat edin, son iki aydir faiz disi giderlerde onemli artislar var. Ancak gelirlerdeki artis bunu dengeliyor ve yilin ilk iki ayindaki butce acigi sadece 500 milyon dolar civarinda. Keske harcamalar arttirilmasaydi da butce fazlasi verseydik.

0 Yorum Var.: