Piyasa'da Ne Oluyor?

Iki haftadir ne olacak su Merkez Bankasinin hali seklinde geyiklerle yatirimcilari korkutmaya calisiyorlar. Hikaye. Merkez Bankasi onemli bir kurulus, ama kritik kurulus degil. Turkiye'nin son 4 yildaki ekonomik basarisinda Merkez Bankasinin biraz payi var, disaridan gelen sicak paranin payi biraz daha fazla, ama asil buyuk pay IMF ve hukumet partilerinin (Dervis de bu grubun icerisinde). Turkiye'yi cukurdan cikaran uygulanan kati mali disiplindir.

Daha once hukumetin solcu bir hukumet oldugunu, icerisinde populist bir cok parca bulundurdugunu belirtmistim. Emeklilere yapilan zamlar, memura yapilan zamlar, vs. vs. Ben sosyal guvenlik reformundan da cok bir sey cikacagini beklemiyorum, cunku emeklilere dogrudan ciddi bir sekilde zarar verecek bir adimi atacak politik kararliliga sahip olduklarini dusunmuyorum. Zaten o yuzden de yillardir ayaklarini suruyorlar sosyal guvenlik reformu konusunda. Bu konuya bir sonraki yazida deginecegim. Neyse efendim, Turkiye'nin onundeki en buyuk tehlike ayagini yorganina gore uzatmamasidir. Tavukculara, kartzedelere, tekstilcilere "kolayliklar" saglandigi zaman bunun diger tum sektorleri de ayaga kaldirip "biz de isteruk" diyeceklerini belirtmistim, gorunen koy kilavuz istemez. Simdi bu giderek artan isteklere nasil karsi koyacaklar onu merak ediyorum.

Hukumetin mali disiplin konusundaki politikasinin degisip degismedigini tam kestiremiyorum. O yuzden de su an icin yeni para yatirmiyorum borsaya. Eger AKP'nin mali disiplin politikasinda bir degisiklik oldu ise, o zaman en cok zarar gorecek olan populist politikalarin desteklemeye calistigi garibanlar olacaktir. Vatandas nedense dusen enflasyonun ve faizlerin kendilerine olan faydasini tam kavrayamamis durumda. Gecmisin musrif politikalarinin simdiki issizligi dogurdugunun farkinda bile degiller.

Yatirimcilar icin ne soyleyebiliriz? Eger borsada cok paraniz yoksa girebileceginiz ucuz hisseler var: TSKB, DOAS, KONYA. Ama borsada paraniz var ise su noktada ben daha fazla pozisyon acmiyorum.

Bu konu ile diger alakali bir yazi ise Borsa Nasıl Oynanır? En Sağlam Tüyolar baslikli yazimizdir.

1 Yorum Var.:

tersaci dedi ki...

iki gündür MB ataması çerçevesinde yazıyorum. dilerseniz bir göz atın:
http://tersaci.blogspot.com