Konut Fiyatlari II

Referans gazetesinin gayrimenkul fiyatlariyla ilgili haberi:
Yabancı gayrimenkul yatırımcıları, getirisi en yüksek şehir olarak değerlendirdikleri İstanbul'da yatırım için yer arıyor. Urban Land Institute (ULI) Avrupa-Kentsel Dönüşüm ve Sürdürülebilirlik Merkezi Genel Müdürü Andrea Carpenter, temel bilgi eksikliği nedeniyle risk sıralamasında 19'unculukta yer almasına rağmen yabancı yatırımcıların İstanbul'da yer aradıklarını söyledi.
Ararlar tabii, bir tane Istanbul var, Turkiye'nin kalbi. 60 metrekare apartman dairelerinin Manhattan'da 1 milyon dolara satildigini bilen yabancilarin gun gelecek Istanbul'daki gayrimenkul fiyatlarinin da benzer seviyelere yaklasacagini beklemelerini dusunmek yanlis olmaz herhalde. Turkiye'de insanlar varlik fiyatlarina bakarken hala teknik analiz kullaniyor. "Fiyatlar cok yukseldi ama" seklinde yaklasim gosteriyorlar. Fiyatlarin ne kadar yukseldigi onemli degil, fiyatlarin ucuz olup olmamasi onemlidir. Ben Turkiye'de yasiyor olsaydim hic durmaz ev alirdim. Uzakta oldugum icin kiraciyla vs. ugrasmayi goze alamadigim icin gecen yaz ev almadim, ama bu olasiligi da ciddi bir sekilde dusunmustum. Turkiye'de ev fiyatlarina gore kiralar cok dusuk, ikincisi basiniza kiraciyi bir kere sardinizmi bir daha ne zaman kurtulacaginiz hic belli olmaz. Hukumet cikar ev kiralari artisini sinirlar, kiraci haklarini arttirir, vs. riskli yatirim anlayacaginiz. Ama kendim oturacak olsaydim kesin ev elirdim, simdi de alirim (eger Turkiye'ye donecek olsaydim tabii ki).

0 Yorum Var.: