Hep memurlarin, devletin verdigi hizmetlerden sikayet edilir. Biraz da katettigimiz yoldan bahsedelim. Daha bir kac sene oncesine kadar
konsolosluga isiniz dustugu zaman internetten ne tur belgeler gerekiyormus diye aramaniz gerekirdi. 3-5 tane degisik websitesinde 3-5 tane birbirinden farkli "gereken" evrak listesi bulurdunuz. Sonra acaba bunlarin hangisi dogru diye konsoloslugu aramaya kalkarsaniz otomatik telefon sistemi icerisinde 15 dakika dolastiktan sonra bir Allah'in kuluyla konusamadan kapatirdiniz. Eger cok israrciysaniz, tekrar tekrar arayip nihayetinde birisine ulasabilirdiniz. O kisi de "bir dakika sizi ilgili arkadasa aktariyorum" diyerek sizi tekrar sistem icerisine sokardi. Ben sadece 1 kez "ilgili" arkadasla konusmayi basarabilmistim simdiye kadar. Haaa, bu islemleri de 14:00 ve 16:00 saatleri arasinda yapabilirdiniz sadece, zaman da dardi yani.
Benim buldugum cozum ise istenen
belgelerin hepsini toparlamak olmustu.
Bugun yine isim dustu, ve hangi cesaretle bilmiyorum yine aradim konsoloslugu, hem de sabahin 10:30'unda. Otomatik mesaj bana yeni bir Cagri Merkezi kuruldugunu (telefon numarasi 888 566 7656) ve orayi aramam gerektigini soyledi. Hemen aradim ve tak karsimda bir insan, cok yardimci oldu, istedigim bilgiye 2 dakikada ulastim. Bravo!!!
Bence bu is icin gerektiginden cok para harciyorlar. Ya cagri merkezini Turkiye'ye kursunlar, telefon gorusmelerini internet uzerinden yapsinlar, ya da su an Chicago'da pilot olarak uygulanmakta olan "instant messaging" sistemini yaysinlar.
Maliyeti dusurebilirler. Yine de bravo!!! Sikayet etmesini bildigimiz gibi alkislamasini da bilmeliyiz.
0 Yorum Var.:
Yorum Gönder