Benim Yanlis Tahminim

Yanlis tahminlere bir ornek de benim gecen hafta yaptigim ve borsanin bu haftanin ilk 3 is gunu 10% civarinda deger kaybedecegini bekledigimi soyledigim tahmin. Uzaktan borsanin kisa vadedeki nabzini tutmak zor oluyor. Zaten kisa vadeli borsa tahminleri ile ilgili basarisiz oldugumu ilk yazilarim da belirtmistim. Bu yanlis tahminim de bunu dogruluyor. Nerede yanildim?

Burada islem goren ve Turkiye’ye yatirim yapan bir yatirim ortakligi var: Turkish Fund (ticker:TKF). Bu kagit gecen hafta $25.7 degerinden $23.7 degerine dustu. Ben de bundan yola cikarak Turk borsasinin da once %4 daha sonra da gelecek kar satislariyla daha da fazla dusmesini bekliyordum. Nitekim oyle olmadi. Portfoyumdeki kagitlar yaklasik %4 deger kazanmasina ragmen yine de uzuldum bugun. Kenarda bekleyen paralarimi firsattan istifade “dusuk” fiyattan borsaya sokmayi hayal ediyordum cunku. Neyse, yine de uzun vadeli bakildiginda Turk kagitlarini bugunlerde dusuk fiyattan aliyor olacagim.

1 Yorum Var.:

Selcuk Hakan dedi ki...

Bence yanlis oldugunuz konusunda acele karar vermeyin. Turkiyede ralli turu hareketler genelde uzun trendlerin sonunda gorulurler ve arkasindan uzun bir huzun donemi baslar. TKF duserken IMKB yukselmisse bunda her zaman bir bit yenigi olmustur. MArtin Luther King dolayisiyla yabancilar tatildeydi. Turkler firsattan istifade piyasada at oynattilar. Asil ne olacagi yarin belli olacak
Selcuk Hakan